[O2] Octavia II FL 1,4TSI - Silnik chodzi jak traktor!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vwojtas
    Drive
    • 2008
    • 92

    #26
    oczywiście to nie jest norma :idea:
    ale przy odpaleniu może się zdarzyć, no i przy jakichś problemach, np. GDI w carismie dymiło aż miło, ale to była chyba dość pionierska konstrukcja tego typu, nie wiem czy to nie był w ogóle pierwszy taki silnik na rynku...

    I tu się kolega myli. :-)
    Pierwszym autem osobowym z silinikiem z bezp wtryskiem benzyny był Mercedes 300 SL Gullwing W194 z lat 50.
    Pozdrawiam wojtas
    O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez vwojtas
      I tu się kolega myli.
      się nie myli, tylko zastanawia
      to powiedzmy, że GDI było pierwszym takim silnikiem dostepnym dla przeciętnego odbiorcy, produkowanym na szeroką skalę.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • vwojtas
        Drive
        • 2008
        • 92

        #28
        Zamieszczone przez szkoda
        Zamieszczone przez vwojtas
        I tu się kolega myli.
        się nie myli, tylko zastanawia
        to powiedzmy, że GDI było pierwszym takim silnikiem dostepnym dla przeciętnego odbiorcy, produkowanym na szeroką skalę.
        I tu się z kolegą zgodzę. Benz kosztował krocie i był dostępny tylko dla wybranych. :-)
        Pozdrawiam wojtas
        O2 ambiente 1.6 MPI + LPG LR

        Komentarz

        • Trusek
          Rider
          • 2009
          • 520
          • Octavia III (5E3)
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #29
          ... i znowu temat konczy sie na bezsensownym klepaniu!!!!

          Przeczytalem watek i ... pomogliscie gosciowi jak nie wiem co! Kilka drobnych rad i ... Wasze klepanie.

          Jak za jakis czas ktos zapyta o to samo ZGODNYM CHOREM ODPOWIECIE - TO JUZ BYLO KORZYSTAJ Z SZUKAJKI ...

          POZNIEJ POWSTAJE TAKI CIEKAWY RANKING
          Najaktywniejsi użytkownicy
          Maicroft postów 9983
          szkoda postów 6070
          djczas postów 3734
          MiKruS postów 3385
          Ziomal postów 2857


          ... to tylko moje drobne spostrzezenie, samego mnie to spotkalo jak dany temat chcialem podrazyc bardziej dociekliwie ...

          pozdr
          <<>> MACIEJ <<>>
          Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Trusek
            Przeczytalem watek i ... pomogliscie gosciowi jak nie wiem co! Kilka drobnych rad i ... Wasze klepanie.
            Kolego, drogi, a jakiej pomocy oczekujesz w przypadku silnika, którego tu na dobrą sprawę nikt nie zna :?: :!:
            Autor tematu oczekuje podpowiedzi co mają sprawdzić i co mają zrobić w ASO :roll:
            Jak widać nikt tego po prostu nie wie, a odnosnie "klepania" to mam nadzieję, że od teraz już zawsze będziesz się odzywał ściśle nawiązując do danego tematu i koniec OT :idea:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #31
              dokładnie, za dużo offtopa a że mój silnik zaczyna zachowywać się podobnie też jestem zainteresowany rozwiązaniem tej sprawy :P luckyluc, napisz jak skończyła sie wizyta w ASO...
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • piniu
                Classic
                • 2008
                • 27

                #32
                a mi sie wydaje ze padł regulatoe cisnienia paliwa,tem w pompie wysokiego cisnienia.objawia sie to bardzo twardą praca silnika cos ala diesel z rozregulowanym zaplonem.silnika nie slyszalem,nie diagnozowalem tylko wyciagam wnioski z tego co jest napisane.

                [ Dodano: Wto 26 Sty, 10 14:48 ]
                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                Komentarz

                • skaypik
                  Drive
                  • 2009
                  • 51

                  #33
                  Zawsze trzeba zaczynać od rzeczy najbardziej prostych-np świece czy też przewody zapłonowe - wiadomo mogło się popsuć dosłownie wszystko,ale to są tylko nasze gdybania,a od czegoś trzeba zacząć.

                  Ja będąc w twojej sytuacji pojechał bym do serwisu i przy wypisywaniu zgłoszenia wymusił bym żeby znalazł się zapis o sprawdzeniu stanu świec zapłonowych.

                  Chodzi mi o to żeby nie powiedzieli znowu że ten typ tak ma ,tylko żeby faktycznie te świece wykręcili.

                  Nie wiem czy idę dobrym tropem ,ale ja bym właśnie od tego zaczął.

