[O1] Problem z biegami (dwója i czwórka)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TomaszP
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Problem z biegami (dwója i czwórka)

    Zamieszczone przez zpluta
    Pozdrowienia dla Guziorka, którego minąłem dziś na moście Jagiellońskim w Oświęcimiu krótko po 15:00. Nie zauważył mnie bo jechałem zieloną Astrą

    Wczoraj wieczorem stałem na światłach na skrzyżowaniu Dąbrowskiego-Śniadeckiego i przede mną przemknęła srebrna Octavia phrixa. Nie widziałem kto kierował ...
    Również pozdrawiam ops: i znowu ta zielona astra :wink:
    pilasia
  • rased
    Classic
    • 2009
    • 18

    #2
    [O1] Problem z biegami (dwója i czwórka)

    Witam
    Mam problem w mojej octavii z 2004 z silniczkiem 1.6. Otóż dziś wracając z pracy nie mogłem zrzucić z dwójki skodziny to samo czwórka. Biegi jakoś wchodzą(jednak trochę trudniej), ale już wyrzucić ja bardzo trudno.
    Jako, że przy wyłączonym silniku jest tak samo, sprzęgło chyba można wykluczyć.
    Moje pytanie do Was koledzy klubowicze, co to może być?
    Czy są jakieś typowe awarie skrzyń w szkodnikach?
    Czy mógł się wyrobić jakiś mechanizm, wodziki itp. itd. odpowiadające ze wrzucenie biegu?
    Jeśli tak czy to typowa usterka, czy łatwo ją usunąć i dostępne są jakieś komplety naprawcze?
    Przebieg auto to prawie 22 tysięcy.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Na początek linki do regulacji.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        synchroniator 2 i 4 biegu polecam sprawdzić....czesta awaria w octavi i już było o tym na forum :roll:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • rased
          Classic
          • 2009
          • 18

          #5
          A jak one nic dadzą?
          Według mnie drążek za bardzo się majta, mam wrażenie, że coś tam mówi już dość.
          Są jakieś komplety naprawcze?

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            jak sprawdzić synchronizatory bez rozebrania skrzyni? zacznij od prostszych metod. oblukaj linki, ewentualnie je przereguluj
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • rased
              Classic
              • 2009
              • 18

              #7
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              synchroniator 2 i 4 biegu polecam sprawdzić....czesta awaria w octavi i już było o tym na forum :roll:
              Tak czytałem o tym, ale wrażenie, że nie jest to tego typu problem. Nie ma u mnie żadnych zgrzytów itp. Mam wrażenie, że coś się blokuje. Jak pobujamy drążkiem na boki lub lekko go wcisnę to bieg wyskoczy

              [ Dodano: Pon 15 Lut, 10 21:14 ]
              Zamieszczone przez robekcool
              jak sprawdzić synchronizatory bez rozebrania skrzyni? zacznij od prostszych metod. oblukaj linki, ewentualnie je przereguluj
              Dostęp do linek jest od góry czy trzeba wchodzić pod auto. Dziś wpadłem na dół na szybko, zdjąłem jedną osłonę od tłumika i zobaczyłem mechanizm zmiany biegów. Zauważyłem, że jeden trzpień jest już dość mocno wyrobiony w metalowym uchwycie

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                :roll:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • rased
                  Classic
                  • 2009
                  • 18

                  #9
                  Jestem już po wizycie u magika.
                  Nie regulował On linek, ale położenie samego drążką zmiany biegów. Efekt taki, że jak dwójka i czwórka chodziła lepiej to jedynka się pogorszyła.
                  Stwierdził, że mechnizm który przekazuje ruch lewarka na włączenie odpowiedniego biegu w skrzyni ma juz duże luzy i nie można go dopowiednio wyregulować.
                  Myślicie, że ma racje, nie mówił o żadnych regulacjach linkami?
                  Czy takie mechanizmy się wymienia? Czy jest to część wymienna i da się bez problemu kupić?

                  Komentarz

                  • romman
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 201

                    #10
                    rased,

                    A czy w 1.6 BFQ są linki? !!! NIE - są w dieslach.

                    Nie zrozumcie mnie źle, ale już raz przez pseudofachowców z forum zrobiłem z siebie idiotę, bo znalazłem coś ala gąbka w prawie nowej Octavii pod chłodnicą. Oczywiście doradzono mi zrobić aferę a ASO, bo pewnie wsadzili gąbkę zamiast poduszki pod chłodnicę. Problem w tym, że POD chłodnicą w Octavii nie ma poduszek !!!! Są po bokach. Tak więc - nie wiem, czy ma to związek z rocznikiem samochodu, ale u mnie NIE MA LINEK. Są CIĘGNA.

                    Ogólnie skrzynia w tej wersji jest kompletnie do niczego. Będę podczas przeglądu żadał poprawy sytuacji, bo też mam czasami problemy z biegami parzystymi + problem z jedynką. W nowym aucie to nie przystoi.

                    Komentarz

                    • zakum7
                      Drive
                      • 2008
                      • 53

                      #11
                      Kolego miałem to samo. Objaw taki że ciężko wchodziła 2 i 4 a wyjęcie biegu graniczyło z cudem. Okazało sie że gazownik zakładający gaz rurki od chłodzenia pociągnął za długie a te zwisając kładły się na cięgnach przy skrzyni stąd opór. Dodatkowo przez to później przetarł sie hydrauliczny przewód metalowo gumowy (200 zł) biegnący do sprzęgła bo wpadł na cięgna i w rezultacie straciłem sprzęgło i hamulce. Popatrz pod mache czy nic fizycznie nie blokuje cięgien.
                      Po podpięciu rurek sytuacja się poprawiła ale od tego czasu mam czasem problemy z 2 i 3 cięgiem coś się rozregulowało a i drążek ma widoczne nienaturalne luzy na boki i w przód-tył.

                      Komentarz

                      • rased
                        Classic
                        • 2009
                        • 18

                        #12
                        Zamieszczone przez zakum7
                        Kolego miałem to samo. Objaw taki że ciężko wchodziła 2 i 4 a wyjęcie biegu graniczyło z cudem. Okazało sie że gazownik zakładający gaz rurki od chłodzenia pociągnął za długie a te zwisając kładły się na cięgnach przy skrzyni stąd opór. Dodatkowo przez to później przetarł sie hydrauliczny przewód metalowo gumowy (200 zł) biegnący do sprzęgła bo wpadł na cięgna i w rezultacie straciłem sprzęgło i hamulce. Popatrz pod mache czy nic fizycznie nie blokuje cięgien.
                        Po podpięciu rurek sytuacja się poprawiła ale od tego czasu mam czasem problemy z 2 i 3 cięgiem coś się rozregulowało a i drążek ma widoczne nienaturalne luzy na boki i w przód-tył.

                        O widzisz to może być to. Mam gaz i dziwne, bo problem pojawił się nagle.
                        Jestem w pracy, ale zaraz po sobie sprawdze. Bardzo Ci dziękuje kolego.
                        Pozdrawiam Łukasz

                        [ Dodano: Nie 21 Lut, 10 10:18 ]
                        I po sprawie. Cenna rada kolegi zakum7 i problemu nie ma. Drążek u mnie tez ma luzy,jednak tylko lewo prawo.
                        Bardzo dziękuje koledze Zakum7

                        Komentarz

                        Pracuję...