Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemy z zapalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problemy z zapalaniem

    Proponuję wejść np. na stronę Link albo inną z ogłoszeniami sprzedaży z zachodu i zobaczysz jakie 1.6 benzyna może mieć przebiegi...

  • #2
    Problemy z zapalaniem

    Witam,

    Dzisiaj rano chciałem odpalić Szkodnika, odpalić odpalił ale zdziwiło mnie że musiałem kręcić ok 5-6 sek (normalnie palił od strzału, nawet w ciężkie mrozy - dzisiaj była temp +2). Po południu chciałem znowu odpalić samochód znów musiałem pokręcić dłużej niż zwykle ale odpaliła po przejechaniu 500m poczułem jakby Szkodnik tracił moc, po czym samochód zgasł, po kilku próbach kręcenia samochód zapalił ponownie niestety musiałem już gazem pomóc mu się wkręcić na obroty, po przejechaniu 200m umarł całkiem, po kilkunasty próbach odpalenie dałem za wygraną

    Po przekręceniu kluczyka (swięca się wszystkie kontrolki po czym gasną) słychać było minimalne "cykanie", otworzyłem maskę i cykanie dochodziło z ...."Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania" dotknąłem go palcem i czułem że to "cykanie" pochodził właśnie z tej części.



    Zostawiłem samochód na poboczu, wróciłem po ok 2h - nie zapalił a co dziwniejsze nie słychać już tego "cykania"

    Wiem że ciężko zdiagnozować co może być przyczyną że samochód nie odpalił ale czy ktoś jest wstanie powiedzieć czy to cykanie jest normalne? ma cykać? mozę ma cykać przez chwilę? może w ogóle? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    Dodam że Skodę mam od niedawna ok 3 miesiące.
    Pozdrawiam
    Dudek
    Szkodnik
    Gofer IV

    Komentarz


    • #3
      Co do zaworka to on sobie cyka, i jednemu cyka, drugiemu nie, nie stanowi to o jego prawidlowym dzialaniu.
      Jak przekrecisz kluczyk w pozycje zaplon i odczekasz to cykanie tez ustanie po jakims czasie.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz


      • #4
        Wymień filtr paliwa, wyczyść egr. Miałem golfa 4 z podobnym objawem(ponad 300 tysi przebiegu). Może gdzieś prąd gubi?
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz


        • #5
          Wszystkie filtry, olej wymienione 800km temu, przebieg samochodu 110000km. Oddam octe do mech niech wyczyści egr jak piszesz robekcool , idę po samochód może odpali tak czy siak mam nadzieje że stoi tam gdzie wczoraj zdechł.

          No i wróciłem, samochód stoi ale nie odpalił ehhh
          Pozdrawiam
          Dudek
          Szkodnik
          Gofer IV

          Komentarz


          • #6
            Trochę wcześnie na zawalone gaszenie. Jeśli nie ma błędów zacznij od filtra paliwa jednak.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez robekcool
              Trochę wcześnie na zawalone gaszenie.
              zawalone gaszenie? co to jest?

              Zamieszczone przez robekcool
              Jeśli nie ma błędów zacznij od filtra paliwa jednak.
              Błędy sprawdzę jutro (na desce żadna kontrolka nie pojawiła się), co do filtra paliwa wymieniany był ok 800km temu.
              Pozdrawiam
              Dudek
              Szkodnik
              Gofer IV

              Komentarz


              • #8
                Hmm.. A u mnie wyglądało to tak. Przed dwoma tygodniami, jak były mrozy -20c, nie mogłem odpalić mojej niegarażowanej skodzinki. Podładowałem prostownikiem przez noc u ojca w garażu i potem było ok. Aż do wczoraj. Zdziwiłem się, bo mrozy zelżały, a tu nie pali. Pożyczyłem kable rozruchowe, bo myślałem że to aku. Jednak nie odpaliła, mimo że aku kręcił. Wyszukiwanie na forum OCP i dowiedziałem się, że to może być zatkany filtr paliwa przez parafinę. A że niektórym udało się rozgrzać filtr suszarką do włosów, to tak zrobiłem. Dmuchanie przez 40 minut na filtr. Pierwsza próba odpalenia i yes,yes,yes Niebieski bączek i odpaliła. Pojechałem na Shella, kupiłem Shell depresator, zalałem do pełna i mam nadzieję, że problemy z parafiną już za mną.
                Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM Elegance

                Komentarz


                • #9
                  Nie daję mi spać moja octa więc podniosłem znowu maskę i udawałem że się znam, zauważyłem że jest świeży olej wokół pompy podciśnienia (Pompa podciśniena - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia), nie są to jakieś super ilości ale wcześniej tego nie było, myślicie że może to mieć coś wspólnego z tym że octa nie chce palić?

