[O1] Dziwny problem z ogrzewaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    [O1] Dziwny problem z ogrzewaniem

    Zamieszczone przez loyd
    Tedeiki nie jeźdzą więcej niż 200 ?
    W tdi moim skrzynia się kończyła przy ~235
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    [O1] Dziwny problem z ogrzewaniem

    Na początku: SZUKAJKA nie pomogła.

    Jest tak:
    W czasie jazdy ogrzewanie działa OK. Ale niech tylko zdejmę nogę z gazu lub stanę na światłach, zaraz z kratek nawiewowych zaczyna lecieć coraz chłodniejsze powietrze. W skrajnej sytuacji, przy kiluminutowym postoju na włączonym silniku i wolnych obrotach, temp. nawiewanego powietrza spada do poziomu temperatury otoczenia. Wprowawdzenie silnika na powyżej 1800 obrotów, przywraca rozum systemowi grzania i zaczyna lecieć ciepełko.

    Poziom płyny chłodniczego odpowiedni. Pompa wody raczej też powinna być OK, bo ma nie więcej, niż 3-4 kkm.

    DGW sugerował (przy okazji dzięki i ukłony :-) ), że może coś z przepływem płynu w wężach, że może coś się gdzieś korkuje, ale niczego takiego nie zaobserwowałem.

    Niedogodność ta pojawiła się w czasie ostatnich dużych mrozów, ale i teraz, gdy trochę zelżało, daje znać o sobie.

    Każdą sugestię przyjmę z wdzięcznością :-).
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • kobus
      Drive
      • 2008
      • 42

      #3
      a temperature silnika jaka masz? trzyma na 90 stopni caly czas jak sie rozgrzeje? mialem podobny problem ostatnio ale temp silnik tez spadala nawet w dlugiej trasie! wymienilem termostat i grzeje jak w piekarniku :twisted:
      Sprzedam moja Octavie
      1997r. klima elektryk i te sprawy info na priv

      Komentarz

      • salvado
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 314

        #4
        kobus,
        temp. silnika stoi jak drut na 90 stopniach, więc nie jest to chyba problem niedogrzewania silnika czy też "sprawnego inaczej" termostatu.

        To jest tak, jakbym temperaturą powietrza wylatującego z kratek sterował pedałem gazu :-).
        Absurdalne, ale taka jest prawda.

        Wg obserwacji, taką graniczną wartością obrotów jest 1750-1800. Poniżej => leci zimne. Powyżej => ciepełko.
        Staram się pisać poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • 12V
          Classic
          • 2010
          • 30

          #5
          oby to nie okazala sie pompa wody
          autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            salvado, zaglądnij TUTAJ coś podobnego do Twoich objawów.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #7
              Zakitowana nagrzewnica...przy wyzszych obrotach plyn jeszcze krazy,ale przy malych
              juz nie.
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • RALF
                Elegance
                • 2008
                • 974

                #8
                też bym obstawiał nagrzewnice

                Komentarz

                • salvado
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 314

                  #9
                  A jednak SZUKAJKA cos znalazła ops:

                  Jeżyk,
                  Dzięki za linkę. Faktycznie, może to i podobny przypadek.

                  gebek, RALF,
                  czy przepłukanie/przeczyszczenie nagrzewnicy to mocno skompliowana czynność? Dostęp do niej jest pewnie od strony schowka pasażerskiego. Pewnie trzeba spuścić cały płyn i rozpiąć przewody wodne. Mam rację?

                  Pewnie pomysł na robienie tego w takich warunkach pogodowych i w dodatku pod chmurką jest mało rozsądny, ale w perspektywie kilku dni mam wyjazd z dzieciakami i wolałbym ich nie zamrozić.

                  Swoją drogą, jeśli jest to faktycznie związane z ograniczeniem przepływu cieczy chłodzącej przez nagrzewnicę, to co jest tego powodem? Wszak mamy przecież do czynienia z zamkniętym obiegiem selektywnie czystego medium.
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #10
                    salvado, daj sobie spokoj z czyszczeniem...wymien na nowa.
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      witam Ziomka zza miedzy
                      nagrzewnice mozesz przeplukac (przy okazji wypluczasz chlodnice) plynem do plukania chlodnic. zly przeplyw jest spowodowany osadami i zanieczyszczeniam pochodzacymi w duzym skrocie ze starzenia sie plynu chlodzacego i produktow jego reakcji ze stalowymi przewodami.
                      jesli Ci sie chce - zlej plyn z chlodnicy, zalej roztworem woda destylowana + 'plukacz' i pojezdzij tak zeby dobrze rozgrzac silnik (ogrzewanie wlaczone na max). w Felicji udalo mi sie uratowac tak chlodnice (i nagrzewnice pewnie tez)
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • salvado
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 314

                        #12
                        Zamieszczone przez gebek
                        daj sobie spokoj z czyszczeniem...wymien na nowa.
                        no i chyba tak zrobię :-).

                        Dzięki wszystkim za odzew.
                        Staram się pisać poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        Pracuję...