[O1] Zablokowany termostat na dużym obiegu - nie dogrzewa :-

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rik
    Classic
    • 2007
    • 5

    [O1] Zablokowany termostat na dużym obiegu - nie dogrzewa :-

    Zamieszczone przez Udesky
    abc_rlz., pogadaj z Gulu z Dynosoftu Wrocław. On włożył do Golfa 4 1.4 silnik 2.0TDI. Od niego dowiesz się o koszty i opłacalność.
    Z tym, że w przypadku takiego swapa to jest więcej kombinacji niż w przypadku przerzucenia silnika, który fabrycznie był montowany w O1.

    abc_rlz. jeśli chcesz żeby taki swap w miarę niedrogo wyszedł to poszukaj angola z rozwalonym tyłem a z dobrym przodem i silnikiem i sam się pobaw w przerzucanie poszczególnych gratów.
    Odejdzie Ci koszt robocizny, czyli połowa kosztów :-)
  • paweld
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 144

    #2
    [O1] Zablokowany termostat na dużym obiegu - nie dogrzewa :-

    Czy jest jakieś zagrożenie silnika związane z tym, że po pół roku niecałym zablokował się wymieniony termostat i pozostał otwarty na dużym obiegu ??
    Pytam bo nie wiem czy mogę jeszcze pojeździć do Świąt czy lepiej zrobić to przed dłuższą trasą.
    Póki co objawy dają się we znaki tylko pasażerom i ewentualnie portfelowi (wyższe spalanie benzyny) zanim się przełączy na gaz.

    A może jeszcze jakieś inne przyczyny mogą być niedogrzanego silnika ??
    .:SKODOVKA-CLUB:.
    F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
    .:KREWNIACY:. 0 Rh+

    Komentarz

    • gomezf1
      Classic
      • 2009
      • 17

      #3
      Może i ja się dorzucę do pytania. Moja sdi się długo nagrzewa, tzn. na wolnych obrotach zauważyłem że przy obecnej aurze nie wiem ile bym musiał czekać żeby wskazówka osiągnęła nagrzanie silnika. Generalnie po przejechaniu kilku (około 8 km) delikatnie wskazówka osiąga 90 stopni i nie skacze ani grama wyżej. Powiedziano mi że nie ma co polegać na wskazówce bo różnie może pokazywać. W aucie robi się ciepło, nie odczuwam "niedogrzania", nawet muszę zmniejszać żeby nie było za ciepło. Czy czas nagrzewania nie jest zbyt długi? I tak czekam z 3 min zanim ruszę z miejsca żeby się silnik rozruszał.

      Tym samym wychodzę do pytania kolego Paweld. Jeżeli auto nie jest dogrzane to oczywste ze jest to niedopuszczalne. Kiedyś za łebka zajechałem mój silnik 1.8D w Escorcie, przejechałem około 500 km na dużym mrozie mając dosłownie zimno w aucie. Niedogrzanie spowodowało popękanie pierścieni i kosztowną naprawę.

      Jaką temperaturę wskazuje na maxymalnym poziomie podczas jazdy?

      Komentarz

      • paweld
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2006
        • 144

        #4
        Wczoraj wieczorem jak go odpaliłem na stojąco (nie jeździłem nim) to temp osiągnęła temp pracy, ale jeśli samochód jest w ruchu to nie ma szans na dotarcie wskazówki do połowy (temp. pracy), no i mam wrażenie że w środku też nie jest za ciepło.
        .:SKODOVKA-CLUB:.
        F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
        .:KREWNIACY:. 0 Rh+

        Komentarz

        • gomezf1
          Classic
          • 2009
          • 17

          #5
          W/g Mnie choć specjalista nie jestem jest to wina nie domykającego się termostatu. Ktoś mógł by powiedzieć żeby sprawdzić kontrolkę temperatury, ale skoro masz zimno w środku to wszystko na to wskazuje. Ja bym wymienił termostat na taki z wyższej półki. Część generalnie tania a szkód może wyrządzić więcej niż się spodziewamy.

          Komentarz

          • hermioli1
            Rider
            • 2009
            • 322

            #6
            Cześć Paweł, myślę że nie ma aż takiego problemu z tym termostatem, powiem tak w dwóch autach którymi miałem kiedyś okazje być użytkownikiem termostaty były w ogóle wyjęte (z tym że był to Polonez, oraz Fiat Ducato 2.0 benzyna) i po dosłownie KILKU latach jazdy bez termostatu raczej nic strasznego się nie działo (oczywiście poza chwilowo marznącym tyłkiem, oraz wspomnianym wcześniej niedogrzaniem silnika.)Myślę że spokojnie przejeździsz do świąt nawet w dłuższą trasę się wybierając.
            W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
            Babka utonęła do góry kudłatką.
            Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
            Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

            Komentarz

            • paweld
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 144

              #7
              No właśnie ten marznący tyłek mnie martwi najbardziej.

