[O1] Silnik zapala dopiero po dodaniu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarol
    Drive
    • 2009
    • 48

    [O1] Silnik zapala dopiero po dodaniu gazu

    Zamieszczone przez Karql
    Ps. Kiedy w Krakowie jest jakiś spocik - chętnie bym Was odwiedził
    23 lipca o 19-tej, karczma "Rohatyna" - Zabierzów
    więcej w naszym topiku;
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...893&start=6075
  • zgucio
    Rider
    • 2007
    • 691

    #2
    [O1] Silnik zapala dopiero po dodaniu gazu

    Problem dotyczy Seata Toledo II 1.6sr AKL

    Jak chce zaplić autko przekręcam kluczyk rozrusznik kręci ale autko nie zapala, dopiero jak wcisnę pedał gaz silnik załapuje i chodzi normalnie obroty nie skaczą, przyspiesza normalnie.

    Dodam, że nie dzieje sie tak za każdym razem, przez cały tydzień jeżdżenia stało sie tak z 4 razy. Problem zaczął się w tym tygodniu, chce to naprawić żeby nie okazało sie, że kiedyś zgasze i już nie zapali.
    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

    Komentarz

    • lukaszek1232
      Classic
      • 2009
      • 29

      #3
      sprawdź swiece zarowe a potem baterie
      Nigdy się nie poddawaj !

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez zgucio
        Problem dotyczy Seata Toledo II 1.6sr AKL
        Zamieszczone przez lukaszek1232
        prawdź swiece zarowe a potem baterie
        :? :idea: :idea: :idea:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #5
          szkoda, dobrze zauważył sprawa dotyczy benzyniaka a nie diesla

          dodam, że samochód nie ma LPG i lane do zbiornika jest tylko Pb98
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • Witek1952
            Ambiente
            • 2007
            • 196

            #6
            Witam. Podłącz VAGa i zapodaj czy masz błędy. Kontrolka silnika gasnie? Pozdrawiam.
            Witek

            Komentarz

            • luks
              Ambiente
              • 2009
              • 240

              #7
              bez vaga dużo nie wyczarujesz.. u mnie nie palił na ciepłym - powód - czujnik temp.
              skoda
              fuckyeah!

              Komentarz

              • M@rcin123
                Drive
                • 2008
                • 81

                #8
                Akumulator masz dobry ?? Ja tak kiedys mialem w astrze kupilem nowy i problem znikl

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Ja bym podejrzewał brudną przepustnicę.
                  Czy kiedykolwiek była czyszczona albo wymieniana i jaki auto ma przebieg?
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    przebieg auta to 163 tyś kupiłem go we wrześniu z przebiegiem 153 tyś czy przepustnica była czyszczona tego nie wiem ja jeszcze nic przy tym aucie nie robiłem (był serwisowany do końca) w marcu znajdę jeden dzień wolny i zaprwdzam na konkretny przegląd olej, filtry rozrząd i coś jeszcze jak będzie potrzeba chociaż w zawieszeniu nic nie stuka, klocki nówki, oleju nie bierze.

                    pod kompa podjade w środe, kabel kupiłem ale nie mam kiedy posiedzieć wgrać program i zobaczyć co i jak.

                    z tego co dziś zauważyłem to dzieje sie to gdy autko się zagrzeje jak stoi w nocy (garaż około +3 stopnie C) nic takiego sie nie występuje.
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      z tego co dziś zauważyłem to dzieje sie to gdy autko się zagrzeje jak stoi w nocy (garaż około +3 stopnie C) nic takiego sie nie występuje.
                      U mnie działo się identycznie. Poprostu silnik jak jest ciepły potrzebuje troche więcej powietrza by odpalić. Gdy przepustnica jest bródna to przepływ powietrza przez nią jest ograniczony i dlatego dodanie gazu pomaga przy odpalaniu.
                      Zdejmnij rure idącą do przepustnicy i zobacz w jakim jest stanie.

                      Gdyby walnięty był czujnik temp. to raczej przy każdym odpalaniu na ciepłym byłyby probelmy.

                      Pozdrawiam
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      • zgucio
                        Rider
                        • 2007
                        • 691

                        #12
                        mroko, kiedyś czytałem na forum, że są problemy w AKL po wyczyszczeniu przepustnicy, jak było u Ciebie bez problemu dało sie zaadaptować

                        W AEE nie czyściłem od kąd mam samochód czyli 8 lat rok temu padła elektronika u musiałem wymienić z tym że w skodzie mam gaz i przepustnica mniej sie zanieczyszcza
                        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez zgucio
                          musiałem wymienić z tym że w skodzie mam gaz i przepustnica mniej sie zanieczyszcza
                          :?: jesteś pewien? Raczej bardziej się zanieczyszcza. Po wyłączeniu silnika wtryśnięte do kolektora LPG jest jednak bardziej lotne od benzyny i mimo, że jest go baaaardzo mało to paruje. zgucio, na początek dodaj coś myjącego do benzyny (ja dolewałem STP), wymień filtr benzyny i przegoń dwa zbiorniki na benzynie najlepiej w trasie. Dobrze byłoby tak pisali koledzy przeczyścić przepustnicę i zaadaptować ją. Za rok będziesz miał jeszcze gorzej - będziesz kręcił po 4-5 razy aby zapaliła. Takie mam objawy teraz - powoli ustępujące, po kuracji opisanej jak wyżej.

                          Komentarz

                          • zgucio
                            Rider
                            • 2007
                            • 691

                            #14
                            rezon, ale problem mam w seacie 1.6AKL a tam gazu nie mam tylko benzyna i leje tylko Pb98

                            jutro podjade na kompa zobaczymy co wyjdzie
                            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              No niestety to prawda z tymi problemami. Komputery w AKL-ach (nie wszystkie) mają problemy ze skasowaniem wartości wyuczonych a co za tym idzie problemy z adaptacją nowych wartość po czyszczeniu przepustnicy.
                              Niekiedy skasowanie VAGiem wartości wyuczonych przed adaptacją pomaga, nieraz trzeba troche pojeździć, nawet spotkałem się z taki przypadkiem żę kolesią zaadoptowała się przpustnica po przegonieniu auta z max prędkością kilkunastu kilometrów po autostradzie (czytałem o tym na forum Audi A3).

                              U mnie niestety nic nie pomogło i musiałem wymienić przepustnice. Tylko u mnie była troche inna bajka bo poprzedni właściciel dość sporo jeździł na zepsutym czujniku Halla przez co strzasznie obroty falowały i w sumie przez to mógł szlak trafić przepustnice.
                              Przpustnice kupiłem oryginalną ale używaną, po adaptacji na początku troche powoli spadały obroty ale po przejechaniu kilkuset km wszystko wróciło do normy i narazie (odpukać) śmiga bez problemów.

                              A co do źródła zabrudzeń przepustnicy to głównym sprawcą jest odma z której opary oleju walą prosto w nią, benzyna i gaz nie mają za wiele tu do powiedzenia.

                              Pozdrawiam
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              Pracuję...