paliwo w układzie smarowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jo_ker
    Classic
    • 2006
    • 24

    paliwo w układzie smarowania

    Zamieszczone przez Mihau
    MIAZGA
    MIAZGA :!: :twisted:

    [ Dodano: Sro 30 Cze, 10 20:13 ]
    Zamieszczone przez westwi78
    strach się bać
    ŁOOOOOOO staaaaaaaaaaaary, właśnie nie ma czego się bać
    jo_ker
  • daniel0607
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 770

    #2
    paliwo w układzie smarowania

    Wiam miał ktos juz taki problem. Dotyczy o2 1.9 tdi bjb.
    na bagnecie jest o stan więcej oleju czyli o stan więcej niż przedział min-max.
    prawdopodobnie paliwo poszło do układu smarowania bo olej jest czarny.
    Wiecie w czym problem ????

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      daniel0607, kiedy wymieniałes olej? Moze poprostu Ci kots przelał. Bo zeby paliwao sie dostało :roll: Predziej jak uszczelka pod głowica poleci to płyn....
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Bobek88
        Drive
        • 2008
        • 65

        #4
        To normalne że masz czarny olej.
        Wystarczy choc trochę przejechac się na nowo zalanym oleju, to on się zrobi czarny.
        http://bobek88.mybrute.com

        Komentarz

        • daniel0607
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 770

          #5
          olej zawsze sprawdzałem i był pomiędzy min i max, no ciupke wiecej i mieścił się w podziałce , oleju od wymiany ( 12000 temu ) nie dolewałem ani grama, dwa dni temu sprawdziłem i jest sporo ponad max.płynu chłodniczecho w zbiorniczku nic nie ubyło i jest czysty.

          [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 21:36 ]
          Bobek88, wiem wiem mi chodziło o to że jak by sie dostał płyn chłodniczy to olej zmienia się w kawe z mlekiem, a mój jest czarny tj. normalny ale jest go dwukrotnie wiecej na podziałce bagnetu

          Komentarz

          • morgh
            Drive
            • 2009
            • 90

            #6
            Ja bym sie cieszyl jak by mi przybywalo a nie ubywało ( oczywiscie samego oleju bez dodatków), i zeby sam sie wymieniał :P
            A na poważnie to zaobacz pod korkiem wlewu oleju czy nie masz kawy z mlekiem

            Komentarz

            • daniel0607
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 770

              #7
              morgh, mam

              [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 21:39 ]
              ale to norma na krótkich trasach, woda nie zdąży odparować i jest masło, kazdy tak ma w tdi

              Komentarz

              • morgh
                Drive
                • 2009
                • 90

                #8
                no to uszczelka pod glowica!! bierze ci plyn chlodniczy do oleju z tad przybywa ci na bagnecie

                [ Dodano: Sob 30 Sty, 10 21:45 ]
                ja stawiam na uszczelke bo nie ma innej mozliwosc zeby wzrastal poziom oleju bez jego dolewania

                Komentarz

                • daniel0607
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 770

                  #9
                  morgh, no ale jakby poszedł płyn chłodniczy to olej by miał inny kolor a jest czarny

                  Komentarz

                  • Nedar
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 209
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Jeżeli olej jest klarowny (czarny, bez białego nalotu pod korkiem wlewu oleju) to przyczyną wzrastania poziomu oleju jest częste użytkowanie pojazdu na krótkich trasach. Zimny silnik nie jest w pełni uszczelniony pierścieniami tłokowymi. Dopiero po osiągnięciu temp. roboczej pierścienie w pełni uszczelniają komorę spalania.
                    W związku z tym jeżeli odpalasz rano auto i pracuje ono na biegu jałowym, podczas odśnieżania go przez ww. nieszczelności część paliwa z komory spalania przedostaje się do miski olejowej. Prowadzi to do zwiększania poziomu oleju silnikowego.

                    Komentarz

                    • daniel0607
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 770

                      #11
                      Nedar, olej jest czarny i klarowny ale biały nalot pod korkiem też jest ale płynu chłodniczego nie ubyło

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Uszczelniacz na pompowtrysku??? Paliwko może wydostawać się w górę i mieszać z oliwą. Zależy w jakim tempie przybywa oleju.
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • daniel0607
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 770

                          #13
                          dziś sprawdzane oleju tyle samo czyli dwie podziałki na miarce, olej czarny rzadki jak sr...ka,czuć olejem napędowym
                          pod korkiem oleju czysto żadnej mazi, w zbiorniczku wyrównawczym też ok.
                          Więc chyba zostają pompki ?

                          [ Dodano: Nie 31 Sty, 10 09:30 ]
                          czy są to oringi gumowe i miedziane pod pompowtryskiem ?

                          [ Dodano: Nie 31 Sty, 10 09:34 ]
                          dodam że od czasu do czasu mam taki błąd jak
                          " zbyt wysoka temperatura - świeca żarowa cylinder 3 i 4 " po skasowaniu błedu powraca tylko cylinder 3

                          Komentarz

                          • Pawko
                            Drive
                            • 2009
                            • 50

                            #14
                            To nie eksploatuj autka na tej rzadziźnie, bo ma gorsze właściwości smarne!
                            Zamieszczone przez daniel0607
                            czy są to oringi gumowe i miedziane pod pompowtryskiem ?
                            - "gumowe" oringi
                            Pozdrawiam
                            Paweł

                            Komentarz

                            • daniel0607
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 770

                              #15
                              myslisz że to one mogą robić taki bajzel, czym to mopże być spowodowane że one puszczają ?

                              Komentarz

                              • Pawko
                                Drive
                                • 2009
                                • 50

                                #16
                                Pozdrawiam
                                Paweł

                                Komentarz

                                • daniel0607
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 770

                                  #17
                                  a czy podczas wymiany oringów na pompkach trzeba je znowuż ustawiać ?

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    ...no przecież trzeba je wyjąć, no i co się z tym wiąże- ustawić...
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • daniel0607
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 770

                                      #19
                                      robekcool, spoko spoko sam tego robił nie bede pytam tylko gdzie moge znaleść jak to ustawić z czystej ciekawości

                                      [ Dodano: Pon 01 Lut, 10 07:21 ]
                                      chodzi o odległość i takie tam

                                      [ Dodano: Wto 02 Lut, 10 15:12 ]
                                      dobra znalazłem w elsa

                                      [ Dodano: Wto 01 Mar, 11 12:28 ]
                                      panowie i znów to samo miał ktoś już taki problem bo mam juz dosyć wymiany oleju 2x w zimie

                                      Komentarz

                                      Pracuję...