[O2] Szarpanie silnika 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endriufiz
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O2] Szarpanie silnika 2.0 TDI

    patrząc od przodu to pociekło gdzieś na wysokości skrzyni biegów,przerwa miedzy silnikiem a akumulatorem od góry było widać ciecz.

    [ Dodano: Nie 18 Lip, 10 18:37 ]
    więc sprawdziłem:bezpiecznki dokładnie są wpożądku,delikatnie popukałem w silniczek wentylatora,lecz nie mogłem silnika zagrzać na maxa,wskazówka 2 mm za 90 st.i koniec.płyn jednak nadal gdzieś tam leci,(patrząc od góry to widzę jakąś śrubę chyba 13 i ma gumową uszczeleczkę i chyba z pod niej zacieka może się mylę)przypomne że mam LPG.
  • BartekT
    Classic
    • 2010
    • 32

    #2
    [O2] Szarpanie silnika 2.0 TDI

    Witam
    Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę wybaczyć blędy.
    Przechodzę do tematu, od dwóch tygodni jestem właścicielem octavi II Combi 2.0TDI i właśnie się zastanawiam czy nie wtopiłem. Mam problem w zasadzie od początku z szarpaniem samochodem przy mocnym wciskaniu gazu, problem pojawia się gdy chcę np. kogoś wyprzedzić, w czasie normalnej jazdy wszystko wydaje się ok. Szarpanie wygląda tak jakby nagle odcinany był dopływ paliwa, zaznaczam że samochód nie ma problemów z mocą także obroty nie spadają, zwykle dławi się, z reguły poszarpie dwa trzy razy i dalej już ciągnie. Nie ma reguły na częstotliwość szarpania, czasem wogóle nie szarpie, a czasem szarpie na każdym biegu kiedy wcisne do oporu pedał gazu. Biegi staram się zmieniać powyżej 2500obr/min, więc to nie problem obrotów. Byłem w jednym ASO i tam wymieniłem filtry paliwa oraz powietrza, mechanik wrzucił mi jeszcze samochód na VAS i nic konkretnego nie wykazało, mowił że jest odchylenie na jednym pompowtryskiwaczu, tzn na 3-cim i wynosi ono +-0.5, nie wiem co to oznacza, wogóle sugerował że może być problem z pompowtryskiem lub z ciśnieniem w cylindrze. Pojechałem także do salonu Skody gdzie mój samochód zakupiłem, nie pytając o nic wzieli go na warsztat, podłączyli do kompa, stwierdzili że nie ma rzadnych odchyleń od normy , wgrali nowe sterowniki. Powiedzieli że jak znów będą problemy to prosze się pojawić, oczywiście jak jechałem do nich to szarpania nie było, jakby się wszytsko naprawiło i jak wracałem też sie nic nie działo, jednak dzisiaj rano juz zaczęło szarpać. Sam już nie wiem z czym mam właściwie do czynienia i czy Panowie z ASO wymyślą coś konkretnego, proszę o pomoc, bo się już troche podłamałem (cena wymiany pompowtryskiwaczy).
    O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

    Komentarz

    • adym
      Ambiente
      • 2008
      • 179

      #3
      Jak dzieje się to w jednym polożeniu pedału to może być potencjometr, zwlaszcza, ze wystepuje pod koniec zakresu.

      Komentarz

      • lukas220
        Ambiente
        • 2006
        • 120

        #4
        problemem może być niesprawna listwa elektryczna pompowtryskiwaczy. Koszt około 300-400zł. Czy szarpanie jest uzależnione od temp silnika?
        Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

        Komentarz

        • Casper
          Rider
          S_OCP Member
          • 2008
          • 649
          • Audi

          #5
          a może to po prostu ASR ? zapala się jakaś lampka na szafie w czasie szarpania ?
          Była 1.9 TDI AHF Elegance
          190KM/395Nm

          Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
          277KM/561Nm

          Perfect Service by DGW

          Komentarz

          • BartekT
            Classic
            • 2010
            • 32

            #6
            W zasadzie nie grzeje go zanim nie osiągnie właściwej temperatury, tj. 90 stopni, daje mu popalic jak jest juz cieply jezeli chodzi o temp silnika, wyglada to tak ze jak zaczyna sie szarpanie to gonie go kilka , czyli przyspieszam ma maxa i po kilku takich przyspieszeniach objawy ustepuja, jest to dosyc nieregularne.
            Druga sprawa czy macie namiary na jakiegos speca od Dieseli, w okolicach zabrza, gliwic, tychow, chialbym wykryc usterke, bo wydaje mi sie ze ASO skody nie mowia mi calej prawdy, a jezeli bede mial pewnosc co dolega to bede mogl na nich wymusic naprawienie usterki

            [ Dodano: Wto 09 Lut, 10 13:28 ]
            Jezeli chodzi o ASR to wszystko jest w porzadku, nic nie nie swieci w czasie szarpania
            O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              BartekT, auto masz nowe? bo jeśli nie to ja stawiam na turbawkę, zapieczone kierowniczki itp., itd.

              Komentarz

              • BartekT
                Classic
                • 2010
                • 32

                #8
                Samochód nie jest nowy, jest z 2007r, co do turbiny to wymieniana była przy 83k kilometrów, teraz samochód ma przejechane 112k, czy to możliwe żeby był z nią już problem???
                O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                Komentarz

                • ufo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1475
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  BartekT, kiedy turbina się wysra, wcześniej czy później zależy dużo od tego, jak ją traktujesz. druga sprawa to to, że w BKD połączenie tego silnika z tą turbiną nie jest w 100% spasowane, ale to wszystko dowiesz się tu na forum :wink:

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    Zamieszczone przez ufo
                    BartekT, auto masz nowe? bo jeśli nie to ja stawiam na turbawkę, zapieczone kierowniczki itp., itd.
                    w życiu...
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • lukas220
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 120

                      #11
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      Zamieszczone przez ufo
                      BartekT, auto masz nowe? bo jeśli nie to ja stawiam na turbawkę, zapieczone kierowniczki itp., itd.
                      w życiu...
                      Leszekmw ma 100 % racji, jeśli to szkubanie, przerywanie to na pewno nie z powodu dmuchawki
                      Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez lukas220
                        leszekmw napisał/a:
                        ufo napisał/a:
                        BartekT, auto masz nowe? bo jeśli nie to ja stawiam na turbawkę, zapieczone kierowniczki itp., itd.


                        w życiu...

                        Leszekmw ma 100 % racji, jeśli to szkubanie, przerywanie to na pewno nie z powodu dmuchawki
                        2 razy bym nie powiedział. Ojciec w Pasku B5 1.9 TDI AJM miał bardzo podobny problem. Przyczyną było przycinanie się gruszki na turbinie.
                        Porządne jej rozruszanie pomogło na jakiś czas.
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • BartekT
                          Classic
                          • 2010
                          • 32

                          #13
                          Witam
                          Wczoraj starałem się zlokalizować obroty przy których jest szarpanie, i był to w przedziale 2300-2500 obr/min, powyżej i poniżej tego zakresu nic sie nie działo, rozmawiałem też ze znajomym który ma VW Toureqa z tym samych silnikiem, u niego też występuje podobne szarpanie, kupił podobno jakiś specyfik do czyszczenia pompowtrysków, tzn. coś w stylu CERAMIZER i mówi że mu pomogło, jak też powiedział on się teraz już tym nie przejmuje nawet jak się drgawki pojawiają
                          O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            Zamieszczone przez Udesky
                            2 razy bym nie powiedział. Ojciec w Pasku B5 1.9 TDI AJM miał bardzo podobny problem. Przyczyną było przycinanie się gruszki na turbinie.
                            i przez to miał gwałtowne szarpanie ? jakby odcinało paliwo ? czy po prostu samochód tracił moc na chwilę...?
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • lukas220
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 120

