zerwany gwint w zacisku hamulcowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kurczak1985
    Rider
    • 2009
    • 300

    zerwany gwint w zacisku hamulcowym

    milosz.k, witam. A mógłbyś jeszcze dopytać czy do O1 liftback są jakieś opcje siatki pionowej, takiej żeby można było włożyć zakupy coby się nie palętały po bagażniku? Pozdrawiam.
  • opaluch
    Drive
    • 2008
    • 44

    #2
    zerwany gwint w zacisku hamulcowym

    Witam
    Nie wiem jak to zrobiłem, ale zerwałem gwint w tylnym zacisku. Wymieniałem uszczelki i go czyściłem i zachciało mi się wymienić zaworek odpowietrzający. Kupiłem nowe oryginalne i wkręcałem go delikatnie szedł z lekkim oporem i po naciśnięciu hamulca wystrzelił razem z gwintem.
    Zamówiłem już nowy zacisk, mam tylko pytanie na przyszłość. Czy taki gwint można naprawić?
    http://cnc4you.cba.pl

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      mnie kumpel rozwiercał gwintował i do nowego gwintu dorobił odpowietrznik więc można kiedyś u mechanika widziałem też takie przejściówki ( gwinty ) nie wiem jak się to fachowo nazywa ale tez się rozwierca gwintuje i wkręca tą przejściówkę na or gwint

      Komentarz

      • lukas_ig
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2006
        • 230

        #4
        Można nowy gwint zatulejować. Mi DGW tak zrobił w przedniej zwrotnicy jak się gwint wysypał, również przy dokręcaniu zacisku.
        PerfectService by

        Komentarz

        • tryton
          Elegance
          • 2008
          • 935

          #5
          tu masz opis jak się to robi opis co prawda dotyczy motorów ale zasada ogólna jest http://www.motogen.pl/artykuly/porad...ntu,art14.html

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Pytanie o sens. Bo jak nowy zacisk z odkrecajacym sie odpowietrznikiem mozna kupic za 50zl, to chyba nie warto kombinowac w gwintowanie i dorabianie jak to bedzie kosztowac tyle samo.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • jacog
              Rider
              • 2008
              • 420
              • Felicia I (6U1)

              #7
              Zamiast montować chiński zacisk za 50zł (czy nawet za 100zł)to już lepiej zaślepić przewód hamulcowy i jeździć bez. Albo dobry uzywany albo coś w stylu oryginalnego ale tu już cena od 250zł w górę. W ASO do Felicii zacisk przedni 350zł, mimo, że to 10% wartości takiego auta to chyba szkoda życia na chińszczyzne.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                jacog, Jaki chinski. Trzeba szukac dobrze :twisted:

                Chcesz mam dwa lewe na zbyciu przednie ATE z Audi TT po 288/312mm do OI po 50zl za sztuke :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  mozna jeszcze starac sie dobrac wkladke - tzw helicoil, tyle ze wiecej z tym bedzie roboty bo zacisk trzeba bedzie zdjac, rozwiercic otwor, przegwintowac .... a poten bardzo dobrze wyczyscic.
                  przy cenach jakie chlopcy juz podali jest to na granicy oplacalnosci. (czasowo, bo sama wkladka to jakies 3 zl ...)
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    opaluch, a sprawdziłeś czy oby na pewno gwint w zacisku jest uszkodzony? Ja też miałem taki przypadek że cieknął źle wkręcony odpowietrznik, który dodatkowo się ukręcił przy próbie dokręcenia. Z tego co się orientuję to materiał z którego wykonany jest odpowietrznik jest bardziej miękki jak materiał zacisku i zazwyczaj gwint niszczy się tylko na odpowietrzniku. U mnie po rozwierceniu i przegwintowaniu resztek odpowietrznika i wkręceniu nowego wszystko było ok. Gwint się zerwał tylko na odpowietrzniku.
                    Tomek

                    Komentarz

                    • opaluch
                      Drive
                      • 2008
                      • 44

                      #11
                      Kupiłem zacisk oryginalny na skodaczesci za 297zł z kurierem. Stary zdemontuję i w pracy rozwiercę pod sprężynkę. Wypiaskuję i może sprzedam za parę groszy.
                      Ja na naprawianym gwincie bał bym się jeździć, bo zawsze bym myślał czy wytrzyma

                      Gwint na pewno póścił w zacisku bo zacisk jest aluminiowy a odpowietrzniki z jakiegoś twardszego stopu i na gwincie odpowietrznika zostały okruchy z tego z zacisku.
                      http://cnc4you.cba.pl

                      Komentarz

                      Pracuję...