Pozdro dla OI lodowej rej. EL.....JP która samotnie stała pod blokiem na 11-ego Listopada zostawiłem karteczkę wczoraj koło godz 19 30
Problemy z zapalaniem zimnego silnik
Zwiń
X
-
Problemy z zapalaniem zimnego silnik
Mam problem z zapalaniem silnika przy niskich temperaturach około minus 20 stopni .Silnik zapala ciężko , trzeba dodać gazu i po zapaleniu nierówno pracuje .Problem pojawiał sie również przedtem przy temperaturze około minus 12 ale pomogła wymiana wszystkich świec żarowych( uszkodzona była jedna).Teraz jest kłopot z zapalaniem tylko poniżej minus 12.Diagnostyka nie pokazuje błędów ,kompresja na poziomie 31 bar ,pompa sprawdzona OK , wtryski lały wymienione na nowe, akumulator Ok.Przebieg samochodu oryginalny 300 tys. km.Czy ktoś ma pomysł w czym jest problem?
-
-
Może czujnik temperatury świec? Nie wiem czy to się tak fachowo nazywa... Próbuj dogrzać świece ze 2 razy przy takich mrozach, powinno pomócArtur / RMG
Moja Octavka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30164
Komentarz
-
-
sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego (zielona kostka podłączeniowa, z tyłu za świecami dogrzewającymi płyn - najlepiej kupić oryginalny), jeśli po całonocnym staniu temperatura płynu chłodzącego jest inna niż np temperatura paliwa to obstawiam na uwalony czujnik, ja miałem to samo, do tego jeszcze miałem zdychającą przepływkę, zmiana tego czujnika + przepływka i nowiutkie świece BERU i pali teraz od pierwszego strzała... problem z takim ciężkim rozruchem dodam że był u mnie także powyżej zera - teraz jak ręką odjął, warto też sprawdzić stan przekaźników od świec żarowych (można go przetestować VAGiem , ew. prosta metoda - w trakcie grzania świec spróbuj włączyć oświetlenie kabiny w środku i zobacz czy światełko przygasa lekko podczas nagrzewania świec). Sprawdź kąt wtrysku paliwa, lekko wyprzedzony powinien ułatwiać zimą rozruch.
pozdr
Rafal
Komentarz
-
-
Pompa wtryskowa była demontowana do sprawadzenia wtedy regulowany był również kąt zapłonu- jest OK. Zatankowany jest ON Verva .Znajomy polecał zatankować Statoil diesel Gold - spróbuję.Problem jest taki że do tej pory nie zwracałem uwagi na której(firmowej stacjji ) tankuję i nie było problemu z zapalaniem nawet przy minus 25.Czujnik temperatury sprawdzony również OK.
Komentarz
-
-
ja bym wymienił jeszcze raz może zatankowałeś letnie paliwo i przytkało filterek koszt niewielki a bedziesz miał pewność czasem takie bzdury poprafią napsuć człowiekowi krwi . Stanowczo że piszesz wszystko niby ok a nie pali tylko w duży mróz
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 15:35 ]
ps. zobacz jeszcze czy wszystkie przewody paliwowe są ok czy nie dostaje jakiegoś lewego powietrza
Komentarz
-
-
jak parafinka siądzie to cięzko się jej pozbyć myślę że skoro wszystko masz ok to nim zaczniesz wymieniać wszystkie czujniki przepływki itd to filtr jest najtańszy a też może dawać popalić . Nie sugeruj się nazwami paliw i stacji poczytaj posty to zobaczysz że czesto powtarzało się że koledzy tankowali niby dobre drogie paliwa i paliwo im zamarzało . Oczywiście nie namawiam na siłe do zmiany filtra to tylko sugestia . Któryś kolega miał tu problem z odpalaniem w duże mrozy i okazało się ze mu potrafiło przytkać przewody paliwowe
Komentarz
-
Komentarz