Zamieszczone przez dede_adam
[O2] Octavia II FL 1,4TSI - Silnik chodzi jak traktor!
Zwiń
X
-
[O2] Octavia II FL 1,4TSI - Silnik chodzi jak traktor!
Witam, 2 grudnia odebrałem z salonu nową Octavie II FL z silnikiem 1.4TSI. Przez miesiąc było wszystko pięknie, delikatnie docierałem silnik, a tu po przekroczeniu 2000 km po uruchomieniu silnika i jak się zatrzymam (na jałowym biegu) np. na światłach słychać stuki i nierównomierną pracę silnika. W niektórych przypadkach delikatnie się telepie i drży. Dodatkowo silnik pracuje zdecydowanie głośniej! Wcześniej w ogóle go nie było słychać, a teraz pracuje jak traktor. Fakt, że zaczęło się to objawiać przy niskich temperaturach, ale samochód jest garażowany. Raz podczas odpalania z rury wydobył się czarny dym.
Co to może być? Czy ktoś miał podobny problem. Przed udaniem się do ASO chciałbym zdiagnozować jaka jest przyczyna takiej pracy silnika.Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
-
-
Masz gwarancje to nie baw się w diagnostę, czarny dym przy silniku benzynowym nie wróży nic dobrego, pojedź do ASO lub zadzwoń po lawetę.
Wczoraj spotkałem się z kolegą Kropeck po odpaleniu silnika powiedział "o zgasł ci", a silnik sobie chodził cichuteńko! i tak powinno być. Ja bym nie jeździł na twoim miejscu przy takiej pracy silnika
może to być np coś takiego
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Dym pojawił się tylko raz. Głośniejsza praca tylko na biegu jałowym. Gdy dodam trochę gazu wszystko wraca do normy. Spalanie w normie, przyspieszenie OK. Do ASO mogę pojechać dopiero w poniedziałek. Do tego czasu chciałbym ustalić co to może być. Jestem mocno zaniepokojony, bo samochód nie ma nawet dwóch miesięcy a już są problemy...Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
-
Re: Octavia II FL 1,4TSI -Silnik chodzi jak traktor! POMOCY
Zamieszczone przez luckylucWitam, 2 grudnia odebrałem z salonu nową Octavie II FL z silnikiem 1.4TSI. Przez miesiąc było wszystko pięknie, delikatnie docierałem silnik, a tu po przekroczeniu 2000 km po uruchomieniu silnika i jak się zatrzymam (na jałowym biegu) np. na światłach słychać stuki i nierównomierną pracę silnika. W niektórych przypadkach delikatnie się telepie i drży. Dodatkowo silnik pracuje zdecydowanie głośniej! Wcześniej w ogóle go nie było słychać, a teraz pracuje jak traktor. Fakt, że zaczęło się to objawiać przy niskich temperaturach, ale samochód jest garażowany. Raz podczas odpalania z rury wydobył się czarny dym.
Co to może być? Czy ktoś miał podobny problem. Przed udaniem się do ASO chciałbym zdiagnozować jaka jest przyczyna takiej pracy silnika.
Na ciepłym tak masz? Jak na zimno zaraz po starcie trochę pochodzi głośniej - to normalka, praw fizyki nie oszukasz.
Jak się rozgrzeje/ oleum dotrze wszędzie to ma być cichy.
Komentarz
-
-
Re: Octavia II FL 1,4TSI -Silnik chodzi jak traktor! POMOCY
Zamieszczone przez grzes74Zamieszczone przez luckylucWitam, 2 grudnia odebrałem z salonu nową Octavie II FL z silnikiem 1.4TSI. Przez miesiąc było wszystko pięknie, delikatnie docierałem silnik, a tu po przekroczeniu 2000 km po uruchomieniu silnika i jak się zatrzymam (na jałowym biegu) np. na światłach słychać stuki i nierównomierną pracę silnika. W niektórych przypadkach delikatnie się telepie i drży. Dodatkowo silnik pracuje zdecydowanie głośniej! Wcześniej w ogóle go nie było słychać, a teraz pracuje jak traktor. Fakt, że zaczęło się to objawiać przy niskich temperaturach, ale samochód jest garażowany. Raz podczas odpalania z rury wydobył się czarny dym.
