Zamieszczone przez zpluta
[O1] Problem z biegami (dwója i czwórka)
Zwiń
X
-
[O1] Problem z biegami (dwója i czwórka)
Witam
Mam problem w mojej octavii z 2004 z silniczkiem 1.6. Otóż dziś wracając z pracy nie mogłem zrzucić z dwójki skodziny to samo czwórka. Biegi jakoś wchodzą(jednak trochę trudniej), ale już wyrzucić ja bardzo trudno.
Jako, że przy wyłączonym silniku jest tak samo, sprzęgło chyba można wykluczyć.
Moje pytanie do Was koledzy klubowicze, co to może być?
Czy są jakieś typowe awarie skrzyń w szkodnikach?
Czy mógł się wyrobić jakiś mechanizm, wodziki itp. itd. odpowiadające ze wrzucenie biegu?
Jeśli tak czy to typowa usterka, czy łatwo ją usunąć i dostępne są jakieś komplety naprawcze?
Przebieg auto to prawie 22 tysięcy.
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOsynchroniator 2 i 4 biegu polecam sprawdzić....czesta awaria w octavi i już było o tym na forum :roll:
[ Dodano: Pon 15 Lut, 10 21:14 ]
Zamieszczone przez robekcooljak sprawdzić synchronizatory bez rozebrania skrzyni? zacznij od prostszych metod. oblukaj linki, ewentualnie je przereguluj
Komentarz
-
-
Jestem już po wizycie u magika.
Nie regulował On linek, ale położenie samego drążką zmiany biegów. Efekt taki, że jak dwójka i czwórka chodziła lepiej to jedynka się pogorszyła.
Stwierdził, że mechnizm który przekazuje ruch lewarka na włączenie odpowiedniego biegu w skrzyni ma juz duże luzy i nie można go dopowiednio wyregulować.
Myślicie, że ma racje, nie mówił o żadnych regulacjach linkami?
Czy takie mechanizmy się wymienia? Czy jest to część wymienna i da się bez problemu kupić?
Komentarz
-
-
rased,
A czy w 1.6 BFQ są linki? !!! NIE - są w dieslach.
Nie zrozumcie mnie źle, ale już raz przez pseudofachowców z forum zrobiłem z siebie idiotę, bo znalazłem coś ala gąbka w prawie nowej Octavii pod chłodnicą. Oczywiście doradzono mi zrobić aferę a ASO, bo pewnie wsadzili gąbkę zamiast poduszki pod chłodnicę. Problem w tym, że POD chłodnicą w Octavii nie ma poduszek !!!! Są po bokach. Tak więc - nie wiem, czy ma to związek z rocznikiem samochodu, ale u mnie NIE MA LINEK. Są CIĘGNA.
Ogólnie skrzynia w tej wersji jest kompletnie do niczego. Będę podczas przeglądu żadał poprawy sytuacji, bo też mam czasami problemy z biegami parzystymi + problem z jedynką. W nowym aucie to nie przystoi.
Komentarz
-
-
Kolego miałem to samo. Objaw taki że ciężko wchodziła 2 i 4 a wyjęcie biegu graniczyło z cudem. Okazało sie że gazownik zakładający gaz rurki od chłodzenia pociągnął za długie a te zwisając kładły się na cięgnach przy skrzyni stąd opór. Dodatkowo przez to później przetarł sie hydrauliczny przewód metalowo gumowy (200 zł) biegnący do sprzęgła bo wpadł na cięgna i w rezultacie straciłem sprzęgło i hamulce. Popatrz pod mache czy nic fizycznie nie blokuje cięgien.
Po podpięciu rurek sytuacja się poprawiła ale od tego czasu mam czasem problemy z 2 i 3 cięgiem coś się rozregulowało a i drążek ma widoczne nienaturalne luzy na boki i w przód-tył.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zakum7Kolego miałem to samo. Objaw taki że ciężko wchodziła 2 i 4 a wyjęcie biegu graniczyło z cudem. Okazało sie że gazownik zakładający gaz rurki od chłodzenia pociągnął za długie a te zwisając kładły się na cięgnach przy skrzyni stąd opór. Dodatkowo przez to później przetarł sie hydrauliczny przewód metalowo gumowy (200 zł) biegnący do sprzęgła bo wpadł na cięgna i w rezultacie straciłem sprzęgło i hamulce. Popatrz pod mache czy nic fizycznie nie blokuje cięgien.
Po podpięciu rurek sytuacja się poprawiła ale od tego czasu mam czasem problemy z 2 i 3 cięgiem coś się rozregulowało a i drążek ma widoczne nienaturalne luzy na boki i w przód-tył.
O widzisz to może być to. Mam gaz i dziwne, bo problem pojawił się nagle.
Jestem w pracy, ale zaraz po sobie sprawdze. Bardzo Ci dziękuje kolego.
Pozdrawiam Łukasz
[ Dodano: Nie 21 Lut, 10 10:18 ]
I po sprawie. Cenna rada kolegi zakum7 i problemu nie ma. Drążek u mnie tez ma luzy,jednak tylko lewo prawo.
Bardzo dziękuje koledze Zakum7
Komentarz
-
Komentarz