[O1] BRAK MOCY! DZIWNY PROBLEM!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tommmy
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] BRAK MOCY! DZIWNY PROBLEM!

    Zamieszczone przez daber85
    od 0.3 do 8v
    Witam
    To o czym piszesz to jest GAIN czulosc wzmacniacza wzgledem radia.Najlepiej byloby jakbys wiedzial ile twoje radio ma na wyjsciu i wtedy ustawic gain, jak nie wiesz to ustawiasz radio na powiedzmy pol glosnosci i krecisz gainem do momentu az glosnik zacznie byc przesterowany, inaczej mowiac zacznie charczec, wtedy lekko sie cofnac i gotowe.
    Low pas jest od tonow niskich, czyli ustawiamy je na okolo 80HZ, wszystko i tak to jest teoria, najlepiej ustawic na swoj sluch, bo to TY bedziesz tego glownie sluchal.
    Pozdrawiam
  • pawol
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    [O1] BRAK MOCY! DZIWNY PROBLEM!

    Witam! Wiem że na forum jest mnóstwo postów na temat not lauf-a, ale mam strasznie dziwny przypadek! Mianowicie, moj samochodzik łapał not lauf-a więc jako pierwsza poszła do czyszczenia turbina, potem założyłem nową gruche, przewody podciśnieniowe są ok więc zostały, nowy zawór N75 i czyszczenie EGR! Po tych wymianach samochód nadal nie ma mocy i świeci mi sie kontrolka check engine. Pojechalem więc do dość kumatego gościa który zajmuje się tylko elektroniką i pogrzebał pare chwil i oddał mi samochód. zrobiłem jakieś 100km i znów brak mocy więc znowu go odstawiłem. Gość posprawdzał czy nie ma gdzieś naruszonych kabli i podmienił mi komp z golfa 4 mówiąc że jak jeździł sprawdzać to wsio ok, a ja przejechałem jakieś 5km i znowu brak mocy. Za każdy razem nieważne z którym kompem wyskakują te same błędy: (nie pamiętam nr ale chyba były to)
    -czujnik wentylatora
    - sterowanie doładowania
    - egr
    - przekażnik świec żarowych
    - zawór n75 i jeszcze jeden nieznany błąd!
    Teraz odebrałem autko od niego bo nie ma go przez weekend i pokasowal mi błędy i jeśli jeżdże do 3tys obr/min to wsio ok ale jak przekrocze to od razu je łapie?! co to może być bo już mi ręce opadają bo od 2 m-cy nie moge normalnie pojeżdzić moja bryczką bo ciągle gdzieś stoi! Pomocy!

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      może jednak turbo do wymiany... przydałyby się konkretne błędy
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • songohou
        Drive
        • 2010
        • 43

        #4
        Sprawdź kruciec na wyjsciu pompy vacum, jezeli się rusza to tamtedy spiernicza Ci podcisnienie, dlatego tez w błędach wywala wszystko co jest na podciśnieniu.
        http://www.majkadesign.pl/

        Komentarz

        • otwin77
          Classic
          • 2009
          • 29

          #5
          potrzeba tego numr bledu ale pomys czy nie bylo czegos o przeladowaniu i jak jezdzisz do 3 tys jest ok a gdy dasz mu w dupe to zdycha a co sie dzieje jak zdechnie stan wylacz zaplon wlacz i zobacz z na poczatku masz moc daj znac pomozemy jestem z dobrowy gorniczej i pomagam tez free

          Komentarz

          • pawol
            Classic
            • 2009
            • 21

            #6
            Zamieszczone przez otwin77
            potrzeba tego numr bledu ale pomys czy nie bylo czegos o przeladowaniu i jak jezdzisz do 3 tys jest ok a gdy dasz mu w dupe to zdycha a co sie dzieje jak zdechnie stan wylacz zaplon wlacz i zobacz z na poczatku masz moc daj znac pomozemy jestem z dobrowy gorniczej i pomagam tez free
            wiec jesli sie zatrzymie, zgasze i ponownie odpale to nic sie nie zmienia dalej brak mocy. dopiero po skasowaniu bledow przez chwile jest ok ale jak go przegonie to wtedy znowu to samo!!