                  Pozdro dla wszystkich

                  Komentarz

                  • luckyluc
                    Drive
                    • 2010
                    • 78

                    #34
                    Byłem w ASO. Po wjechaniu na hale opowiadam, co jest nie tak i pokazuje wydech. Panowie dalej twierdza, ze samochód działa poprawie. Tłumacze, że wcześniej tak nie działał i zaproponowałem, żeby porównać z modelem testowym też z silnikiem 1,4TSI.

                    Testówka działa poprawnie, więc podpinają moją octavie pod komputer. Zero błędów, podnoszą na podnośniku. Jeden gazuje dwóch słucha. Po chwili doszukują się hałasów w układzie wydechowym.

                    Mam przyjechać w poniedziałek, bo będzie gość od napraw gwarancyjnych.

                    Ps. Czy to normalne, że przy wydechu z prawej rury wydobywa się więcej spalin, a z lewej mniej ?
                    Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                    Komentarz

                    • Andys
                      Elegance
                      • 2007
                      • 762

                      #35
                      Zamieszczone przez luckyluc
                      Ps. Czy to normalne, że przy wydechu z prawej rury wydobywa się więcej spalin, a z lewej mniej ?
                      Wydaje mi się, że też kiedyś zauważyłem coś takiego. Końcówka z kwasówki była cieplejsza na prawej rurze.
                      Pozdrawiam,
                      Andys

                      Komentarz

                      • Marx
                        Elegance
                        • 2009
                        • 865

                        #36
                        luckyluc, co to za miasto "Polski"? czemu nie napiszesz jak czlowiek z jakiego miasta jestes? Wtedy latwiej byloby doradzic jakies sensowne ASO w okolicy, bo widac ze to w ktorym sie serwisujesz nie nalezy do najlepszych. To jakas tajemnica skad jestes?

                        Komentarz

                        • zbig10101
                          Drive
                          • 2009
                          • 45

                          #37
                          miałem podobny problem, tj drgania silnika, co do spalin to tego nie ogładałem, ale na pewno też był problem. Po badaniu komputerowym okazało sie, że uszkodziła się cewka jednego z cylindrów. Jak widać podstawą analizy jest badanie komputerem. Tak na marginesie to po dłuższej eksploatacji to katalizator do wymiany. Dlatego może warto uzupełnić profil, wtedy mozna będzie doradzić jakąś komkretną stację diagnostyczna lub spot.

                          Komentarz

                          • luckyluc
                            Drive
                            • 2010
                            • 78

                            #38
                            Zamieszczone przez zbig10101
                            miałem podobny problem, tj drgania silnika, co do spalin to tego nie ogładałem, ale na pewno też był problem. Po badaniu komputerowym okazało sie, że uszkodziła się cewka jednego z cylindrów. Jak widać podstawą analizy jest badanie komputerem. Tak na marginesie to po dłuższej eksploatacji to katalizator do wymiany. Dlatego może warto uzupełnić profil, wtedy mozna będzie doradzić jakąś komkretną stację diagnostyczna lub spot.
                            To nie tajemnica. Jestem z Zielonej Góry. Podłączyli pod komputer i były tylko błędy na radiu, bo jest niefabryczne. Nasłuchiwałem pracę silnika przy otwartej pokrywie, nasłuchiwałem układ wydechowy. W kabinie "traktor" przypomina hałasy, które wydobywają się z wydechu.

                            W jaki sposób "telepał" Ci się silnik? Przy dłuższej eksploatacji to znaczy jakiej? Samochód ma dopiero przejechane 2700 km.
                            Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #39
                              To może byc cewka. tylko trzeba wiedziec jak to sprawdzic, u mnie juz byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela razem ze swieczkami
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • luckyluc
                                Drive
                                • 2010
                                • 78

                                #40
                                Zamieszczone przez rkb
                                To może byc cewka. tylko trzeba wiedziec jak to sprawdzic, u mnie juz byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela razem ze swieczkami
                                To pytanie za 100 punktów czy komputerem można sprawdzić cewkę/cewki ?
                                Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  no dobra, czy na to auto już ktoś łebski rzucił okiem, czy nadal się zastanawiamy co powinien zrobić mechanik w Autoryzowanej Stacji Obsługi :?: :roll:

                                  ja nie jestem mechanikiem, ani nawet nie mam takich aspiracji, ale czy ktoś tam sprawdził świece :?:
                                  dla mnie to auto pracuje jakby paliło na trzech garach :roll:
                                  śmierdzi nieprzepaloną benzyną :?:
                                  może warto dobrym zwyczajem zacząć od rzeczy najprostszych :?:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • RS
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 238