                              #15
                              Zamieszczone przez BartekT
                              Witam
                              Wczoraj starałem się zlokalizować obroty przy których jest szarpanie, i był to w przedziale 2300-2500 obr/min, powyżej i poniżej tego zakresu nic sie nie działo, rozmawiałem też ze znajomym który ma VW Toureqa z tym samych silnikiem, u niego też występuje podobne szarpanie, kupił podobno jakiś specyfik do czyszczenia pompowtrysków, tzn. coś w stylu CERAMIZER i mówi że mu pomogło, jak też powiedział on się teraz już tym nie przejmuje nawet jak się drgawki pojawiają
                              Pierwszy raz słyszę, żeby w ciężkim, terenowym VW Touerqu był 2.0 TDI :roll: a może w Touranie? Te szarpanie jest krótkie? Bo jeśli tak to wątpie, że problem tkwi w niesprawnej turbinie.pozdr
                              Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                              Komentarz

                              • TDI CHIP
                                Classic
                                • 2010
                                • 25

                                #16
                                Kolego polecam preparat do czyszczenia układów paliwowych firmy Forte naprawdę pomaga. Wlej całą butelkę na pełny zbiornik. Czyści pompo jak i usuwa wilgoć z układu. Dostępny w ASO.
                                TDI Chiptunung

                                Komentarz

                                • lukas220
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 120

                                  #17

                                  TDI CHIP, chodzi i ten środek?
                                  Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                                  Komentarz

                                  • TDI CHIP
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 25

                                    #18
                                    tak to jest to. Naprawdę działa, testowaliśmy to w Poznaniu.
                                    TDI Chiptunung

                                    Komentarz

                                    • BartekT
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 32

                                      #19
                                      Oddałem samochód do serwisu ASO skody w Bielsku (tam gdzie go kupilem) i stoi juz tam od poniedziałku bo mechanicy głowią się jaka może być przyczyna tego szarpania. Z tego co już od nich się dowiedziałem to na Vasie nie ma błędnych wskazań, dodatkowo sprawdzili pompę paliwa oraz układy elektryczne. Wg. nich wszystko wskazuje na pompowtryskiwacze, są niewielkie odchylenia od normy na dawkach paliwa, ale występuje to nie na jednym lecz zmiennie na wszystkich pompkach, tzn. raz na 1 i 2, kolejnym razem na 2 i 3 , itd. Swterdzili że wymienią oringi pompowtryskiwaczy bo tam moze pojawiac sie problem i w cylindrach traci sie cisnienie a nastepnie sparwdza czy wszytsko jest ok. Zobaczymy co panowie wymysla, jak to nie zadziala to zostanie chyba tylko wymiana pompek, nie wiem czy nieszczelnosci na oringach moga powodowac tego typu szarpanie i czy wogole sie to psuje??, gorzej bedzie jak beda wypalone gniazda pompowtryskow, wtedy zostanie tylko wymiana glowicy silnika, a w takim przypadku pozostanie mi chyba tylko podziekowac panom i samochod oddac. Pozyjemy zobaczymy

                                      [ Dodano: Czw 04 Mar, 10 20:09 ]
                                      Jezdze juz samochodem tydzien od momentu kiedy odebralem go z ASO Skody i jak narazie szarpanie ustapilo. Podobno panowie wymienili oringi pompowtryskiwaczy oraz wyczyscili uklad paliwowy. Dla pewnosci zaleje go jeszcze preparatem o ktorym mowil TDI CHIP.

                                      [ Dodano: Czw 04 Mar, 10 20:37 ]
                                      Zamieszczone przez TDI CHIP
                                      tak to jest to. Naprawdę działa, testowaliśmy to w Poznaniu.



