b707, i wystarczy. A teraz jeszcze pytanie- jak częste są nadużycia?
[O2] Podatnosc na uszkodzenia oslon podwozia, silnika zima
Zwiń
X
-
[O2] Podatnosc na uszkodzenia oslon podwozia, silnika zima
... tym razem ja mam pytanie z serii dziwnych dot. problemu (chyba zbyt mocne slowo) oslon podwozia, silnika.
Otoz wczoraj jak przedzieralem sie do garazu przez gleboki snieg, troche sie zakoaplem ale bez wysiadania i kopania lopata udalo mi sie wyjechac. Ale podczas wyjezdzania z zaspy (wyjezdzalem bujaniem 1 biegiem ASR-OFF, kola na wprost) uslyszalem za kazdym bujnieciem terkotanie trwajace max 1 sek cos jakby kawalek plastiku ocieral o bieznik opony (ale zaznaczam tylko 1 sek i tylko do przodu, niezaleznie od predkosci obrotowej kol). Pozniej jak juz nie bylo konego sniegu (normalna jazda ulica) to ten dzwiek tez wystapil, tez 1 sek, tyle ze przy zerwaniu kolami na 2 biegu.
Dzwiek dobiega z czesci przedniej raczej centralnie (okolice nog) ale raz mialem wrazenie ze wystapil ewidentnie z prawej strony.
Uspokujcie mnie prosze ze to normalne dzwieki zwiazane z ta pieprzona zima, zaspami, lodem a nie jakies uszkodzenie np skrzyni biegow (mech. roznicowego itd itd) Wspomnialem o tym gdyz jeden z naszych kolegow mial przeciez problem ze skrzynia - w ASO wmowili mu ze zarznal auto i jakis walek wyszedl obudowa skrzyni. A przeciez zatarla sie jakas satelita mechanizmu roznicowego nie z jego winy.
Tak wiec z racji tego ze macie jednak auta dluzej to podpowiedzcie jak uzytkowac, na co zwracac uwage, czego unikac przy eksploatacji auta zima (mowie o np wyjezdzaniu lub wjezdzaniu w te pieprzone zaspy, zmrozony snieg ktorego pelno na kazdym nieodsniezonym parkingu lub drodze osiedlowej w tym pojaranym kraju, zeby czegos nie urwac itd - jak bardzo delikatna jest Octavia)
Z gory dzieki
-
-
Re: Podatnosc na uszkodzenia oslon podwozia, silnika zima
Moim zdaniem to EDS
Tak jego działanie opisują na forum Clubu A4 :
"EDS - jest to układ który umożliwia bardziej efektywne ruszanie samochodem na śliskich nawierzchniach. Jeżeli jedno z kół napędzanych porusza się z większą prędkością obrotową, to system EDS zaczyna hamować to koło klockami hamulcowymi, jednocześnie większy moment obrotowy zaczyna być przenoszony na drugie koło napędowe. Dzięki temu układowi większy moment obrotowy przenoszony jest na koło które posiada lepszą przyczepność do podłoża. System działa do prędkości 30 km/h. Działanie EDSu sygnalizowane jest przez popularnie już nazwane na forum słyszalne "chrupanie". Jest przydatny przy ruszaniu w miejscach gdy jedno z kół ma znacząco gorszą przyczepność w stosunku do drugiego.
EDSu nie można wyłączyć ..."
Siemion
Komentarz
-
-
Siemion,
Nawet nie wiesz jak mnie uspokoiles. Nie ukrywam ze mi kamien z serca spadl i to nie dla tego ze sie cos popsulo tylko dlatego ze jak sie cos popsulo to beda musieli grzebac ci magicy w ASO a to juz nie przelewki jak wszyscy dobrze wiemy (oni kieruja sie zasada: "zaleta naprawiania jest to ze zawsze cos zostanie").
Tak wiec dzieki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TrusekSiemion,
Nawet nie wiesz jak mnie uspokoiles. Nie ukrywam ze mi kamien z serca spadl i to nie dla tego ze sie cos popsulo tylko dlatego ze jak sie cos popsulo to beda musieli grzebac ci magicy w ASO a to juz nie przelewki jak wszyscy dobrze wiemy (oni kieruja sie zasada: "zaleta naprawiania jest to ze zawsze cos zostanie").
Tak wiec dzieki
Ja mam złe doświadczenia z warsztatami nieautoryzowanymi. Każdemu właścicielowi Skody i VW z okolic Wawy polecam Carsed w Mińsku Maz. Korzystam od kilku lat, i wracam tam co roku lub co 15kkm .
Siemion
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Trusekmowie o np wyjezdzaniu lub wjezdzaniu w te pieprzone zaspy, zmrozony snieg ktorego pelno na kazdym nieodsniezonym parkingu lub drodze osiedlowej w tym pojaranym kraju, zeby czegos nie urwac itd - jak bardzo delikatna jest OctaviaOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RSU mnie tez takie "chrupanie " wystąpiło , ale juz byłem spokojny - wczesniej przeczytałem na tym forum iz to normalne zjawisko ( chociaż - targany podejrzeniami musiałem zajrzeć pod spód )
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Po tym jak zaorałem silnikiem o koleinę. Wymieniłem osłonę na metalową i ma spokój.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phonemanPo tym jak zaorałem silnikiem o koleinę. Wymieniłem osłonę na metalową i ma spokój
W O2 nie ma już problemu z przycieraniem osłona/miska o koleiny. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
... juz wszystko wiem.
Wczoraj poniosla mnie deko fantazja i na ladnie, rowno osniezonej drodze przy okolo 50 - 60 km/h jadac rownym gazem zaczolem sobie robic dosc gwaltownie slalom (dalem poprostu sobie popracowac ESP) i ... w momentach jak lekko zaczynal zarzucac tylem odzywal sie wrecz jednakowy dzwiek co przy ruszaniu na sliskim, raz przy przednim lewym raz przy prawym kole. Czyli rzeczywiscie ABS przychamowywal naprzemian kola jak przy EDSie.
Wiec temat wyjasniony - to chrupanie przy ruszaniu na lodzie to na bank EDS (czyli przychamowywanie kol).
Komentarz
-
Komentarz