                                    #42
                                    Mam pytanie
                                    Czy auto stoi cały czas na mrozie ?
                                    Czy chałas ten słychać jakby bulgot z tłumika ?
                                    Bo jezeli tak , to u mnie jest to samo
                                    Otóż na filmie widać kapiącą wodę z rur - biały dym - jest to w/g mnie para wodna - zjawisko całkiem normalne w tych temperaturach . Pozatym woda się gdzies zbiera i bulgocze . U mnie jest to tłumik i słyszę to doskonale po wjeżdzie do garazu z mrozu . Po nocy w ciepełku problem zanika , i wraca jak stawiam samochód ponownie . Myslę ze u kolegi moze być podobnie . Myslę iz wynika to z budowy tłumika a nie z niepoprawnej pracy silnika . Można to sprawdzić - po przygazówce bulgot narasta i jest lepiej słyszalny . U mnie to tak się obajawia - w/g mnie nie ma powodów do niepokoju ( najwyzej tłumik szybciej skoroduje )

                                    Komentarz

                                    • skaypik
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 51

                                      #43
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      no dobra, czy na to auto już ktoś łebski rzucił okiem, czy nadal się zastanawiamy co powinien zrobić mechanik w Autoryzowanej Stacji Obsługi :?: :roll:

                                      ja nie jestem mechanikiem, ani nawet nie mam takich aspiracji, ale czy ktoś tam sprawdził świece :?:
                                      dla mnie to auto pracuje jakby paliło na trzech garach :roll:
                                      śmierdzi nieprzepaloną benzyną :?:
                                      może warto dobrym zwyczajem zacząć od rzeczy najprostszych :?:
                                      SZKODA- czytasz ze zrozumieniem? czy piszesz,żeby tylko coś napisać.
                                      Przeczytaj co napisałem kilka postów wyżej

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez skaypik
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        no dobra, czy na to auto już ktoś łebski rzucił okiem, czy nadal się zastanawiamy co powinien zrobić mechanik w Autoryzowanej Stacji Obsługi :?: :roll:

                                        ja nie jestem mechanikiem, ani nawet nie mam takich aspiracji, ale czy ktoś tam sprawdził świece :?:
                                        dla mnie to auto pracuje jakby paliło na trzech garach :roll:
                                        śmierdzi nieprzepaloną benzyną :?:
                                        może warto dobrym zwyczajem zacząć od rzeczy najprostszych :?:
                                        SZKODA- czytasz ze zrozumieniem? czy piszesz,żeby tylko coś napisać.
                                        Przeczytaj co napisałem kilka postów wyżej
                                        no, mamy dokładnie takie samo zdanie, nie chce mi się wierzyć, że do tej pory tego nie sprawdzono, a na czym polega Twój problem :?:
                                        Czego nie zrozumiałem :?: :!:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • luckyluc
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 78

                                          #45
                                          Po kilku wizytach w ASO, testach, nasłuchiwaniach dzisiaj udało mi się rozwiązać problem. Odgłosy traktora, o którym pisałem nie dotyczyły silnika. Telepała się osłona termiczna, która wpadała w rezonans.

                                          Po ustaniu traktora słychać jedynie terkotanie, ale jak pisałem to prawdopodobnie pompa paliwa.
                                          Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #46
                                            Tak czytam ten watek z zainteresowaniem i stwierdzam, ze jakby to byl diesel, to 99% z Was nie mialoby takich problemow, bo klekot zagluszylby wszystkie inne niepokojace odglosy :twisted: A tak silnik dziala jak w Melexie i jest problem. A co bedzie za jakies 100kkm jak zacznie dzwonic zawieszenie ops:

                                            Odglos pracy pompy to nawet przed odpaleniem auta bedzie slychac po przekreceniu kluczyka, najpierw glosniej, potem cisze, ale zawsze.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Jac_ek
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1733

                                              #47
                                              Maicroft, No takie zalety/wady benzyny, że najpierw słychać awarie/usterkę a później czuć, w klekotach jest na odwrót najpierw się czuje a później człowiek nasłuchuje co to może być ;-)

                                              1.4TSI dodatkowo jest bardzo cichy i naprawdę czasami nie wiadomo czy pracuje czy zgasł.
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz

                                              • slawek31113
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 824

                                                #48
                                                Czytając ten wątek sprawdziłem co dzieje sie w mojej skodzince. Tak więc odpalanie normalne na poczatku obroty w granicach 1000-1100, po kilku sekundach spadaja do okolic pomiędzy 600-800. W kabinie na biegu jałowym jest cicho. Ale po przejechaniu kilku kilometrów postanowiłem na postoju pod blokiem podnieść maske i co? praca silnika przypomina prace poprzedniego ALH lekkie klekotanie. Nic nie telepie, nie trzęsie silnikiem tylko klekocze. Moje pytanie, czy to jest normalne? Czy może jest z nim tez cos nie tak? z rury wydobywa sie lekki białe dym, ale przy obecnych temperaturach to chyba normalne nawet po przejechaniu 10km. Dodam, ze Moje auto przejchało dopiero 630km.
                                                OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  #49


                                                  Masz na myśli taką pracę ???

                                                  Komentarz

                                                  • slawek31113
                                                    Elegance
                                                    • 2007
                                                    • 824

                                                    #50
                                                    dokładnie!
                                                    OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...