Nie pali!! ratunku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregoi
    Classic
    • 2010
    • 1

    Nie pali!! ratunku

    Będę pierwszy, śliczna skodzina, szerokości życzę
  • immax
    Classic
    • 2009
    • 10

    #2
    Nie pali!! ratunku

    Witam mam mały problem z moją skodziną.. wiem że pierwszy raz pisze na forum i nie użyłem opcji wyszukaj.. ale mam naglący problem..

    dziś dzień troche mroźny, wsiadam i chechłam... i nic.
    nie ma dzwięków silnik kręci.
    aku nowy, świece sprawdzone 3/4 świecą az miło, prąd na świecach kiedy ma byc to jest, rozrusznik po regeneracjo 3 dni temu. w wężyku paliwa przed pompą widoczny pęcherzyk i podczas rozruchu sie przesuwa czyli paliwo leci.
    Dla wątpiących powiem że aku, rozrusznik, 3 świece są w 100% sprawne, paliwo leci. samochud na holu (100m) też nie ma ochoty zapalić..

    Pomocy co to może być??

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Zamieszczone przez immax
      widoczny pęcherzyk i podczas rozruchu sie przesuwa czyli paliwo leci.
      Czyli uklad sie zapowietrza. Dokrecic, scisnac wszystkie opaski, za, przed filtrem, pompa.
      Zamieszczone przez immax
      samochud na holu (100m) też nie ma ochoty zapalić..
      To juz jest owiesic

      Z zaciagu nie wolno odpalac samochodow z paskiem rozrzadu a juz z pewnoscia nie diesle, ktore maja wyzszy stopien kompresji i jak szarpnie to "ino roz".
      Sprawdz czy rozrzad jest dobrze zlozony czy pasek nie przeskoczyl na ktoryms z kol, odstaw w cieple miejsce i probuj odpalic, odpali to sprawdzic statyczny kat wtrysku. I odpowietrz uklad paliwowy, babli nie powinno byc.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Przekaznik pompy wtryskowej - sprawdzony ??

        Bomble w OI to norma i tym akurat nie ma sie co martwic
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • immax
          Classic
          • 2009
          • 10

          #5
          bombel jest 1 i nie ubywa i nie przybywa.. który nr ma ten przekaźnik?? i gdzie jest? pasek dobrze naciągnięty wymieniany 3 miesiace temu, nie chciało mi sie tłumaczyć ale napisze samochód nie palił wczesniej, został wymieniony bendix, nadal nie palił, i po ogrzaniu suszarką odpalił, nastepny dzien wszystko ok (trasa 110km) a dzis znów to samo co wcześniej.. z rozruszanego i holowanego silnika zanych stuków puków..

          ps rozrzad napędzany jest przez wał podczas rozruchu rozrusznikiem, tak samo jak zapalanie z linki.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Nie do konca palenie z liny a palenie przez rozrusznik to jest to samo, bo z liny puszczasz sprzeglo i jednak jest to duzo bardziej gwaltowny ruch niz rozkrecajacy sie rozrusznik.



            Ostatni post

            Przekaznik 109
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • immax
              Classic
              • 2009
              • 10

              #7
              Przekaźnik sprawny, jest cykniecie i nastawa kąty wtrysków... ;/

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                A napiecie na pompie pojawia sie na tym jednym kabelku ??


                Pompe mozna na krotko podlaczyc i wtedy zakrecic
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • immax
                  Classic
                  • 2009
                  • 10

                  #9
                  ale czy to możliwe jak mieli paliwo?

                  [ Dodano: Czw 31 Gru, 09 16:53 ]
                  kabelek sprawdzony.. cewka na pompie otwiera.. napiecie jest..

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    immax, filtr paliwa może... , kiedyś kolega miał tam coś ale w golfie to było..
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • immax
                      Classic
                      • 2009
                      • 10

                      #11
                      mysle i mysle nowy rok a mi pomysly sie skończyly.. skoda pojdzie do sprawdzenia kompa a potem sie zobaczy..

                      Komentarz

                      • Krzycho-63
                        Rider
                        • 2007
                        • 628
                        • Superb II (3T4)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez immax
                        Pomocy co to może być??
                        Proponuję sprawdzić czy przepustnica,klapka odcinająca powietrze czy jak ją zwał nie zablokowała się w pozycji zamkniętej po wyłączeniu silnika.
                        Skoda Superb II Ambition
                        2.0 TDI CR 170 KM

                        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          Zamieszczone przez immax
                          aku, rozrusznik, 3 świece są w 100% sprawne, paliwo leci. samochud na holu (100m) też nie ma ochoty zapalić..
                          a rozrzad na pewno na swoim miejscu????