Co to może być? Czy ktoś miał podobny problem. Przed udaniem się do ASO chciałbym zdiagnozować jaka jest przyczyna takiej pracy silnika.
Na ciepłym tak masz? Jak na zimno zaraz po starcie trochę pochodzi głośniej - to normalka, praw fizyki nie oszukasz.
Jak się rozgrzeje/ oleum dotrze wszędzie to ma być cichy.
To wiem, czytałem, że na starcie może głośniej chodzić. Wydaje mi się, że jak się rozgrzeje to na jałowym bardziej nierównomiernie silnik pracuje.
Zajechałem dzisiaj do ASO. Jestem zdruzgotany... Serwisanci pokręcili się przy samochodzie i stwierdzili, że silniki TSI tak chodzą! Wytłumaczyłem im, że od grudnia był cichy. Dopiero od kilku dni chodzi dużo głośniej, pracuje nierównomiernie i coś chrobocze. Podnieśli samochód na podnośniku i po chwili stwierdzili, że to może na mocowaniu kratki przy lewym tylnym kole są jakieś drgania! Zdębiałem. Zaproponowałem, żeby uruchomili jakąś octavie 1,4 TSI, żeby porównać. Niestety nie mieli. Mam się umówić, na początku tygodnia, żeby zostawić auto, a panowie będą szukać co to może być. Ponadto stwierdzili, że to na pewno nic z silnikiem. Na jakiej podstawie tego nie wiem.
Reasumując mam wrażenie, że nie mają pojęcia o silnikach TSI. Zastanawiam się czy nie pojechać do serwisu, który ma doświadczenie z tego typu silnikami. Co proponujecie?
PS. Jak wstawiałem samochód do garażu to zostawiłem na chwile uruchomiony silnik. Obserwowałem silnik i wydech. Miałem wrażenie patrząc na spaliny jakby się lekko dławił.Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robekcoolCzarne zabarwienie spalin przy uruchamianiu silnika jest dopuszczalne, ale tylko przy uruchamianiu. Wystąpi zwłaszcza po dodaniu gazu podczas kręcenia rozrusznikiem. Co do drgań, niech ci zrobią diagnozę, sprawdzą wydajność wtryskiwaczy i czasy ich pracy, wypadanie zapłonów.Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
-
robekcool, mowa w tym temacie o benzyniaku a nie dieslu. Czarnych spalin nie ma prawa być nigdy i AFR nie ma nic do tego.
luckyluc, zmień stacje - na 99% zatankowałeś jakiegoś syfa na co wskazuje wydmuchana sadza z katalizatora po odpaleniu - tsi ma bezpośredni wtrysk i wg mnie trzeba bardziej uważać co i gdzie się tankuje.
Komentarz
-
-
Re: Octavia II FL 1,4TSI -Silnik chodzi jak traktor! POMOCY
Zamieszczone przez luckyluc
To wiem, czytałem, że na starcie może głośniej chodzić. Wydaje mi się, że jak się rozgrzeje to na jałowym bardziej nierównomiernie silnik pracuje.
Zajechałem dzisiaj do ASO. Jestem zdruzgotany... Serwisanci pokręcili się przy samochodzie i stwierdzili, że silniki TSI tak chodzą! Wytłumaczyłem im, że od grudnia był cichy. Dopiero od kilku dni chodzi dużo głośniej, pracuje nierównomiernie i coś chrobocze. Podnieśli samochód na podnośniku i po chwili stwierdzili, że to może na mocowaniu kratki przy lewym tylnym kole są jakieś drgania! Zdębiałem. Zaproponowałem, żeby uruchomili jakąś octavie 1,4 TSI, żeby porównać. Niestety nie mieli. Mam się umówić, na początku tygodnia, żeby zostawić auto, a panowie będą szukać co to może być. Ponadto stwierdzili, że to na pewno nic z silnikiem. Na jakiej podstawie tego nie wiem.
Reasumując mam wrażenie, że nie mają pojęcia o silnikach TSI. Zastanawiam się czy nie pojechać do serwisu, który ma doświadczenie z tego typu silnikami. Co proponujecie?
PS. Jak wstawiałem samochód do garażu to zostawiłem na chwile uruchomiony silnik. Obserwowałem silnik i wydech. Miałem wrażenie patrząc na spaliny jakby się lekko dławił.
