Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

auto szarpie przy przyspieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • auto szarpie przy przyspieszaniu

    Za wikipedią:

    System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

    W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od ang. Acceleration Slip Regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford i Saab oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie DSC (od ang. Dynamic Stability Control) lub ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne.

  • #2
    auto szarpie przy przyspieszaniu

    witam
    mam problem z moim RS-em, który objawia się podczas przyspieszania auta..
    przy 2,5-3 tyś. obrotów kiedy przyspieszam auto zaczyna szaleć
    szarpie mi i co najgorsze traci moc i nie przyspiesza
    byłem ostatnio na diagnostyce gdzie stwierdzono że jest to wina masowego przepływomierza powietrza, który wymieniałem 8 miesięcy temu..
    jak się okazało nieuczciwy mechanik wsadził mi jakąś podróbę i skasował jak za boscha..
    teraz niestety z tego powodu muszę zapłacić za nowy przepływomierz drożej bo nikt mi nie przyjmie starego do regeneracji..
    a niestety nie jestem w 100% pewien czy rzeczywiście wymiana przepływomierza rozwiąże mój problem..
    czy jest jakiś pewny sposób by sprawdzić czy to na pewno przepływomierz?
    a może ktoś miał podobny sposób i podzieli się swoimi doświadczeniami na temat tego jak udało się mu ten problem rozwiązać..
    będę wdzięczny za każdą sugestię

    Komentarz


    • #3
      Zrób podmiankę z kimś kto ma taki sam motor i będziesz wiedział

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez laurin
        Zrób podmiankę z kimś kto ma taki sam motor i będziesz wiedział
        to niestety nie jest takie proste.. bo nie znam nikogo kto by w okolicy jeździł skodą z podobnym silnikiem (180KM)..

        Komentarz


        • #5
          Ja też stawiał bym na przepływomież to delikatne urządzenie a jak ci jakiegoś MADE IN CHINA wpakował to nie ma sie co dziwić. Ja miałęm podobny problem u siebie tylko że silnik nie pracował idealnie na niskich obrotach lekko "szemrał" wymieniłem przepustnice-lekka poprawa ale nie ideał... okazało sie że aparat zapłonowy był uszkodzony a konkretnie taki paluch wewnątrz który sie obraca... wymieniłem go i jest OK. Dodam że nie warto łaszczyć sie na tanie podróbki naprawde jeśli dasz 100-200 zeta więcej a masz spokój i pewność że dojedziesz gdzie chcesz.
          Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

          Komentarz


          • #6
            No witam koledzy mam również taki problem pojawił się bardzo niedawno rozmawiałem ze znajomym twierdził właśnie że to przepływomierz :diabelski_usmiech dodam, iż u mnie problem pojawił się przy sporych mrozach ,dlatego początkowo myślałem, że przymarzło mi paliwo.Opisany problem pojawia się, tylko rano, jak jadę do pracy ,powrót mimo iż auto parkuję na dworze jest ( ok ) :shock:
            Dzisiaj rano jak jechałem,standardowo brak mocy, możliwość przyspieszania, tylko do 2000 obrotów ,ale zwróciłem też uwagę ,że jak wciskam gaz do oporu oczywiście następuje całkowity spadek mocy i zaczyna dymić na niebiesko, gdy temperatura doszła do 90 stopni,praktycznie wszystko wróciło do normy . Praktycznie ponieważ delikatne szarpanie pojawia się.
            Zastanawia mnie,co to może być takiego,że gdy temperatura na dworze wynosi powyżej 0 i wskaźnik pokazuje 90stopni, auto zaczyna jechać praktycznie poprawnie :shock:

            [ Dodano: Wto 05 Sty, 10 18:58 ]
            auto naprawione wymieniłem filtr paliwa i wszystko ok
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X