Hamulce, awaria przy zjeździe...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • woju11
    Classic
    • 2010
    • 13

    Hamulce, awaria przy zjeździe...

    Jaro102,
    Wymieniają lampy na nowe pozbawiłeś samochód szkieł odblaskowych .
    Te nowe lampy są bez odblasków
  • tbiel
    Classic
    • 2009
    • 31

    #2
    Hamulce, awaria przy zjeździe...

    Coś dziwnego mi się dzisiaj stało podczas zjazdu z góry !

    Jadę na trójce lekko co jakiś czas hamując. Nagle wciskam hamulec przed zakrętem a tu ... zonk .... pedał miękki, chrobot jakby kamień wpadł między klocki i brak hamowania...

    puściłem hamulec .. wcisnąłem jeszcze raz i już ok...

    co to może być hmmm ???
    Octavia II TDI

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Obejrzyj przewody hamulcowe przy kołach i sprawdź stan płynu. Spotkałem się z przypadkiem, prawdopodobnie kawał lodu przeciął wężyk przewodu hamulcowego i rozerwał przewód abs-u. :idea:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Zamieszczone przez robekcool
        Obejrzyj przewody hamulcowe przy kołach i sprawdź stan płynu. Spotkałem się z przypadkiem, prawdopodobnie kawał lodu przeciął wężyk przewodu hamulcowego i rozerwał przewód abs-u. :idea:
        Gdyby był uszkodzony przewód h-cowy,po ponownym naciśnięciu h-ca też by pedal wpadł w podłogę.
        Proponuję sprawdzić jakość płynu.Mogło być tak,że jadąc z góry cały czas naciskałeś na hamulec.Układ się grzał i w pewnej chwili zrobiła się "poduszka powietrzna"w przewodach.Może płyn dawno nie wymieniany,zaabsorbował wodę i temperatura pracy spadła grubo poniżej normy.
        Podjedź na stację diagnostyczną i sprawdź jakość płynu.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zależy od stopnia przecięcia, siły nacisku na pedał i za ile wcisnął go drugi raz... Przy ponownym wciśnięciu mógłby zadziałać jak odpowietrzony. Ale sprawdzenie płynu i tak jest konieczne.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            Zależy od stopnia przecięcia, siły nacisku na pedał i za ile wcisnął go drugi raz... Przy ponownym wciśnięciu mógłby zadziałać jak odpowietrzony. Ale sprawdzenie płynu i tak jest konieczne.
            Nie chcę się sprzeczać,ale wciśnięcie pedału h-ca przy dziurawym przewodzie powoduje zawsze wyrzucenie na zewnątrz płynu hamulcowego i wciągnięcie na jego miejsce wiatru z atmosfery.
            Nie ma znaczenia czas,po jakim naciśniemy ponownie,natomiast za każdym razem pedał wpadnie w podłogę.
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • leff
              Elegance
              • 2004
              • 862

              #7
              sprawdz klocki, ja mialem taka akcje jak okladzina klocka sie oderwala ............ chrobot i pedal w podloge a pozniej juz ok .... tyle, ze duzo glosniej

              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

              Komentarz

              • sziaba
                Rider
                • 2009
                • 358

                #8
                tbiel, po prostu wjechałeś na lód i zadziałał ABS jak jest extremalnie ślisko to ma się wrażenie że nie ma hamulców a pedał "idzie" w podłogę - bo pompa abs ujmuje ciśnienie z układu
                Pozdrawiam
                P.S - najlepiej pojedź sobie gdzieś i potrenuj hamowanie na śniegu i lodzie - szklance zobaczysz różnicę w zachowaniu auta i hamulców
                Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                Komentarz

                • tbiel
                  Classic
                  • 2009
                  • 31

                  #9
                  Dzięki wszystkim za info. Faktycznie płyn już mam 2 lata, najwyższy czas na zmianę. Druga kwestia, to możliwe że nie umiem jeździć z ABS bo to moje pierwsze auto z tym systemem. Cholerka.

                  Czy jak się włącza ABS to pedał hamulca drży ?
                  Octavia II TDI

                  Komentarz

                  • GeorgeF
                    Drive
                    • 2009
                    • 60

                    #10
                    Tak i robi się twardy.
                    O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.

                    Komentarz

                    • mobil
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 139

                      #11
                      Moim zdaniem zahamowałeś na śliskiej powierzchni. Takie wrażenie jakbyś nie miał hamulców, pedał wpada luźno do podłogi. Miałem to samo i byłem strasznie zdziwiony na zalodzonej drodze a przede mną kaszlak. Uratował mnie a raczej jego chodnik dla pieszych. także ABS nie zwalnia od pulsacyjnego hamowania. Ale dla BHP jedź na warsztat i sprawdź, drogo nie kosztuje a bezpieczeństwo najważniejsze.
                      http://emmu.pl
                      ----------------------------------------------------------
                      W końcu robi się to, co się lubi.

