[O1] Nagły spadek MOCY podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krispear
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Nagły spadek MOCY podczas przyspieszania

    Maru 123, umyć to raz, a dwa to trzeba by je pewnie odżywić, bo już mają 6 lat więc samo mycie pewnie nic nie da...
  • konradw9
    Drive
    • 2009
    • 68
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Nagły spadek MOCY podczas przyspieszania

    Witam / sytuacja z dzisiejszej trasy

    Podczas wyprzedzania - ok 120 km/h - czwarty bieg - idzie "jak burza"

    i nagle... >>> "szarpnięcie" i spadek mocy

    - max 120 km/h - na 5`ym biegu
    - spalanie chwilowe pokazuje 8lit/100km - i mimo że dociskam pedał gazu "do końca" i minimalnie jeszcze przyspiesza - to nie pokazuje więcej

    Jadę dalej i badam co jest grane - turbina "gwiżdże" jak zawsze:

    "jedynka" - ok
    "dwójka" - ok
    daje "trójkę" - przyspiesza ok - ale do pewnego momentu i "koniec"
    daje "czwórkę" - przyspiesza dalej - ale też do pewnego momentu i "koniec"
    daję "piątkę" - dalej przyspiesza - ale tak samo - do pewnego momentu i koniec - do ok 120 -130 km/h - i dalej nie pójdzie


    Przerwa pół godzinna na miejscu i wracam - WSZYSTKO OK - ucieszyłem się i jadę - nic się nie dzieje.

    "jedynka" - ok "dwójka"- ok "trójka" - ok "czwórka" - ok ->> żadnych objawów

    "piątka" - gaz "do dechy" i ... >>> "SZARPNIĘCIE" i .... >>> wszystkie objawy jak wyżej - czyli problemy już na niższych biegach.

    Kompletnie nie wiem o co chodzi.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
    konradw9

    Komentarz

    • KristopherT
      Drive
      • 2008
      • 45

      #3
      było już 1000 razy ... szukaj "notfaul" ....

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez KristopherT
        szukaj "notfaul" ....
        raczej NOTLAUF
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • piter85
          Drive
          • 2009
          • 67

          #5
          Witam,

          nie zapaliła Ci się przypadkiem podczas jazdy żółta kontrolka silnika (chek engine) na desce rozdzielczej? Jeżeli tak to silnik pracuje w trybie awaryjnym i nie daje pełnej mocy...

          Może to być również wina złej jakości paliwa...

          U mojego ojca w OI również był podobny problem, zapaliła się kontrolka chek engine, praktycznie zero mocy przy wyprzedzaniu. Pojechał do aso, podłączyli pod kompa i tam wszystko w porządku. Mechanik zajrzał pod maskę i wcisnął w odpowiednie miejsce jakiś przewodzik i auto chodzi jak trzeba

          Pozdrawiam
          Było:
          - O1 kombi 1.9 TDI (AGR)
          - SAAB 95 2.3T

          Jest:
          - O1 liftback 1.9 TDI (AXR)
          - Rapid Spaceback 1.2 TSI (CBZB)

          RAPID

          Komentarz

          • piteros
            Drive
            • 2008
            • 57

            #6
            Posprawdzaj podciśnienia, czy aby jakieś nie spadło.

            Komentarz

            • smer
              RS
              • 2008
              • 2021
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Tak jak piszą koledzy: typowy notlauf. Podepnij u kogoś pod komputer, to na pewno wyskoczy Ci błąd 17965,lub coś tego typu...

              A najlepiej wpisz w szukajkę: "notlauf" i poczytaj czym to się je.
              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

              Piszę poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • konradw9
                Drive
                • 2009
                • 68
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Dzięki za każdy odpis. Mieliście rację - NOTLAUF.

                Poczytałem dalej i zadałem już bardziej konkretne pytanie:



                jakby ktoś coś wiedział jak dokładniej zdiagnozować ten dany błąd:

                17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                P1557 - 35-10 - - - Intermittent

                ...no i co to jest ten "log dynamiczny"

                dzięki pozdro

                [ Dodano: Nie 17 Sty, 10 13:43 ]
                __________________________________________________ ________________________
                __________________________________________________ ________________________

                ...ach i żadna kontrolka mi się nie zapaliła. A paliwko tankuje najlepsze na BePe Ulti...

                [ Dodano: Wto 03 Sie, 10 17:47 ]
                NAPRAWIONE

                >> CHODZIŁO O CZYSZCZENIE TURBA !! - 200zł

                dla błedu o kodzie:

                -VAG-
                17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                P1557 - 35-10 - - - Intermittent

                Pozdrawiam

                Zamykam temat
                konradw9

                Komentarz

                Pracuję...