                  P.S. Octa jedzie jutro do mechaniora zobaczymy co jej dolega
                  P.S. Niestety grupowe chipowanie schodzi na dalszy plan dopóki nie dowiem się co w octcie piszczy
                  Pozdrawiam
                  Dudek
                  Szkodnik
                  Gofer IV

                  Komentarz


                  • #10
                    Dudek- Przy dużych przebiegach zacina się przepustnica w pozycji "gaszenia". Parafinka przy dużym mrozie i słabym paliwie wytrąca się niezależnie od tego kiedy wymieniłeś filtr paliwa.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez robekcool
                      Dudek- Przy dużych przebiegach zacina się przepustnica w pozycji "gaszenia".
                      Przebieg 110kkm. Dzięki za wyjaśnienie.


                      Zamieszczone przez robekcool
                      Parafinka przy dużym mrozie i słabym paliwie wytrąca się niezależnie od tego kiedy wymieniłeś filtr paliwa.
                      .

                      Tydzień temu podczas dużego mrozy zapaliłem octe i przejechałem 500m i zdechła, pomyślałem parafinka scholowałem samochód do garażu rodziców, wziąłem dmuchawę i rozgrzałem filterek paliwa (w sumie trochę to trwało wszystko po lewej stronie - stojąc przed maską - było ciepłe) furka niestety odpaliła dopiero przy delikatnym pociągnięciu jej, wystartowała z trójki. Dolałem do baku specyfik żeby zapobiec powtórce i samochód jeździła dalej super, po tygodniu jeżdżeniu na mrozie problem mój opisany powyżej pojawił się kiedy na zewnątrz temp była +2 stopnie - dlatego wydaje mi się że tym razem jest to coś innego.
                      Pozdrawiam
                      Dudek
                      Szkodnik
                      Gofer IV

                      Komentarz


                      • #12
                        U mnie parafina wytrąciła się i zapchała filtr paliwa, mimo tego, że tankuję wyłącznie na Orlenie i Statoil. Pojawia się zatem wątpliwość czy paliwo z tych stacji spełnia odpowiednie normy jakości?
                        Octavia 1.9 tdi ASV 110 KM Elegance

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez marzec81
                          U mnie parafina wytrąciła się i zapchała filtr paliwa, mimo tego, że tankuję wyłącznie na Orlenie i Statoil. Pojawia się zatem wątpliwość czy paliwo z tych stacji spełnia odpowiednie normy jakości?
                          a nie myślałeś żeby dolać do paliwa środa który sie nazywa Xeramic lub innego który ma takie właściwości (stosuję ten środek w zimę i nigdy nie miałem problemu typu że parafina sie wytrąciła czy ropa mi zamarzła)

                          Na cały zbiornik ON wlewa sie 50-70ml i się nie martwisz.

                          A jeżeli chodzi o paliwo to na Orlenie Verva wg mnie jest bardzo dobra.
                          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                          DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                          USŁUGI TRANSPORTOWE

                          TEL: 531-33-55-77

                          Komentarz


                          • #14
                            OK octa pojechała do mechanika zobaczymy co wyjdzie :]

                            Zamieszczone przez ArturTDI
                            [
                            a nie myślałeś żeby dolać do paliwa środa który sie nazywa Xeramic lub innego który ma takie właściwości (stosuję ten środek w zim
                            Dolałem do paliwa ten czarodziejski specyfik tydzień temu jak musiałem scholować octe i rozmrażać filtr paliwa, potem jeździła i paliła super. Teraz padła przy temp +2 więc albo jedno z drugim nie ma nic wspólnego albo już sam nie wiem.
                            Pozdrawiam
                            Dudek
                            Szkodnik
                            Gofer IV

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja piszę tylko to czego doświadczyłem lejąc ten specyfik do samochodu.

                              Zero problemu przy -20 było jak i w dni kiedy temperatura była w okolicy 0 +1 stopień

                              Ciekawe co wyjdzie z wizyty u mechanika
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                              USŁUGI TRANSPORTOWE

                              TEL: 531-33-55-77

                              Komentarz


                              • #16
                                Szkodnik wrócił od mechanika - naprawiony!!

                                Problemem były

                                1. "śmieci" w baku z paliwem (potwierdza się wersja sprzedającego że samochód stał sporo czasu zanim został sprzedany + plus oczywiście marnej jakości paliwo)
                                2. wężyk doprowadzającym paliwo (hmmm był nie standardowy bardziej przypominał wężyk ogrodowy na którym "majsterkowicz" (poprzedni właściciel zamontował jakiś zaworek ?!))
                                3. lewe powietrze
                                4. brudny filtr paliwa (przebieg filtra 800km!!! - jak kupiłem octe wymieniłem wszystko po 800km filtr zabrudzony - cokolwiek było w baku nie było to paliwo)

                                Teraz Szkodnik pali i jeździ świetnie :wink: , aktualnie po naprawie zrobiłem dopiero 200km ale jestem dobrej myśli (wydaje mi się że spalanie troszeczkę spadło)
                                Pozdrawiam
                                Dudek
                                Szkodnik
                                Gofer IV

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X