Mam takie pytanie bo niepokoi mnie zaistniała sytuacja: Po przejechaniu kilkiudziesięciu kilometrów moją Octavką 1.9TDI 90KM AGR 2002r 240tys przebiegu słyszalne jest na postoju na wolnych obrotach dziwne gwizdanie turbiny. Jest to równomierny i ciągły gwizd, który znika kiedy np dotknę troche gazu na moment i z powrotem chodzi na wolnych obrotach. Nie zawsze wystepuje to gwizdanie... od czasu do czasu... Co jest przyczyną tego gwizdu?? Co to może oznaczac?? Czy to coś groźnego dla auta?? Proszę o podpowiedzi...
u mnie było takie gwizdanie czasem po odpaleniu za pare sekund a czasem po jeździe jak stała zapalona....okazało sie ze turbina przeładowuje i jest do wymiany....miałeś robione zmieniane turbo już :?: może czas....
Nie. Nie robiłem jeszcze turbiny... ostatnio wymieniałem taki mały "czyjnik cisnienia doladowania" chyba tak to sie nazywa. znajdujący sie pod maska u góry w okolicy mechanizmu wycieraczek... przez niego podobniez turbo przeładowywało powyzej 2000rpm i komputer je odcinał, robił sie goly diesel i nie miał wogole mocy. ale teraz jest ok z mocą tylko ten gwizd dziwny czasami... drazni mnie to i irytuje...
proponuje ci podłaczenie vag com i co wyjdzie a potem dobra diagnostyka podczas jazdy i wtedy bedziesz wiedział co robic
[ Dodano: Pią 12 Lut, 10 18:36 ]
mi na diagnostyce powiedzieli jeszcze że trzeba wyciąc katalizator bo podobno zatkany i przeszkadza :P w czymś tam.....jedź sprawdź podłacz i sie dowiesz
tak chyba zrobię... pojade do mechanika i niech podepnie auto pod komputer... jakie sa koszty takiego podlaczenia u Was?? w mojej okolicy od 30 d0 50pln...
[ Dodano: Pią 12 Lut, 10 18:42 ]
Zastanawia mnie własnie czy nie zyskałby na mocy samochod gdyby wyciac katalizator.. tylko zeby komputer bledow z tego powodu nie robił przy jakiejs mieszance spalin i odczycie wartosci i składu... nie wiem czy mozna tak robic w tych dieslach gdzien komputer wszystko zczytuje...???
diagnostyka w krk 100zł ale wiesz wszystko o aucie....vag com dzieki uprzejmości chłopaków z forum free.....podobno czujnik sie wspawuje w rurę i jest ok....ja w golfie wyciąłem założyłem strumienice przespawałem czujnik lambda w strumienice i było ok....tu chyba też powinno
karlito1982 zwracam zatem honor... ( też sie uczę co może, a czego nie może VAG )
nie no spoko nic sie nie dzieje...nie znam sie na vagu tylko pisze że u mnie wyszło i byłem na diagnostyce i też wyszło...tam przecież wyskakują błedy i opis co jest z autem nie tak
gogo1.9, powiem Ci tak jak zdejmiesz rurę z dolotu to zobaczysz dużo dymu.... niestety silnik ma już duże przedmuchy i tak się dzieje. Jak dodasz gazu to jest przez chwilę ok a później dzieje się znowu tak samo. Nic z tym nie zrobisz, nie przejmować się i jeździć.
Komentarz