                                      Jezdze juz samochodem tydzien od momentu kiedy odebralem go z ASO Skody i jak narazie szarpanie ustapilo. Podobno panowie wymienili oringi pompowtryskiwaczy oraz wyczyscili uklad paliwowy. Dla pewnosci zaleje go jeszcze preparatem o ktorym mowil TDI CHIP.
                                      O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                                      Komentarz

                                      • batman_xp1
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 34
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Ile taka przyjemność kosztuje? Bo mam coś podobnego.
                                        O2 , Edition 100

                                        Komentarz

                                        • BartekT
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 32

                                          #21
                                          Zamieszczone przez batman_xp1
                                          Ile taka przyjemność kosztuje? Bo mam coś podobnego.
                                          Witam
                                          Za wymiane oringow oraz przeczyszczenie stykow panowie z ASO policzyli sobie 800zl. Jednak problem nie ustapil calkowicie. W zasadzie mialem spokoj 2 miesiace, bo w polowie maja znow zaczelo szarpac jak cholera. Tym razem udalem sie jednak do mechanika w Gliwicach. Stwierdzil on ze wystapuje wypadanie zaplonu na jednym pompowtryskiwaczu. Silnikiem szarpalo, gasl przy przyspieszaniu, to spowodowalo takze blad czujnika obrotow na wale korbowym. Facet nie potrafil tego naprawic, wiec udalem sie do tarnowskich gor do specjalisty od elektroniki. Znalazl on zwarcie na kablach zasilajacych dwa pompowtryski, podobno kable sa w plastikowej oslonie i tam zebrala sie woda, dodatkowo zbierala mi sie woda pod szyba z przodu i kable do sterownika silnika byly zalane. Mechanik powymienial te kable i od tej pory nic nie szarpalo. Zaznaczam ze te ponowne szarpania pojawily sie w maju kiedy zaczelo mocno podac. Jak samochod zostal zrobiony bylo juz slonecznie, bez opadow, nie szarpalo wiec wersja ze zwarciem ma sens. Samochd sprawil mi tyle problemow ze postanowilem go oddac w to samo miejsce gdzie go kupilem, czyli do komisu przy salonie w Bielsku-Bialej, chociaz teraz podobno jezdzi normalnie (rozmawialem z wlascicielem komisu). Mozna powiedziec ze salon wywiazal sie wzorowo i wzial samochod w zamian proponujac mi nowa Octavie IIFL. Dostalem na jej zakup niezly rabat wiec ogolnie jestem zadowolony. Dodatkowo wzialem 1.4TSI, bo jezeli chodzi o diesele to ma ich juz dosc.
                                          O2FL 1.4 TSI AMBIENTE

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            #22
                                            Zamieszczone przez BartekT
                                            Dodatkowo wzialem 1.4TSI, bo jezeli chodzi o diesele to ma ich juz dosc.
                                            I słusznie :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • abstinent
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4842
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              BartekT, który salon?

                                              Komentarz

                                              • lukas220
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 120

                                                #24
                                                Moja pierwsza odpowiedź w tym temacie: "problemem może być niesprawna listwa elektryczna pompowtryskiwaczy. Koszt około 300-400zł..." Zamiast jeżdzić po pseudo mechanikach, miałeś poprostu poczytać to co Ci pisałem :roll: . Jeśli za niepotrzebną wymianę oringów i uszczelnienie wstryskiwaczy płacisz ASO 800zł to tym bardziej Ci się dziwię :shock: . Życzę bezawaryjnej jazdy 1,4 TSI
                                                Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                                                Komentarz

                                                • batman_xp1
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 34
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez lukas220
                                                  Moja pierwsza odpowiedź w tym temacie: "problemem może być niesprawna listwa elektryczna pompowtryskiwaczy. Koszt około 300-400zł..." Zamiast jeżdzić po pseudo mechanikach, miałeś poprostu poczytać to co Ci pisałem :roll: . Jeśli za niepotrzebną wymianę oringów i uszczelnienie wstryskiwaczy płacisz ASO 800zł to tym bardziej Ci się dziwię :shock: . Życzę bezawaryjnej jazdy 1,4 TSI

                                                  Czy można to jakoś samemu zrobić? Gdzie się znajduje ta listwa?

                                                  Jaki wpływ na uszkodzoną listę (rozumiem że elektryczną ) ma temperatura silnika?, bo u mnie na zimnym nie szarpie.
                                                  O2 , Edition 100

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...