[O1] Problem z nawiewem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raf1
    Classic
    • 2008
    • 16

    [O1] Problem z nawiewem

    jeśli pasowałyby do O2 po FL, to będę czwarty

    1.jago7270
    2.maxpaynemm
    3.bzyq_74
    4. KiLeRrosS
  • jeffer
    Classic
    • 2007
    • 31

    #2
    [O1] Problem z nawiewem

    Witam!
    Posiadam Skode Octavie I , 1.9 TDI AHF 2002r. i mam problem taki, że od czasu kiedy zaczęły się mrozy nawiew działa tylko na pozycji 4. Jak ustawie na 1,2 lub 3 to cisza a na maxa chodzi... Co to może być? I jak się do tego zabrać własnymi rękami? Poza tym z prawej strony (u pasażera) jak włącze już na tą 4-ke, żeby co kolwiek wiało to wiatraczek piszczy jak by się zacierał... czy jest to możliwe? Jak tak to prosiłbym o pomoc w dostaniu się do niego i ewentualnej wymianie. Jeżeli to ma jakieś znaczenie to jakiś czas temu zaczęło śmierdzieć spalenizną z nawiewu i to dość mocno, ale tylko przez kilka min i pozniej juz bylo ok, tyle że jak włączam klimatyzacje to nie reaguje.. nie załącza się sprężarka i nie podświetla napis [AC] zaznacze tylko, że sprężarka była wymieniana na nową 3 mc temu.
    Oprócz tego czasami po wyłączeniu kierunkowskazu on nadal "klika" i to bardzo szybko, ale światła nie mrugają tylko słychać, gdy podczas tego "klikania" włącze awaryjne lub któryś z kierunków to wszystko działa ok,ale jak wyłącze to dalej... to troche denerwuje..

    Komentarz

    • rimtimtim
      Drive
      • 2007
      • 65

      #3
      Powinna pomóc regeneracja wentylatora nawiewu, a jak nie to jego wymiana. Zerknij tutaj powinno Ci to wiele rozjaśnić w kwestii grzebania samemu.
      "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
      Prof. Jigoro Kano

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Padl taki zielony rezystor w ukladzie i nie masz regulacji, dziala tylko w pozycji 4. Jest to do kupienia i wymiany, kiedys na allegro takie cos sprzedawali, pewnie nawet w ASO do kupienia.

        Przy okazji trzeba go posmarowac, bo ten rezystor mogl pasc, bo bylo za duze obciazenie na niskich biegach. Do tego piszesz o spaleniznie, wiec wszystko sie zgadza. Proponuje nie bawic sie dluzej w 4 bieg, bo za chwile beda palic sie bezpieczniki i sfajczy sie izolacja na przewodzie do konca :idea:


        Problem z kierunkowskazem pikajacym to problem oczyszczenia badz wymiany manetki do kierunkowskazów. Można go potraktowac sprezonym powietrzem, a mozna go rozlozyc i wyczyscic - problem znika


        O cos takiego chodzi

        Ale widze ze sa dwa rodzaje



        Nie wiem jaki potrzebujesz.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • jeffer
          Classic
          • 2007
          • 31

          #5
          Wielkie dzieki za pomoc.. napewno sobie poradze tylko jeszcze chcialem zapytac gdzie znajde ten rezystor do sterowania nawiewem 1/4? (w sensie w samochodzie bo z kupnem nie bedzie problemu)

          Komentarz

          • DTH
            Classic
            • 2010
            • 14

            #6
            Odświeżę trochę temat.
            Problem w zasadzie mam taki jak opisany w pierwszym poście: Dmuchawa działa tylko w poz. IV. Do tego klimatyzacja działa tylko w poz I, II i III (tzn. włącza się sprężarka ale nie wentylacja nie nadmuchuje schłodzonego powietrza), w poz. IV klima nie działa.
            Tak samo nie działa regulacja obiegu zamkniętego (w żadnym położeniu).
            Czy przy tych objawach to też wina tego rezystora?
            I jak się on nazywa żebym mógł go znaleźć na Allegro? (chodzi o coś takiego: http://tnij.org/levw )

            [OI 1.6 AVU]

            Komentarz

            • s1
              Ambiente
              • 2010
              • 185

              #7
              Kolego było mnóstwo postów na ten temat, na początek kup za 3zł bezpiecznik termiczny do 192st i wlutuj go w rezystor. Jesli nawiew działa tylko na 4 biegu właśnie to ci się spaliło.Ja lutowałem 3 dni temu i działa (lutować należy ostrożnie aby nie nagrzać bezpiecznika najlepiej za wąsy bezpiecznika trzymać kombinerkami to odprowadzą ciepło, następnie jak juz masz silnik na wierzchu przesmaruj go instrukcja jest na skoda club.

              Komentarz

              • DTH
                Classic
                • 2010
                • 14

                #8
                A czy mógłbyś mnie poratować jakimś linkiem jesli lepiej się orientujesz gdzie była ta instrukcja? Szukam i szukam i coś znaleźć nie mogę :roll:
                I jeszcze taka sprawa, czy jest to na tyle bezpieczne, że można się samemu za to brać czy łatwo tam coś spartolić? Nie mam 2 lewych rąk ale mechanikiem/elektronikiem też nie jestem...

                Komentarz

                Pracuję...