                      Komentarz

                      • vicious
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 232

                        #12
                        Zamieszczone przez mobil
                        ABS nie zwalnia od pulsacyjnego hamowania.
                        Nie wprowadzaj kolegi w błąd! :evil: Przy ABS nie hamujemy pulsacyjnie bo wydłużamy drogę hamowania! Hamowanie pulsacyjne to nic innego jak ABS w nodze w przypadku braku tego systemu. Zastanów się co piszesz... :shock:
                        Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
                        TomTom VIA125 na pokładzie

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Zamieszczone przez vicious
                          Nie wprowadzaj kolegi w błąd! :evil: Przy ABS nie hamujemy pulsacyjnie bo wydłużamy drogę hamowania
                          kolego ABS ogólnie na śliskim wydłuża drogę hamowania , hamując z abs to czasem też dobrze go od puścić nie zawsze elektronika pomaga

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            Zamieszczone przez tryton
                            ABS ogólnie na śliskim wydłuża drogę hamowania
                            Większej bzdury dawno tutaj nie czytałem...
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • tryton
                              Elegance
                              • 2008
                              • 935

                              #15
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Większej bzdury dawno tutaj nie czytałem...
                              widać mało wiesz wez drugie auto bez absu i pohamujcie razem albo jesze lepiej auto z wyłączanym abesem to zobaczysz różnice no ale pewnie wiesz najlepiej

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Zamieszczone przez tbiel
                                Czy jak się włącza ABS to pedał hamulca drży ?
                                Drży,stuka i kopie Cię w stopę.Masz wrażenie,jakbyś opierał nogę na mimośrodzie,stuka i odpuszcza i tak na zmianę.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • octikombi
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 102

                                  #17
                                  tryton ma rację. Poczytajcie i pooglądajcie filmy instruktażowe. Nie zawsze ABS jest najlepszy, oj nie zawsze, a w żadnym przypadku na lodzie. Pozdrawiam.

                                  Komentarz

                                  • tryton
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 935

                                    #18
                                    Sebastian_M26 jak już nie bardzo masz pojęcie o jeżdzie to chociasz poczytaj pierwsze lepsze testy http://www.technikajazdy.info/nauka-...hamowanie-abs/ obyś nigdy za mną nie jechał jak będe hamował pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      #19
                                      A jak wyłączysz ten abs?
                                      Instrukcja:
                                      W czasie gwałtownego hamowania należy otworzyć schowek pasażera i wyjąć instrukcje obsługi, w spisie treści odszukać zakładkę spisu bezpieczników i zapamiętać numer bezpiecznika odpowiadającego za ABS. Otworzyć drzwi kierowcy i zdjąć panel zakrwający bezpieczniki, odszukać właściwy bezpiecznik i go wyjąć.
                                      Po wszystkich tych operacjach dokończyć gwałtowne hamowanie już bez abs-u.

                                      Dobre co?
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • jad
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 62

                                        #20
                                        Jest rada na wasz problem z ABSem: w sytuacji, gdy wiadomo, że ABS nie wystarczy, zaciągnąć ręczny. Nie robiłbym tego jednak z innym autem z tyłu. Żeby nie było, że to tylko moje głupie pomysły, sprawdziłem, że inni też mają podobne: http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html . Rozwiązanie w sam raz do poćwiczenia na pustym parkingu.
                                        Na lodzie nawet ostrożnemu i doświadczonemu kierowcy zdarza się, że niestety wie, że prawdopodobnie puknie i jeśli rzeczywiście jest ostrożny, to czasu ma wtedy dość nawet na modlitwę , nie wspominając o zaciąganiu ręcznego. Pobocze też jest niezłe - testowałem parę lat temu , nie polecam, chociaż się udało: polecam jeździć jeszcze ostrożniej.
                                        Pozdrawiam,
                                        Jacki

                                        Komentarz

                                        • 66jedrek
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 87

                                          #21
                                          Na śliskim ABS daje Ci tyle że zachowujesz kontrolę (jeśli to co się dzieje kontrolą można nazwać) nad samochodem i teoretycznie masz większe szanse na wymanewrowanie przed przeszkodą.

                                          Komentarz

                                          • Esdes
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 70

                                            #22
                                            ABS nie ma nic wspólnego z wpadającym pedałem. Jeśli pedał wpada to wina płynu, może cylinderka. Zajrzyj od tył pod koła i zobacz czy któreś nie jest mokre. Problem uciekającego płynu hamulcowego jakczęściej pojawia się z tył na cylinderkach. I to nie jest tak że płyn nagle nam w całości ucieknie. Staje się to stopniowo. A efekt jest taki że cały system jest gdzieś dziurawy i to sprawia że jest ujście co powoduje że pedał wpada w podłogę. Trzeba sprawdzić cały system i dobrze odpowietrzyć. Może jednak być tak że płyn jest stary. Pamiętajmy że płyn jest hydroskopijny, a więc wchłania z czasem wodę. Może być tak że w pojemniczku tym może nawet ten płyn na jakiś czas przymarznąć co stwarza że w czasie hamowania przy naciśnięciu na pedał do przewodów zamiast płynu dostać się może powietrze i mamy wtedy pedał w podłodze. Przyczyna taka że powietrze nam się spręży a płyn nie i to dlatego pedał nie ma żadnego oporu gdyż pcha powietrze w system co sprawia że będziemy mogli dalej naciskać pedałem aż praktycznie poczujemy podłogę. Nie jest tak że wcale nie zahamujemy ale z takim problemem jak najszybciej do warsztatu na sprawdzenie najczęściej z tył tych cylinderków czy trzymają. Jeśli trzymają - zalejcie nowy płyn i dobrze odpowietrzcie. Nie jeździjcie z takimproblemem bo zrobicie krzywdę sobie a jeszcze gorzej jak komuś, bo najgorzej to by było gdybysmy się nie zatrzymali na przejściu i co? Hamulce mają być jak brzytwa i nie mieszajmy do tego ABS-u bo on nam ma pomóc w ekstremalnych tylko sytuacjach. Nie może być tak że mamy problem z hamulcem, tak poprostu nie może być.
                                            Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...