[O1] zaczela swistac, zjadac olej, kopci przy odapelniu - TU
Czesc,
Posiadam O1 1.9 TDI AHF. Zaraz po zakupie (jakeis 20kkm temu) turba wogole nie bylo slychac. Od okolo 3-5kkm zaczalem juz je slyszec. Obecnie coraz glosniej ale ciagle nie ma tragedii. Okolo miesiaca temu dostrzeglem, ze przy odpalaniu auto zakopci na niebiesko i przez chwilke kopci delikatnie (az sie nie rozgrzeje). Dzisiaj jednak sie przerazilem, postanowilem ze sprawdze stan oleju (wczesniej ani grama nie ubywalo miedzy wymianami) a tutaj z maksimum na bagnecie zrobila sie 1/4 wiec dobre 0,2-0,3 litra ubylo. Mocy nie ubylo, auto dobrze przyspiesza. Jezdzilem ZAWSZE delikatnie na zimnym, po jezdzie studzilem.
Czy to turbina sugeruje wymiane?
Wkrotce szykuje mi sie trasa tam i z powrotem ok. 1800 km. Niby nie musze jechac autem ale wole zdecydowanie.
Wymieniac, regenerowac turbo?
Aha, tak dla informacji przebieg na zegarach to 191 000 km (raczej nie duzo skrecony - mam ksiazke i faktury z Francji i wiecej niz 220/230 kkm nie ma najechane).
taki ubytkiem oleju bym sie nie przejmował to normalne
jesli chodzi o przebieg to nie sadze żeby ktoś chciał cofac szafe o 30-50 tys km, bo po co
jesli jest cofana to na pewno grubo powyżej 100 tys km
taki ubytkiem oleju bym sie nie przejmował to normalne
jesli chodzi o przebieg to nie sadze żeby ktoś chciał cofac szafe o 30-50 tys km, bo po co
jesli jest cofana to na pewno grubo powyżej 100 tys km
To zuzycie oleju pojawilo sie nagle. W ciagu ostatnich kilku kkm zjadl od maxa do min na bagnecie prawie. Wczesniej przez prawie 20 kkm nie nie zjadl.
może koniec turba się zbliża lub uszczelniacze zaworowe.
jak nie masz wycieków ani nie przegrzałeś silnika to raczej turbinka
niestety pewne elementy mają określoną żywotność :wink:
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Komentarz