Jak znajdziesz taki serwis - to pls OPISZ GO DRUKOWANYMI LITERAMI na OCP. Bo wg mnie w każdym serwisie będą się drapać w pałki i zastanawiać o co w tym silniku chodzi.
Równie dobrze można by gościa wsadzić za kierownicę taksówki w NY i kazać mu dojechać na drugi koniec miasta w godzinach szczytu.
Może coś trefnego zatankowałeś - może wystarczy wyjeździć to co masz w baku, zatankować na sprawdzonej stacji wyjeździć ze dwa baki sprawdzonego paliwa i wszystko wróci do normy?
To że na dystrybutorze jest oznaczenie że super-duper-pałer wcale nie znaczy że właśnie lejesz eliksir mocy do baku...
Komentarz
-
-
Chopy, o czym Wy mówicie? Nowy silnik i ma prawo dymić na czarno? Nowoczesny technologicznie silnik ze znikomym przebiegiem może się telepać i chodzić jak w traktorze? Jedno z aut w mojej "stajni" to 19 letni Escort 1.4i z przebiegiem nieznanym (ale kompresja na poziomie 4 sugeruje, że swoje w życiu przejechał). Dzisiaj go właśnie odpalałem po paru tygodniach stania (rzadko używany jest, bo stary i zasłużył na spokój), bo mróz jest i trzeba, aby trochę pochodził. Przy -15 odpalił, nic w nim nie stuka i nie nie dymi na czarno nic a nic. Pomimo oleju w skrzyni tak gęstego, że po puszczeniu sprzęgła zaraz po odpaleniu go zadusiło. Gdyby moje auto miało objawy takie, jak opisuje kolega luckyluc to bym nie odpuszczał, a tym bardziej nie wierzył w brednie typu TTTM...Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodamariobros, na czarno przydymiają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i to żadna nowość :idea: , Twój escort nie ma z tym nic wspólnego, może co najwyżej z niebieska poddymićSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariobrosZamieszczone przez szkodamariobros, na czarno przydymiają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i to żadna nowość :idea: , Twój escort nie ma z tym nic wspólnego, może co najwyżej z niebieska poddymić
ale przy odpaleniu może się zdarzyć, no i przy jakichś problemach, np. GDI w carismie dymiło aż miło, ale to była chyba dość pionierska konstrukcja tego typu, nie wiem czy to nie był w ogóle pierwszy taki silnik na rynku...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez mariobrosZamieszczone przez szkodamariobros, na czarno przydymiają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i to żadna nowość :idea: , Twój escort nie ma z tym nic wspólnego, może co najwyżej z niebieska poddymić
ale przy odpaleniu może się zdarzyć, no i przy jakichś problemach, np. GDI w carismie dymiło aż miło, ale to była chyba dość pionierska konstrukcja tego typu, nie wiem czy to nie był w ogóle pierwszy taki silnik na rynku...
Chyba wszystkie MPSy (silnik z bezpośrednim wtryskiem, na dodatek uturbiony i stosunkowo mocny) które widziałem idące pełnym ogniem dymiły na czarno (oczywiście nie jak diesel, ale jest to wyraźnie widoczne), podobnie 2.0 TFSI które widziałem k
[ Dodano: Nie 24 Sty, 10 13:24 ]
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez robekcoolSądzę,że w tym przypadku trzeba rozróżnić przydymienie przy uruchamianiu silnika, od kopcenia jak z parowozu.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzes74Może coś trefnego zatankowałeś - może wystarczy wyjeździć to co masz w baku, zatankować na sprawdzonej stacji wyjeździć ze dwa baki sprawdzonego paliwa i wszystko wróci do normy?
To że na dystrybutorze jest oznaczenie że super-duper-pałer wcale nie znaczy że właśnie lejesz eliksir mocy do baku...
Żeby wyeliminować podejrzenie trefnego paliwa teraz zatankowałem na BP pełen bak 98. Wyjeździłem połowę i problem cały czas występuje. Zobaczymy jeszcze po kolejnym tankowaniu.
[ Dodano: Pon 25 Sty, 10 17:30 ]
Wrzucam film, na którym prezentuje jak pracuje układ wydechowy. Czy to jest normalna praca?
[youtube]http://www.youtube.com/v/lKBLjwbGVGg&hl=pl_PL&fs=1&rel=0[/youtube]Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
Komentarz
-
Komentarz