                          Komentarz

                          • immax
                            Classic
                            • 2009
                            • 10

                            #14
                            rozrzad na miejscu.

                            Komentarz

                            • pskosz
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 703

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzycho-63
                              sprawdzić czy przepustnica,klapka odcinająca powietrze czy jak ją zwał nie zablokowała się w pozycji zamkniętej po wyłączeniu silnika.

                              no właśnie miałem to zaproponować
                              pozdrowienia

                              Komentarz

                              • gstan
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 106

                                #16
                                Zamieszczone przez Krzycho-63
                                Zamieszczone przez immax
                                Pomocy co to może być??
                                Proponuję sprawdzić czy przepustnica,klapka odcinająca powietrze czy jak ją zwał nie zablokowała się w pozycji zamkniętej po wyłączeniu silnika.
                                Jak się ta klapka zablokuje to silnik poza tym że nie odpala to wydaje dodatkowo dziwne dźwięki (jakby się miał rozpaść), a tu kolega nie pisze o takich objawach. Chyba że się nie wsłuchał, to najlepiej niech otworzy maskę a kto inny prubuje kręcić rozrusznikiem.
                                Przerabiałm podobny problem u siebie, tylko nie pamiętam czy ten dziwny odgłos było słychać wyrażnie w środku samochodu czy dopiero po otwarciu maski.
                                Grzesiek
                                Octavia 2 Elegance

                                Komentarz

                                • immax
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 10

                                  #17
                                  słuchane.. nic takiego nie słychać.. kręci gładko bez żadnych dodźwieków.

                                  Komentarz

                                  • pskosz
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 703

                                    #18
                                    ALe u mnie jak się EGR zblokował to kręcił
                                    Zamieszczone przez immax
                                    bez żadnych dodźwieków
                                    . Jakby miał ochotę zapalić a nie miał sił.
                                    pozdrowienia

                                    Komentarz

                                    • jakop
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 4

                                      #19
                                      Jeśli można dorzucę swoje trzy grosze. Mam podobny problem, mroźny dzień skodzianka stała sobie na dworze, wieczorkim wyjechałem po córę na dworzec. Po przejechaniu ok. 1.5 km auto nagle zgasło i już nie odpaliło. Sąsiad mnie sciągnął, myślę paliwko letnie kurcze zapomiałem dolać polepszacza i sie filtr zapchał. Niestety po postuju w ciepłym garażu kilka dni nie moge dalej odpalić. Sprawdziłem zaworek na pompie wtryskowej działa paliwo dochodzi, z pompy przewodem sika ale słabo bo nie może otworzyć wtryskiwacza. Sprawdziłem rezystencje czujników i innych zaworków w pompie były ok. opór czujnika prętkości obrotowej wału też prawidłowy, świece grzeją kontrolka świec gaśnie. Ręce mi opadły posłałem po miejscowego elektryka. Elektryk sprawdził vagiem błędy( błąd regulacji kąta wtrsku i coś z ABS i ASR oraz za niskie napięcie na zacisku 30.) Posprawdzał bezpieczniki i przekaźniki oraz wyjścia napęcia z komputera. Według niego elektryka była ok. Padło więc na pompę wtryskową. Pompa wymieniona i dalej nie pali. Przy okazji sprawdzony rozrząd. Dziś sprawdziłem vagiem i mam takie błędy silnika: 1314 Sterownik silnika
                                      nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      668 Napięcie na zacisku 30 za niskie
                                      zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      1314 Sterownik silnika
                                      obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      Z lcznika 1314 Sterownik silnika
                                      magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      z imoblajzerem nie mogę się połączyć prosi o pdanie adresu 17.
                                      Pętla imobilajzera sprawdzona niema przerwy po odpięci migała kontrolka . Chcę sprawdzić czujnik obrotów wału ale nie mogę go wyjąć. Nie wiem co mam już robić jeśli to komputer to czy da sie naprawić bez holowania samochodu do warsztatu. Kto może coś takiego naprawić czy spec od tv i radio. A jeśli przyjdzie wymienić kompa to czy da się wyciąć imobilajzer. Prosżę o namiary na speców od narawy komputerów i kodowania imobilajzerow w Warszawie i okolicy. Ale sie rozpisałem przepraszam

                                      Komentarz

                                      • immax
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 10

                                        #20
                                        wracając do tematu.. okazało sie że akumulator padł.. poszedł na gwarancji..
                                        Ale!! skodzina nie pali juz od 1go.. wszyscy mechanicy rozkładają ręce... i mówią że wszystko jest ok.. ale wiem że to nie do końca prawda.. pomysły mi sie juz skończyły.. jesli nic sie ne zmeni bede zmuszony rozkręcać pompe.. w przyszłym ty podepne do kompa znowu i wnikliwie prześledze tylko co sie da.. bo narazie nikt mi nie jest w stanie pomóc.