              Po napisaniu tego posta (sic!) włączyłem myślenie (kliknąłem SZUKAJ i wpisałem termostat) i tam kilka postów mnie zmartwiło. W niektórych z nich przewijała się informacja jakoby mogła paść pompa i że jak padnie to w środku chłodno (bo nie ma cyrkulacji przez nagrzewnicę). Ale czy wtedy w ogóle wskaźnik temp pokazywałby cokolwiek ??

              Już głupi jestem, ale jak narazie upieram się w swojej podświadomości że to tylko termostat (ok 50 PLN) a nie pompa (250 a jak pompa to i rozrząd itd, itp).
              .:SKODOVKA-CLUB:.
              F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
              .:KREWNIACY:. 0 Rh+

              Komentarz

              • gomezf1
                Classic
                • 2009
                • 17

                #8
                O ile przy benzynie nie będzie to tak istotne, bo i tak przecież odpali. O tyle przy dieslach może to się źle skończyć. Tak czy siak, niedogrzanie jest groźne dla silnika.

                Co do Ducato, to powiem ze benzynie Fiat robi silniki nie do zajechania. W firmie mam seicento z Bóg wie jakim przebiegiem na gazie i pomimo tego odpala przy każdych warunkach. Szwagier w firmie ma z przebiegiem 500kkm na gazie i dawno sie rozpadł, silnik dalej pracuje i dobrze pali.

                Nie zmienia to faktu że źle wpływa na silnik i basta.

                paweld, z tego co wiem jest jakiś test na termostat, trzeba go wyciągnąć i do gorącej wody wrzucić sprawdzając czy reaguje. Tylko czy chce ci się z tym bawić?

                Komentarz

                • JamesMarshall
                  Drive
                  • 2009
                  • 74

                  #9
                  paweld - zawsze pozostaje kozacki sposob z przeslonieciem chlodnicy [jej czesci] ewentuanie zakup maskownicy na grilla. Na dluzsza mete nie jest to rozwiazanie, ale trzeba sobie radzic [powiedzial wędkarz zawiązując buta dżdżownicą].
                  Pompa - nie sadze. Logicznie myslac, gdyby to byla pompa to powinna byc sytuacja odwrotna do opisywanej. Tzn predzej by sie przegrzewal... Jezeli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu.
                  [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                  [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    paweld, gdyby to byla pompa to samochod by sie przegrzewal.
                    do swiat spokojnie dolatasz - zeby bylo cieplej zaslon chlodnice (ale NIE cala - tak 1/3 do 1/2) kawalkiem tektury. bedzie mniejszy przeplyw zimnego powietrza.

                    przez te kilka dni nic sie nie powinno stac, ale podczas stania w korkach pilnuj wskaznika temperatury zeby z kolei nie bylo za duzo.
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • JamesMarshall
                      Drive
                      • 2009
                      • 74

                      #11
                      No... tośmy sie z rss dogadali
                      [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                      [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                      Komentarz

                      • rss
                        L&K
                        • 2009
                        • 1098

                        #12
                        hehe widac i Ty miales okazje jezdzic juz roznymi sprzetami w roznych warunkach
                        pozdrawiam
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz

                        • JamesMarshall
                          Drive
                          • 2009
                          • 74

                          #13
                          Duzy Fiat, polonez, omega, passat PG, octavka [i chwilowo sierra] W duzym fiacie i poldku takie rozwiazania byly na porzadku dziennym Z drugiej strony - kiedys to byly zimy a nie tak jak teraz - popierdółka
                          Pozdro
                          [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                          [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                          Komentarz

                          • paweld
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 144

                            #14
                            Dziękuję koledzy, a może jeszcze ktoś mi POKAŻE w którym miejscu znajdę termostat w silniku 1.6 AEE. Może jakiś "fajny link"
                            .:SKODOVKA-CLUB:.
                            F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
                            .:KREWNIACY:. 0 Rh+

                            Komentarz

                            • baca10
                              RS
                              • 2009
                              • 6225

                              #15
                              paweld, mialam podobny przypadek w Hondzie zlekcewazylam i drogo mnie potem to kosztowalo.

                              Komentarz

                              • zgucio
                                Rider
                                • 2007
                                • 691

                                #16
                                paweld, termostat masz po prawj stronie silnika jak zdejmiesz górną obudowe to zobaczysz plastikowy element przykręcony do bloku silnika w którym łączy sie z 5 węży i tam siedzi termostat przy wymianie termostatu wymień też kruciec

                                tu masz link do opisu jak wyienić termostat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=termostat+aee
                                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                Komentarz

                                Pracuję...