Witam,
po umyciu kilka dni temu samochodu, poszukiwałem dziś w garażu ognisk korozji. Jak to mówią: jak ktoś szuka to znajdzie. Na masce na wysokości lewej lamy (przed uszczelką reflektora) znalazłem purchel: około 15 cm długości i 3 szerokości. Jak dotknąłem to śrubokrętem wszystko zaczęło spadać. W chwili obecnej jedynie to oczyściłem i psiknąłem podkładem, który znalazłem. Dam na to jeszcze czarną farbę. Niestety doraźnie niczym innym nie dysponuję.
Jakiej chemii użyć jak już zabiorę się za konkretne zabezpieczenie tego miejsca?
Jeśli walka z rdzą nie jest łatwa to chciałbym się dowiedzieć ile mogłoby kosztować oczyszczenie i polakierowanie całej maski u lakiernika?
Witam.Jeżeli nie możesz dobrze oczyścić miejsca ze rdzy,to użyj brunox epoxy.Jeżeli możesz oczyścić (oczywiście należy odtłuścić powierzchnię) to daj podkład,bazę oraz bezbarwny lakier.Bazę dobierasz po numerach które są w książce serwisowej lub ,w bagażniku pod matą.Brunox kosztuje około 20zł lub podkład , baza około 25zł ,bezbarwny 15zł papier ścierny 3zł ,odtłuszczacz .Oczywiście jeżeli to jest w widocznym miejscu to będzie widać różnicę z bliska.Ale zawsze lepsze to niż rdza. .Tylko że ,w taką pogodę to w ciepłym pomieszczeniu
Heh, ja też mam podobny problem (rdza) tylko w przypadku mojej O I jest to próg. :cry:
Przy obu przednich kołach jak i tylnym prawym w miejscu, gdzie próg styka się z plastikowym nadkolem.
Wczoraj myjąc auto na wysokociśnieniowej myjni ręcznej chciałem dobrze odpłukać nadkola. Po umyciu okazało się, że odszedł mi w w/w miejscach lakier aż do blachy :cry: .
Właśnie działam Brunox-em, później będę chciał położyć podkład. Na koniec lakier w sztyfcie w fabrycznym kolorze i myślałem żeby całość potraktować cienką warstwą Tectyl-u Valvoline (kiedyś używany jeszcze przez Dziadka do zabezpieczeń antykorozyjnych)
To zabezpieczenie Tectylem, to "aby do wiosny", wtedy zabiorę się za profesjonalną naprawę, może oddam to do lakiernika, żeby zrobił zgodnie z technologią naprawy? Sam nie wiem, ale muszę to jakoś zabezpieczyć biorąc pod uwagę sezon zimowy, sól i inne atrakcje na, które jest narażony próg.
Siemion
"Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."
Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
!!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!
UNIDEN USER
Siemion sprawdziłem książkę serwisową i moja skoda była serwisowana do czerwca 2007r i potem skończył się jej przeglądy w aso.
Ps auto kupiłem w 2009 roku w sierpniu.
Wątpię żeby aso polakierowało mi klapę za free.
Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
!!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!
UNIDEN USER
Siemion sprawdziłem książkę serwisową i moja skoda była serwisowana do czerwca 2007r i potem skończył się jej przeglądy w aso.
Ps auto kupiłem w 2009 roku w sierpniu.
Wątpię żeby aso polakierowało mi klapę za free.
Spróbować nie zaszkodzi, ja nadal serwisuje w ASO więc nie robili mi problemu.
Auto nabyłem w czerwcu 2008, a reklamcję zgłosiłem w lipcu lub sierpniu 2008.
Powodzenia życzę
Siemion
"Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."
Podobno pojawiają sie jeszcze w Combi pęcherze na tylnej klapie u dołu szyby,
zgadza się, myłem sobie kiedyś myjką, a tu bum i odpadł lakier na długości 10 cm pod samą szybą
przednie części progów od dołu to standard
2003 salonowy polski
zgadza się, myłem sobie kiedyś myjką, a tu bum i odpadł lakier na długości 10 cm pod samą szybą
przednie części progów od dołu to standard
2003 salonowy polski
Chyba założę przednie "chlapacze" Może nie wygląda to zbyt ładnie (kwestia gustu) ale mam od nowości Fab I z 2003 i od wyjazdu z salonu miała chlapacze z przodu.
Prawdopodobnie pod nimi nie ma takiej masakry jak w Oct. Jak się zrobi cieplej, to rozkręcę Fabię i zobaczę, jak to wygląda? Albo będę miał do zrobienia dwa progi więcej, albo Octavia dostanie chlapacze.
Siemion
"Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."
Koledzy na przednie progi to tylko chlapacze.
Kto ich nie ma założonych to pod nadkolem w okolicach progów jest ok 2kg mokrego piachu i błota (a co ono potrafi zrobić z progami można się domyślić )
Koledzy na przednie progi to tylko chlapacze.
Kto ich nie ma założonych to pod nadkolem w okolicach progów jest ok 2kg mokrego piachu i błota (a co ono potrafi zrobić z progami można się domyślić )
Potwierdzam słowa kolegi. Kiedy pierwszy raz otworzyłem nadkola, było w nich około 10cm piasku. Po 3/4 roku otworzyłem je ponownie i wyciągnąłem około 5cm piachu. I wtedy zdecydowałem się na zakup chlapaczy dedykowanych do O1 - zakłada się przykręcając do fabrycznych otworów i wyglądają bardzo rasowo...
Komentarz