Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpaleniem rano

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z odpaleniem rano

    leszekmw
    Akurat wypadkową przeszłość auta wykluczam. Osobiście przywiozłem go z Niemiec i poza maleńką ingerencją lakierniczą w tylny błotnik auto jest bezwypadkowe na pierwszym lakierze. Potwierdzone miernikiem lakieru.
    Tam więc myślę, że trzeba iść innym tropem

  • #2
    Problem z odpaleniem rano

    Probuje rano odpalic auto i rozrusznik nie kreci zbyt pewnie,auto zapala czasem za pierwszym a czasem za drugim razem. Po zapaleniu auta mignie mi kontrolka od ABS- z tego co wiem oznacza to ze akumulator jest zbyt slaby. Problem polega na tym ze niedawno wymienilem aku na nowy. Aku mam jakies 2 tygodnie,wprawdzie byly mrozy -20 ale jest nowy wiec dziwne to wszystko.
    Wymienilem swiece- okazalo sie ze 1 nie grzala, ale mimo tego kiepsko odpala. Po porannym zapaleniu auta nie ma juz zadnych problemow z pozniejszym odpaleniem auta. Sprawdzilem ze wystarczy zebym je odpalil i pochodzilo tak ok 5-10 sekund i juz wszystko jest ok tzn pali od strzala i rozrusznik mocno kreci. Auto mam od 2 miesiecy i wszystko bylo ok az do czasu jak sie ochlodzilo.

    Komentarz


    • #3
      Sprawdziłbym, czy coś nie pobiera Ci prądu jak wszystko wyłączone.
      Mój "Batmobil"

      Komentarz


      • #4
        Nie dziw sie że słabo kręci (oczywiście z góry zakładam że kupiłeś odpowiednio duży akumulator-twój model OC powinien mieć 72Ah)
        -sprawdz klemy czy są odpowiednio dobrze dopasowane
        -możesz sprawdzić zwykłym miernikiem jakie masz ładowanie(sądze że dobre skoro po odpaleniu już jest ok)
        -nie zapominaj że to diesel... a polska ropa ma wiele do życzenia
        -dobrze że sprawdziłeś i wymieniłeś świece +
        Nawet moja bęzyna miała problem przy tych mrozach ( u mnie ok -22) mimo dużego akumulatora 62Ah z początku tego roku wolno kręciła. Jedyne co moge doradzić to żebyś wieczorem jak już zostawiasz auto na noc pozostawił je z wyłączonymi odbiornikami prądu lekko sie podładuje a turbina tylko z tego skorzysta.
        Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

        Komentarz


        • #5
          jezeli to jest TDI to w takie mrozy autko powinno być zatankowane do pełna i nie będzie większych problemów z porannym odpaleniem.

          Komentarz


          • #6
            Moj akumulator ma 74 Ah,zalozyli mi go w serwisie i myslalem ze bedzie ok. Co do porannego odpalania to autko ma troszke pod gorke z odpalaniem bo mam wersje skandynawska i swiatla wlaczaja sie automatycznie po przekreceniu kluczyka w stacyjce.
            Pytanko do winni77- jak sprawdzic czy mi cos nie pobiera pradu?

            Komentarz


            • #7
              mmdk, już kilka osób na tym forum ma problem z porannym odpalaniem lecz nikt nie podał jeszcze jasnej przyczyny .
              W lutym jadę na zmianę rozrządu, zostawiam auto na kilka dni między innymi również z powodu problemów z porannym odpalaniem. Jak coś się rozjaśni w tej sprawie to na pewno odpiszę. Dodam, że będę u dobrego mechanika i łączę z tą wizytą duże nadzieje ... . Póki co auto potrzebne jest mi dziennie i muszę czekać na luty :cry:
              90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mmdk
                Pytanko do winni77- jak sprawdzic czy mi cos nie pobiera pradu?
                Nigdy tego (jeszcze) nie robiłem (choć powinienem w moim starym Tico), ale wyczytałem, że musisz szeregowo "wpiąć" się miernikiem pomiędzy zdjętą minusowa klemę, a akumulator. W stanie czuwania nie powinno być raczej więcej niż kilkadziesiąt mA. Jeśli jest więcej, to wtedy wyjmujesz po jednym bezpieczniku na raz i jak napięcie spadnie, to już wiesz co go pobiera.
                Mój "Batmobil"

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez winni77
                  ale wyczytałem, że musisz szeregowo "wpiąć" się miernikiem pomiędzy zdjętą minusowa klemę, a akumulator.
                  choć to pewnie oczywiste, dodam tylko, że miernik musi być ustawiony do pomiaru prądu stałego i jeśli nie jest to miernik, który automatycznie ustawia zakres, dla bezpieczeństwa należy go najpierw ustawić z bocznikiem, czyli w tanich, popularnych miernikach w zakresie do 10A. Sam przez to właśnie przechodzę
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Andys
                    Sam przez to właśnie przechodzę
                    Akku Ci się rozładowuje?
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez winni77
                      Andys napisał/a:
                      Sam przez to właśnie przechodzę
                      Akku Ci się rozładowuje?
                      Niestety, opisałem problem Forum - Octavia Club Polska
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz


                      • #12
                        mmdk, ZaglądnijTUTAJ masz tam opis jak mierzyć prąd w autku :wink:
                        Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wielkie dzieki koledzy,umowilem sie z mechanikiem na przyszly tydzien i wtedy dam znac co i jak. Gdzies przeczytalem ze gosc mial podobny problem z Golfem 4 tzn problem z odpaleniem od strzalu ale wystarczylo ze odpalil i pochodzil tak z 5-10 sekund i wszystko bylo cacy przez reszte dnia. Jako jedna z przyczyn podal problemy z filtrem paliwa- tzn. gdzies na wezykach ciagnelo mu powietrze i mial pecherzyki powietrza,takze ja na poczatek sprobuje podladowac aku (dodam ze jest nowy) i wymienie filtr paliwa, a pozniej sie zobaczy. Pozdrawiam i zycze udanej zabawy sylwestrowej.

                          [ Dodano: Wto 05 Sty, 10 13:41 ]
                          Wczoraj wrocilem od elektryka ktory sprawdzil mi akumulator,ladowanie i pobor pradu po wyjeciu kluczyka ze stacyjki i okazalo sie ze wszystko w normie takze chyba dam sobie spokoj z diagnozowaniem przyczyn i poczekam na wiosne :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X