akumulator VARTA 70 Ah 340A typ. 1JO 915 105 AE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • HRABIA1968
    Classic
    • 2010
    • 4

    akumulator VARTA 70 Ah 340A typ. 1JO 915 105 AE

    witajcie
    ja takze w swojej okci mam takie drgania
    bylem u 3 mechanikow i nie wiem czemu wlasnie mowia o dwumasie
    ale kurcze czy jest to mozliwe by dwumasa padala po 95000km??
  • julek666
    Drive
    • 2008
    • 65

    #2
    akumulator VARTA 70 Ah 340A typ. 1JO 915 105 AE

    Tak jak w temacie posiadam akumulator VARTA 70Ah 340A typ. 1JO 915 105 AE cały czas sprawował się bez zarzutu ale dziś niestety nie odpaliłem. Chce go podładować i zaskoczyła mnie jedna rzecz, niema w nim żadnej kontrolki informującej o naładowaniu. Jest tylko jeden wykręcany korek do którego jest przymocowana taka jakby miarka w której jest taka mała zielona piłeczka. Ma ktoś może taki akumulator i do czego ta zielona piłeczka? Czy można w nim dolać elektrolitu, jak tak to ile?
    Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      ta miarka to aerometr, czyli gęstościomierz.
      służy do pomiaru gestości elektrolitu, skoro jest miarka to musi być dostęp do poszczególnych cel, może jest taka sześciokorkowa listwa wciskana w otwory.
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • julek666
        Drive
        • 2008
        • 65

        #4
        To w jaki sposób działa ta miarka? Na górze jest wielka naklejka i nie widać żeby tam była jakaś klapka.
        Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

        Komentarz

        • b-bar01
          Elegance
          • 2007
          • 985
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          to by trzeba było zobaczyc na fotce, są dwie możliwości, pomiar gęstości:
          100% - 1,28g/cm3
          75% - 1,24g/cm3
          50% - 1,19g/cm3
          25% - 1,14g/cm3
          0% - 1,10g/cm3

          lub pomiar poziomu elektrolitu( skala jak na linijce)
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz

          • julek666
            Drive
            • 2008
            • 65

            #6
            jutro zrobie fotkę i wkleje, nie zauwarzyłem tam żadnej skali, może zabarwienie piłeczki wskazuje poziom naładowania?
            Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

            Komentarz

            • bosman2004
              Classic
              • 2009
              • 20

              #7
              Co do korków to musisz zerwać naklejki,a pod nimi pokaża Ci sie pozostałe korki.

              [ Dodano: Wto 02 Lut, 10 14:51 ]
              A kulka , którą wykręcłeś to wskażnik naładowania: tzn. jak widzisz ja w oczku jako zielona-to akum naładowany, jako biała to tak na dwoje babka wróżyła ,a jak na czarno to jak najszybciej z nim pod prostownik tylko nie wiekszym prądem jak 7 Amper.
              Pozdr. Krzysztof

              Komentarz

              • julek666
                Drive
                • 2008
                • 65

                #8
                bosman2004, Cały czas palił mi super nawet w te największe mrozy -15;-20
                nie mógł odpalić dopiero po trzech dniach postoju przy -18 tzn. okręcił z 3 razy i za wcześnie puściłem i nie zdążył odpalić jak chciałem odpalić to już nie dał rady zakręcić. Podjechał kumpel i na kable odpaliła na dotyk pojechałem do garażu ok 10 min. jazdy przez miasto i po wykręceniu kulka była zielona. Podłączyłem pod prostownik na 7A po czterech godzinach ładowania amperomierz zszedł praktycznie do zera. Jak na razie pali bez zarzutu.

                Nie wiesz czasem ile tego elektrolitu musi być, akumulator jest czarny i nie za bardzo widać, w każdym razie ta kulka jest w elektrolicie. W razie by trzeba dolać a jest jeden korek to chyba jest połączony z wszystkimi celami (komorami) i uzupełni się we wszystkich?
                Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                Komentarz

                • bosman2004
                  Classic
                  • 2009
                  • 20

                  #9
                  Nie dolewaj żadnego elektrolitu tylko wodę destylowaną na tyle żeby płyty były przykryte ok 1 cm.Cele nie są połączone razem i jak Ci już pisałem zerwij nalepki, a będziesz miał dostęp do pozostałych korków.Kulki do sprawdzenia naładowania się nie wykręca. Przez oczko w tym jedynym widocznym korku widać jej kolor-podświetlić możesz latarką. W świetle dziennym wyraźnie widać jej kolor.

                  [ Dodano: Wto 02 Lut, 10 17:36 ]
                  Poziom elektrolitu najlepiej sprawdzisz drewnianym patyczkiem lub jakimkolwiek byle NIE METALOWYM.
                  Pozdr. Krzysztof

                  Komentarz

                  • julek666
                    Drive
                    • 2008
                    • 65

                    #10
                    Ale ja nie mam oczka z kulką tylko wykręcany korek do którego przymocowana jest ok 2cm miarka i na końcu jest mały kwadracik w którym znajduje się ta mała kulka
                    Co do elektrolitu, to wiem że wode destylowaną po prostu żle napisałem
                    Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                    Komentarz

                    Pracuję...