Hej
Jako ze od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem s80 pozwolcie ze dorzuce swoje 3 grosze.
Moze zacznijmy od pocztaku: moje kosztowalo 1000E 8) i to zdecydowalo o wyborze. Jest to auto bezwypadkowe (nie liczac malego pekniecia przedniego spoilera (plastik) ale to jakis slupek na parkingu czy cos). Silnik 2.0T przebiego duzy 219.000 mil. Jak na ta mase auta i przebieg to powiem ze straszny mol w porownaniu z octavia 1.8T
Plusy: zajebiscie komfortowe - tym doslownie plyniesz nie jedziesz, wyq...ste audio (ale mam wysoki model wedlug user manual'a), duzo miejsca w srodku choc dzieki szerokiej konsoli srodkowej kierowca ma go srednio. Elektrycznie skladane zaglowki tylne to fajny bajer
Auto stworzone do dalekich podrozy i przy spokojnej jezdzie rzedu 120km/h na autostradzie spala ok 8L Pb/100.
Wady: O ile do dalekich wojarzy nadaje sie idealnie to juz manewrowanie nim przed hipermarketem to prawdziwe wyzwanie... mam 180cm wzrostu ale siedzenie nie ma regulacji wysokosci i widze gdzie sie koncza szyby ale juz ani maski ani bagaznika nie widac wiec czysto na wyczucie. Promien skretu jest dosc duzy a szerokoscauta naprawde spora (nie ma bata zebys siegnal drzwi pasazera). Mam octavke kombi, przed nia mialem passata kombi (B4) ale to bydle powala je na kolana - jest ogromne jak na osobowke - przejedz sie zobacz czy Ci w ogole pasuje - mi lepiej sie jezdzi octavka.
Teraz najlepsze: pare aut w zyciu widzialem i naprawialem ale jak otworzylem maske s80 po "analizie" komory silnika zglupialem... o ile nie bedziesz mial problemu z lokalizacja wlewow plynow, bezpiecznikow itp to np. po 20min obserwacji wciaz nie wiem gdzie mam przepustnice
ops: , ogolnie auto naszpikowane elektronika i mozesz BARDZO mocno sie zdziwic jak bedziesz chcial sam cos naprawic - ja chcialem wyczyscic przepustnice (aby go troszke odmulic) ale na szczescie wszedlem an forum volvo - jelsi z podlaczonym akumulatorem odepniesz wiazke przewodow z przepustnicy zostaje ci laweta i wizyta w ASO w celu zaprogramowania kompa :!: - to nie zart pare osob niemile sie zaskoczylo... komputer zadzi tu wszytkim i jest znacznie mniej user friendly niz koncernu VAG - jelsi np. stwierdzi nieprawidlowosc w ukladzie hamulcowym nie uruchomisz auta... (info z froum)
ogolnie wejdz na forum s80 i poczytaj posty (nie ma ich duzo - lacznie dobajze 11 podstron).
Podsumowujac:
Auto fajne nawet bardzo ale jak cos nawali to kaplica... czesci zamienne nie sa drogie - w Polsce masz mase zamiennikow z rozbieranych anglikow - i bez problemu dostaniesz skrzynie czy jakikolwiek inny element w rozsadnej cenie - to czego ja sie boje to elektronika. Ja kupilem w bdb cenie ale bylo zajebiscie zaniedbane w srodku - spedzilem 3h na sprzataniu i jest o niebo lepiej, musze wymienic jeszcze fotel kierowcy (chyba jakis pitbul go wygryzl) i bedzie ok ale sadze ze pojezdze nim z 3m i sprzedam (mam nadzieje ze z zyskiem) ps: nie wiem jak w Polsce ale tanie czesci zawieszenia sa na ebayu (wliczajac robocizne musialem wlozyc cale 100E zeby przeszlo NCT - taki przeglad w Irlandii - znacznie ciezej to zrobic niz u nas ale jest na 2 lata).
Jako ze od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem s80 pozwolcie ze dorzuce swoje 3 grosze.
Moze zacznijmy od pocztaku: moje kosztowalo 1000E 8) i to zdecydowalo o wyborze. Jest to auto bezwypadkowe (nie liczac malego pekniecia przedniego spoilera (plastik) ale to jakis slupek na parkingu czy cos). Silnik 2.0T przebiego duzy 219.000 mil. Jak na ta mase auta i przebieg to powiem ze straszny mol w porownaniu z octavia 1.8T
Plusy: zajebiscie komfortowe - tym doslownie plyniesz nie jedziesz, wyq...ste audio (ale mam wysoki model wedlug user manual'a), duzo miejsca w srodku choc dzieki szerokiej konsoli srodkowej kierowca ma go srednio. Elektrycznie skladane zaglowki tylne to fajny bajer
![Uśmiech](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies/smile.png)
Wady: O ile do dalekich wojarzy nadaje sie idealnie to juz manewrowanie nim przed hipermarketem to prawdziwe wyzwanie... mam 180cm wzrostu ale siedzenie nie ma regulacji wysokosci i widze gdzie sie koncza szyby ale juz ani maski ani bagaznika nie widac wiec czysto na wyczucie. Promien skretu jest dosc duzy a szerokoscauta naprawde spora (nie ma bata zebys siegnal drzwi pasazera). Mam octavke kombi, przed nia mialem passata kombi (B4) ale to bydle powala je na kolana - jest ogromne jak na osobowke - przejedz sie zobacz czy Ci w ogole pasuje - mi lepiej sie jezdzi octavka.
Teraz najlepsze: pare aut w zyciu widzialem i naprawialem ale jak otworzylem maske s80 po "analizie" komory silnika zglupialem... o ile nie bedziesz mial problemu z lokalizacja wlewow plynow, bezpiecznikow itp to np. po 20min obserwacji wciaz nie wiem gdzie mam przepustnice
![Zaskoczony](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies/redface.png)
ogolnie wejdz na forum s80 i poczytaj posty (nie ma ich duzo - lacznie dobajze 11 podstron).
Podsumowujac:
Auto fajne nawet bardzo ale jak cos nawali to kaplica... czesci zamienne nie sa drogie - w Polsce masz mase zamiennikow z rozbieranych anglikow - i bez problemu dostaniesz skrzynie czy jakikolwiek inny element w rozsadnej cenie - to czego ja sie boje to elektronika. Ja kupilem w bdb cenie ale bylo zajebiscie zaniedbane w srodku - spedzilem 3h na sprzataniu i jest o niebo lepiej, musze wymienic jeszcze fotel kierowcy (chyba jakis pitbul go wygryzl) i bedzie ok ale sadze ze pojezdze nim z 3m i sprzedam (mam nadzieje ze z zyskiem) ps: nie wiem jak w Polsce ale tanie czesci zawieszenia sa na ebayu (wliczajac robocizne musialem wlozyc cale 100E zeby przeszlo NCT - taki przeglad w Irlandii - znacznie ciezej to zrobic niz u nas ale jest na 2 lata).
Komentarz