[O1] Regulator napiecia i problem z ładowaniem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jack23
    Classic
    • 2009
    • 31

    [O1] Regulator napiecia i problem z ładowaniem.

    Też to wczoraj czytałem i również mam chęć się wybrać.
  • Xan86
    Ambiente
    • 2007
    • 141

    #2
    [O1] Regulator napiecia i problem z ładowaniem.

    Witam,

    Na początku zaznaczę, że szukałem na forum, ale nie znalazłem tego co mnie interesuje.

    Mianowicie od pewnego czasu mam problemy z akumulatorem, tzn. z ładowaniem akumulatora.
    Od kiedy zima zrobiła się trochę ostrzejsza, akumulator strasznie szybko staje się słaby i ciężko kręci pomimo tego, że auto stoi w garażu. Pewnego pięknego dnia nawet akumulator padł całkowicie i zawiozłem go do gwarancji, ponieważ ma on 1,5 roku. w serwisie po sprawdzeniu okazało się, że akumulator jest dobry, a to ja mam problem z ładowaniem.

    Wcześniej sprawdzałem ładowanie u mechanika i jemu wyszło 14,1 V bez obciążenia i 13, 9V z obciążeniem i stwierdził, że jest dobre.

    Gościu w specjalistycznym sklepie gdzie zajmują się sprzedażą akumulatorów wziął specjalny przyrząd do tego celu i mierzył mi napięcie ładowania i wyszło 13,72 V obojętnie czy było obciążenie czy nie, a także nawet podczas zmiany obrotów silnika wartość 13,72 V była stała i się nie zmieniała.


    I moje pytanie jest takie, czy ktoś wie jakie alternatory są montowane, a raczej były w silnikach 1.8 20V 125hp AGN???

    Ostatnio zaglądałem tam na ten alternator i pisało na nim 70 A. Czy taki alternator nie jest za słaby? Jest on oryginalny i kontrolka ładowania mi nie świeci więc ładuje, ale ciągle mam nie doładowany akumulator dodam, że codziennie robię ok. 50km. I jeszcze jedno. Czy ktoś wymieniał sam taki regulator i czy to bardzo kłopotliwa operacja, a także czy da się to zrobić bez wyciągania go bo chciał bym to zrobić sam???


    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Załączone pliki
    Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
    Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

    Komentarz

    • jad
      Drive
      • 2009
      • 62

      #3
      Sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku.
      Parametry i oznaczenia Twojego alternatora są w porządku w porównaniu z katalogiem.
      Pozdrawiam,
      Jacki

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        Napięcie bez obciążenia winno być 14,40-14,45.
        Pod obciązeniem (światła) tyle samo.

        U mnie w starej octavi gdy alternator był zimny dawał 14,3V a jak się rozgrzał 13,9V. Efekt nie doładowany akumulator. Trzeba wymienić regulator bo źle pracuje w wyższej temperaturze.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • bubuDE
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 763
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Obydwa pomiary byly poprawne, roznica jest niewielka. Proponuje Ci zmierzyc napiecie rano, przed odpaleniem gabloty a nastepnie po zakonczeniu dluzszej jazdy ale z wlaczonym silnikiem. Jezeli Rano U mniejsze od 12V to masz klopot bo napiecie nie powinno spadac az tak. Napiecie ladowania nie powinno spadac ponizej 13,8 nawet pod obciazeniem, po to jest reg. nap. Oczysc i popraw mocowanie klem na akumulatorze. Jezeli jezdzisz na krotkich odcinkach, do tego glosne audio, dmuchawa, tylna szyba, grzanie siedzen, p.mglowe w dzien- sam pomysl. Podaj marke i pojemnosc Twojego klopotu (aku). Temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 .
          PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

          Komentarz

          Pracuję...