                                        Komentarz

                                        • Deco
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 612

                                          #21
                                          A filtr paliwa nie został zapchany parafiną?? Bo jak tak to nie ważne, że już nie ma mrozów -20 C bo jak jest zapchany to parafina się i tak nie rozpuści. U mnie podczas grudniowych mrozów zapchała parafina filtr i bez wymiany filtra i odpowietrzenia kładu się nie obeszło. Koszt to filtr ok 50 zł litr ropy do zalania filtra ok 4 zł. robocizna ok 20 minut.

                                          W zimę przy dużych mrozach warto dolać uszlachetniacza (teraz używam Diesel Skydd - litr starcza na 1000 litrów czyli 20 pełnych baków i kosztuje ok 30 zł na stacji Orlenu) i co najważniejsze nie dawać możliwości wytwarzania się parafiny czyli częściej tankować tak aby zawsze było więcej niż pół baku.

                                          Komentarz

                                          • hermioli1
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 322

                                            #22
                                            jakop, jak wyrzuca dziwne błędy na vag....,u mnie skończyło się na wymianie komputera. Jeździłem trochę z tymi błędami, a było och naprawdę dużo i bardzo różne one były,aż w końcu auto odmówiło dalszej jazdy.
                                            W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                                            Babka utonęła do góry kudłatką.
                                            Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                                            Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                                            Komentarz

                                            • mroko
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 659
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              jakop, tu masz link do firmy która naprawia sterowniki:



                                              I może warto spróbować akumulator sprawdzić albo podmienić od jakiegoś znajomego, Bo może aku padł.

                                              Pozdrawiam
                                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                              Komentarz

                                              • immax
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 10

                                                #24
                                                no to skoda zdechła znowu.. znów laweta do mechanika...

                                                Komentarz

                                                • jakop
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 4

                                                  #25
                                                  Problem się rozwiązał nieoczekiwanie po podłączeniu dużego akumulatora 120Ah. Według mnie było tak. Przy sporym mrozie letnie paliwko (z zapasu) zgęstniało, po odpaleniu ujechałem 1,5 km aż wyssało paliwo z filtra. Układ się zapowietrzył akumulator zbyt słaby nie mógł sobie poradzić kręcił lecz napiecie spadało i łapał komputer błędy kółko się zamykało. A jeszcze miałem pietra jak go z samostartu odpaliłem to zaczął klekotać w okolicy głowicy myślałem że rozrząd się przestawił ale po sprawdzeniu wykluczyłem. Okazało się że to jedna szklanka z powodu gęstego oleju pukała. Teraz jest niby dobrze auto pali na starym akumulatorze ale myślę o wymianie na nowy. Nie mogę skasować kilku błędów i nie bardzo kumam co znaczą. Proszę o rozszyfrowanie.


                                                  Address 17 -------------------------------------------------------
                                                  Controller: 1U0 920 911 F
                                                  Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07
                                                  Coding: 23112
                                                  Shop #: WSC 31480
                                                  TMBBP21U422626692 SKZ7Z0A1318446
                                                  1 Fault Found:
                                                  01314 - Engine Control Module
                                                  49-10 - No Communications - Intermittent

                                                  Address 19 -------------------------------------------------------
                                                  Controller: 6N0 909 901
                                                  Component: Gateway K<->CAN 0001
                                                  Coding: 00006
                                                  Shop #: WSC 31480
                                                  1 Fault Found:
                                                  01314 - Engine Control Module
                                                  49-10 - No Communications - Intermittent

                                                  Address 46 -------------------------------------------------------
                                                  Controller: 1C0 959 799 B
                                                  Component: 3Y Komfortgerát HLO 0003
                                                  Coding: 00259
                                                  Shop #: WSC 31480
                                                  1 Fault Found:
                                                  01359 - Internal Central Locking Switch: Passenger Side (E198)
                                                  27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                                                  Address 56 -------------------------------------------------------
                                                  Controller: 1U0 035 161 D
                                                  Component: Radio GRO 0001
                                                  Coding: 00407
                                                  Shop #: WSC 31480
                                                  1 Fault Found:
                                                  01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
                                                  49-10 - No Communications - Intermittent

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...