Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria dmuchawy po majstrowaniu przy zegarach...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Awaria dmuchawy po majstrowaniu przy zegarach...

    Andrev3, nie daj się prosić :evil: wrzucaj fotki :roll:
    janusz

  • #2
    Awaria dmuchawy po majstrowaniu przy zegarach...

    W sobotę stałem się szczęśliwym posiadaczem Octavianki. Niestety jest pewien problem. Nie działa dmuchawa. Do Poznania jechałem tylko na naturalnym dopływie powietrza, od czasu do czasu przecierając boczne szybki irchą (przednia odparowywała). Czy istnieje taka możliwość że przy przekładaniu zegarów coś gdzieś można rozłączyć , czy praca dmuchawy gdzieś jest kodowana?
    I już jest...

    Komentarz


    • #3
      morduchna, a coś bliżej o aucie? OI, OII, klima manualna, czy climatronic?

      Generalnie dmuchawa z zegarami nie ma nic wspólnego... Sprawdź bezpiecznik, przewody i wtyczki za panelem sterowania, rezystor regulacyjny ( jest tylko przy regulacji manualnej ) i wtyczkę przy silniku dmuchawy..
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Przy zegarach nic. Sprawdz bezpiecznik. Masz tylko dmuchawę czy klime lub climatronic??

        Komentarz


        • #5
          Wersja Ambiente, goła dmuchawa bez klimy, właśnie się dowiedziałem że poprzedni właściciel w połowie grudnia demontował dmuchawę i ją smarował. Jak wydostanę auto od lakiernika, wyjmę schowek i zobaczę czy wtyczki nie wypadły, i czy dochodzi napięcie...
          I już jest...

          Komentarz


          • #6
            Nie działa na żadnym biegu czy może na czwartym chodzi?
            To był częsty problem w manualnym nawiewie i dobry elektryk w 10 min. robił dodatkowy obwód
            Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez El Zygmunto
              Nie działa na żadnym biegu czy może na czwartym chodzi?
              To był częsty problem w manualnym nawiewie i dobry elektryk w 10 min. robił dodatkowy obwód
              A po co taka rzeźba? Jeśli chodzi tylko na 4 biegu to znaczy, że spalił się rezystor. Jego wymiana to 5 min włącznie z rozbiórką plastików. Elektryk nie jest potrzebny, nawet filolog klasyczny sobie poradzi :twisted: ...

              BTW.

              Jeśli poprzedni właściciel smarował łożyska/panewki na silniku to jest możliwe, że próbował wyjąć cały silnik z plastikowej obudowy. Wtedy łatwo jest urwać przewody od gniazdka przy silniku ( są bardzo krótkie i trzeba najpierw wypiąć gniazdo z obudowy a dopiero potem wyciągać silnik ). TUTAJ masz info jak się tam dobrać...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                kowal 2002, po przesmarowaniu dzialala...

                Auto mialo zamontowane licznik od wersji z climatronikiem i bez zakodowania tego licznika zostalo odpalone :roll:

                Oczywiscie zajaral sie immo i dopiero pozniej zaczeto wgrywac oprogramowanie od wersji poprzedniej. Po czym przelozone zostaly ponownie uprzednie liczniki, znow odpalone i znow przekodowane ...

                Czarna magia i tyle. W ktoryms momencie po prostu nawiew nie startowal - a dzialal po przesmarowaniu idealnie dobre 2 tygodnie.
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz


                • #9
                  Dmuchawa po wyjęciu i podłączeniu na krótko pod aku bzyka aż miło, kostki nie wypadły, styki poczyszczone, złożone na nowo ale nadal głucho... Brak jakiegokolwiek prądu w stykach....
                  I już jest...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez morduchna
                    Dmuchawa po wyjęciu i podłączeniu na krótko pod aku bzyka aż miło, kostki nie wypadły, styki poczyszczone, złożone na nowo ale nadal głucho... Brak jakiegokolwiek prądu w stykach....
                    A sprawdzałeś czy na 4-biegu wentylatora, na wtyczce od rezystora ( jest od spodu obudowy wentylatora dochodzą 4 grube przewody ) czy na przewodzie żółtym jest 12V, albo wogóle jakiekolwiek napięcia na którymkolwiek z tych 4 przewodów? Jeśli nie to musisz wyjąć panel z pokrętłem regulacji nawiewu i sprawdzić czy 6-cio stykowa wtyczka jest prawidłowo wetknięta w panel i czy na przewodzie czarno-niebieskim ( styk nr.2 w tej wtyczce ) jest napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Jeśli napięcia brak to znaczy, że albo coś jest nie halo z bezpiecznikiem ( rozumiem, że sprawdziłeś go na samym początku ) albo z połączeniem między skrzynką bezpieczników a panelem regulacji dmuchawy. Jeśli na tym przewodzie będzie napięcie, a na pozostałych 4 przewodach z tej wtyczki pomimo przełączania przełącznika nawiewu napięcie nie będzie się pojawiać to znaczy, że masz uszkodzony przełącznik nawiewu ( trzeba by rozebrać panel i sprawdzić styki/ścieżki ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      A jeszcze takie pytanko, jakbym na krótko podpiął się pod wentylator, np z gniazda zapalniczki tylko przez wyłącznik bo nie wiem jaki potencjometr mógłbym dać, wentylator by chodził tylko że na maxa, będzie to bardzo niezdrowe dla niego?
                      Najwyżej bym włączał i wyłączał co jakiś czas żeby mi głowy nie urwało?
                      Co wy na to?
                      Chyba że macie inny pomysł?
                      I już jest...

                      Komentarz


                      • #12
                        morduchna, możesz podłączyć na krótko, wentylatorowi nic nie będzie tyle, że będzie bardzo głośno w aucie. Poza tym może się okazać, że przy włączaniu będzie Ci wywalać bezpiecznik w instalacji zapalniczki ( jest tam chyba mniejszy bezpiecznik niż na dmuchawę i cieńsze przewody 1,5mm2 a dla dmuchawy 2,5mm2 ).
                        Weź nie kombinuj tylko sprawdź to co napisałem w poprzednim poście. Jeśli okaże się, że nie masz zasilania na panelu sterowania nawiewem to wtedy tam podłącz 12 V i będziesz miał nawet sterowanie prędkością nawiewu...

                        A jeśli już koniecznie chcesz na krótko to nie podpinaj się + bezpośrednio do silnika dmuchawy tylko podepnij się pod ten rezystor co jest w jej obudowie, będziesz mógł wtedy ustawić nie na maksa tylko na wybranym biegu ( 1, 2, 3 )...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #13
                          Jak dzisiaj próbowałem dostać się do panelu sterowania wentylacją żeby zdjąć wtyczkę z panelu wypadło takie coś...
                          Galeria - morduchna - Chomikuj.pl
                          I teraz narodziło się pytanie, czy można zamienić panel sterowania nawiewem ze zwykłego bez klimy na taki od klimy manualnej?
                          I jak go wydostać, rozebrać całą dechę?

                          [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 08:01 ]
                          Wczoraj wieczorem z pewną dozą niepewności wziąłem się do pracy. I stał się cud. Mam ciepło w aucie i wentylator kręci. Panel sterowania od klimy manualnej pasuje do auta bez klimy. Wszystko chodzi. I mogę zacząć autko użytkować.....
                          I już jest...

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X