SKODA OCTAVIA 1.6 55KW 235tys,km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • owocmg
    Classic
    • 2010
    • 26

    SKODA OCTAVIA 1.6 55KW 235tys,km

  • longiermartin
    Classic
    • 2008
    • 34

    #2
    SKODA OCTAVIA 1.6 55KW 235tys,km

    Witam wszystkich.Sam juz nie wiem co mam myslec robic. Tak wiec 3miesiace temu wymienialem caly rozrzad i uszczelke pod glowica wszystko! Przy wymianie uszczelki dotknalem tlokow i sa male luzu ale przy takim przebiegu to chyba norma.Na dzien dzisiajszy mam juz 245tys.km na jechane orginalnie.Silnik caly samochod jezdzi jak zyleta tylko co 400km po miescie musze wlewac 300ml oleju 10w 40 MOBILA taki wlewam.Wiem ze brzyjdzie giedys czas albo juz jest na wymiane silnika i mam pytanie czy wogole warto, czy sie da wymienic silnik z 1.6 55kw(75konny) na 1.6 75kw (101konny) a moze lepiej kupic na allegro silnik do mojego modelu i kolejne 250tys km na stukac oczywiscie jak nie byl krecony

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      longiermartin, ciężki temat...wydaje mi się, że powinieneś zacząć od tego, czy potrzebujesz tych 30 koników czy nie, porównać ceny jednego i drugiego, używane silniki mogą być kręcone, jak wspomniałeś, więc źródło będzie bardzo ważne...szczerze mówiąc jeśli nie byłaby to duża różnica miedzy 75 a 105, skosiłbym się na 105. mam trzech znajomych co maja te motory i każdy z nich ma "pęknięte" ponad 200kkm. mój ojczulek ma 75 w felicij i tez hula jak ta lala...tia, jak zwykle wybór zostanie tobie :wink:

      Komentarz

      • adrianst5
        Drive
        • 2009
        • 68

        #4
        też chętnie bym sie dowiedział czy mocowania 75 i 105 są takie same ?? a różnica prawde mówiąc jest spora między tymi 2 motorami jednak troche ten samochodzik waży. Pamiętaj tylko że przy wiekszym motorze wszystkie podzespoły dostaną po du*** sprzęgło, przegóby, całe przeniesienie napędu no i skrzynia. O tym też trzeba pamiętać. Może jest ktoś co taką podmianke zrobił i doradzi longiermartin'owi i mi ;D
        Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

        Komentarz

        • longiermartin
          Classic
          • 2008
          • 34

          #5
          wielkie dzieki panowie!

          Chyba zostane przy tych 75konikach a jak calkiem padnie silnik to sie wymieni.Nie chce otwierac drugie tematu ale dzis mialem przeglad samochodu i musze wymienic katalizator.Rok temu wymienilem katalizator BOSAL (ceramiczny) ale do baniiiiii Po 11miesiacach jezdzenia w klad ceramiczny sie poluzowal tak wiec rozkrecilem i go wyciagnalem 3 wkladow zostaly tylko 2 wiem wiem powinienem go zaniesc do reklamacji raz ze paragon zgubulem a dwa ze 40tys.km juz zrobilem.Juz wiem ze nigdy wiecej nie kupi ceramicznego Moze panowie wiecie gdzie sa dobre katalizatory

          Komentarz

          • gregor6
            Rider
            • 2008
            • 488
            • Volkswagen

            #6
            A nie prościej i taniej wstawić kawałek rurki lub strumienicę o wyglądzie katalizatora :diabelski_usmiech :?:

            Komentarz

            • longiermartin
              Classic
              • 2008
              • 34

              #7
              Jakby sie przebywalo w polsce to by nie bylo problemu

              A wlasnie jaki kupic katalizator jakie sa dobre? okragly ,prostokatny ,ceramica albo metal w srodku

              Komentarz

              Pracuję...