[O1] zaczela swistac, zjadac olej, kopci przy odapelniu - TU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michonas
    Ambiente
    • 2008
    • 100
    • Ford
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O1] zaczela swistac, zjadac olej, kopci przy odapelniu - TU

    Zamieszczone przez djczas
    ale cng wychodzi taniej i coraz więcej stacji z tym jest a i w domu można tankować
    Na Slasku jest chyba jedna a zeby tankowac w domu trzeba troche zainwestowac
    oraz miec warunki

    Zamieszczone przez djczas
    wychodzi coś koło 1zł za litr
    OIDP CNG tankuje sie w m3
    O1 ASV+ by MR Motors - sprzedana
    O2 BXE jeszcze seria
    Perfectservice by DGW
  • wofek
    Drive
    • 2007
    • 59

    #2
    [O1] zaczela swistac, zjadac olej, kopci przy odapelniu - TU

    Czesc,

    Posiadam O1 1.9 TDI AHF. Zaraz po zakupie (jakeis 20kkm temu) turba wogole nie bylo slychac. Od okolo 3-5kkm zaczalem juz je slyszec. Obecnie coraz glosniej ale ciagle nie ma tragedii. Okolo miesiaca temu dostrzeglem, ze przy odpalaniu auto zakopci na niebiesko i przez chwilke kopci delikatnie (az sie nie rozgrzeje). Dzisiaj jednak sie przerazilem, postanowilem ze sprawdze stan oleju (wczesniej ani grama nie ubywalo miedzy wymianami) a tutaj z maksimum na bagnecie zrobila sie 1/4 wiec dobre 0,2-0,3 litra ubylo. Mocy nie ubylo, auto dobrze przyspiesza. Jezdzilem ZAWSZE delikatnie na zimnym, po jezdzie studzilem.

    Czy to turbina sugeruje wymiane?

    Wkrotce szykuje mi sie trasa tam i z powrotem ok. 1800 km. Niby nie musze jechac autem ale wole zdecydowanie.

    Wymieniac, regenerowac turbo?

    Aha, tak dla informacji przebieg na zegarach to 191 000 km (raczej nie duzo skrecony - mam ksiazke i faktury z Francji i wiecej niz 220/230 kkm nie ma najechane).

    Komentarz

    • pedro
      Ambiente
      • 2009
      • 178

      #3
      taki ubytkiem oleju bym sie nie przejmował to normalne
      jesli chodzi o przebieg to nie sadze żeby ktoś chciał cofac szafe o 30-50 tys km, bo po co
      jesli jest cofana to na pewno grubo powyżej 100 tys km
      Pozdrawiam
      pedro

      Komentarz

      • wofek
        Drive
        • 2007
        • 59

        #4
        Zamieszczone przez pedro
        taki ubytkiem oleju bym sie nie przejmował to normalne
        jesli chodzi o przebieg to nie sadze żeby ktoś chciał cofac szafe o 30-50 tys km, bo po co
        jesli jest cofana to na pewno grubo powyżej 100 tys km
        To zuzycie oleju pojawilo sie nagle. W ciagu ostatnich kilku kkm zjadl od maxa do min na bagnecie prawie. Wczesniej przez prawie 20 kkm nie nie zjadl.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          może koniec turba się zbliża lub uszczelniacze zaworowe.
          jak nie masz wycieków ani nie przegrzałeś silnika to raczej turbinka
          niestety pewne elementy mają określoną żywotność :wink:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • wofek
            Drive
            • 2007
            • 59

            #6
            Uszczelniacze raczej bym wykluczyl - nie pojawiloby sie to tak nagle.

            Silnika nie przegrzalem, silnik tylko leciutko poci sie pod miska olejowa.

            Jechac w trase 1800 km tak jak jest czy zmienic regenerowac?

            Jesli tak to kogo z Wrocka polecacie?

            Komentarz

            Pracuję...