wymiana amortyzatorów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ghost2255
    Classic
    • 2009
    • 3

    wymiana amortyzatorów

    Zamieszczone przez RoadRunner
    Tylko JAKI KOLOR??? Czarny czy Cappuccino??? :P
    Cappuccino
  • Łukasz23
    Drive
    • 2008
    • 44

    #2
    wymiana amortyzatorów

    jak wyciągnąć przodni amortyzator
    skoda octavia 1.6

    Komentarz

    • kruk4
      Rider
      • 2008
      • 656

      #3
      kolego autorem jest kolega ze Skoda CLUB niedziela67
      na tym forum znajdziesz dokładną fotorelację http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sa...cja-t2271.html
      Narzędzia:
      - Torx T-15
      - Imbus 7
      - Klucz odgięty oczkowy 21, nasadka 21
      - Sciągacz do spręzyn (bambi)
      - Klucze oczkowe 18 - 2 szt
      - Klucz 16
      - Imadło
      - Szczypce do rur lub wąski klucz oczkowo odg.21
      - WD 40
      - Smar
      - Szczotka druciana
      - Młotek
      - łom- ik
      - 2 lewarek
      Do demontażu spręzyny ze starego amora potrzebna w mojej wersji 2 osoba

      Czynności do wykonania po zdjęciu koła:
      1. Oczyścić szczotką drucianą i spryskać WD dolną śrubę trzymającą amortyzator następnie ją wykręcić klucz 18.(fot 1)
      2. Odczepić przewody abs i czujnik klocka torx T 15
      3. Oczyścić i odkręcić dolne mocowanie łącznika stabilizatora klucz 16 (fot 2)
      4. Spryskać WD dolną część amortyzatora a następnie wyjąć z mocowania pomocny młotek i łom (fot 3)
      5. Zdjąc czarny kapturek i odkręcić górne mocowanie amortyzatora kluczoczkowy odg. 21 +imbus 7 (fot 4)
      6. Po demontażu (fot 5)
      7. Zamontować w imadle i założyć ściągacze na sprężyny (fot 6)ściągnąć nimi do uzyskania luzu sprężyny
      8. I tu maly problem aby rozkręcić nakrętkę (fot 7)potrzebujemy imbusa 7 i wąskiego klucza oczkawego odgiętego 21.Ja nie mając go posługiwałem sie nasadką 21 na którą założyłem szczypce do rur.Potrzebna 2 osoba aby to rozkręcić.
      9. Po rozkręceniu zdejmujemy górną gómę z łożyskiem,sprężynę ze ściagaczami,osłonę i odbojnik.
      10. Zbijamy metalową koronkę ze starego amora aby wykorzystać plastik i osłonę amortyzatora lub zakładamy nową (fot
      11.Bierzemy nowy amortyzator i zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności.
      12.Mocujemy górna część amortyzatora w nadkolu ,następnie po oczyszczeniu i nasmarowaniu dolnego gniazda montujemy wszystko w odwrotnej kolejności (fot 9)

      Po zmontowaniu obu amorów zauważyłem że autko stoi wyżej.
      Podczas porownania starego i nowego amora stary leciał w dół bez żadnego użycia siły,do nowego trzeba się było już deko przyłożyć.

      sam robiłem na wzór tej instrukcji i dałem rade
      OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
      MOJE CAR AUDIO
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

      Komentarz

      Pracuję...