            Komentarz

            • piteros
              Drive
              • 2008
              • 57

              #7
              otwin77, co by było gdyby po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikał i była moc? U mnie się tak właśnie raz na jakiś czas dzieje :P

              Komentarz

              • pawol
                Classic
                • 2009
                • 21

                #8
                piteros
                , nie jestem pewien czy w Twoim silniku jest turbina ze zmienna geometria, jesli tak to najpierw sprawdz czy ona nie robi problemu. Potem poszukaj na forum tematu NOT LAUF

                Komentarz

                • otwin77
                  Classic
                  • 2009
                  • 29

                  #9
                  jak mozesz odczytac numery tych kodow to nam to pomorze jak mozesz to sprawdz map sensor to jest czujnik doladowania cisnienia

                  Komentarz

                  • songohou
                    Drive
                    • 2010
                    • 43

                    #10
                    Pawol, a ten kruciec oglądałeś? Piteros masz stadardowy notlauf.
                    http://www.majkadesign.pl/

                    Komentarz

                    • pawol
                      Classic
                      • 2009
                      • 21

                      #11
                      sprawdzalem wszystkie polaczenia i nigdzie nie zauwazylem zadnych pekniec cze przetarc! odcztalem bledy vag com-em :
                      17957 zawor regulacji cis. doladowania
                      17849 zawor recyrkulacji spalin
                      18027 przekaznik swiec zarowych
                      17660 zawor regulacji poczatku wtrysku
                      19661 blad nie znany
                      blad wentylatora chlodnicy

                      dodam ze w opisie na kazdym pisze "przerwa/ zwarcie do masy, brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem/ sporadyczny"

                      Komentarz

                      • Nabuch
                        Drive
                        • 2009
                        • 65

                        #12
                        Jak na moje oko to jednak masz coś z elektryką chociaż wcale nie wyklucza to turbawki .
                        Jeszcze mam pytanka odnośnie Twojego problemu
                        dodam ze w opisie na kazdym pisze "przerwa/ zwarcie do masy, brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem/ sporadyczny"
                        czy przy każdym masz aż taką litanię -wrzuć dokładny opis z angielskiego? o ile masz vag coma
                        które z tych błędów możesz wykasować?
                        Kiedy pojawia się spadek mocy to jest na jakim biegu? U mnie przed regeneracją turbo miałem na 3 ce not laufa i chyba na 2 ce nie powinien się pojawić.
                        Czy jakieś błędy pojawiają się wcześniej przed not laufem kiedy jeździsz spokojnie?
                        Możesz zrobić mały teścik kablowni chociaż nie jest on jednoznaczny ale czasem coś pomaga znaleźć. Zdemontować osłony od silnika i pod kierownicą.
                        Wpiąć się z kompem i włączyć monitor błędów z silnika
                        Jedna osoba patrzy na kompa czy się coś pojawia w monitorze a druga stara się obruszać po kolei kabelki -silnik + pod spodem kierownicy.
                        Zainteresowałbym się jeszcze przekaźnikiem 109 , poruszaj go pognieć w trakcie pracy silnika . Pozdrawiam i życzę szybkiego odnalezienia problemu.

                        Komentarz

                        • songohou
                          Drive
                          • 2010
                          • 43

                          #13
                          Pawol, ja też bym nie wpad na to że podciśnienie ucieka mi przy krućcu od pampy vacum, ale że wymienialem przewód do ERG'a coś mnie tknęło, a że jestem obarczony nałogiem tytoniowym dmuchnąłem w przewody "dymkiem" żeby sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie mam nieszczelności i okazało się że zrobił mi się piękny kominek właśnie przy krućcu... Na szybko poszedł w ruch czerwony silikon i po problemie...
                          http://www.majkadesign.pl/

                          Komentarz

                          • magart
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 146

                            #14
                            Zamieszczone przez pawol
                            sprawdzalem wszystkie polaczenia i nigdzie nie zauwazylem zadnych pekniec cze przetarc! odcztalem bledy vag com-em :
                            17957 zawor regulacji cis. doladowania
                            17849 zawor recyrkulacji spalin
                            18027 przekaznik swiec zarowych
                            17660 zawor regulacji poczatku wtrysku
                            19661 blad nie znany
                            blad wentylatora chlodnicy

                            dodam ze w opisie na kazdym pisze "przerwa/ zwarcie do masy, brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem/ sporadyczny"
                            Sprawdź na schemacie elektrycznym jakie są relacje między tymi osprzętami. Może okazać się, że za te wszystkie (albo większość) odpowiada jakiś przekaźnik. Może mieć zimne luty lub inną wadę i w pewnych warunkach wprowadza błąd w obieg, co skutkuje błędami w komputerze.
                            a jednak GOLF...

                            www.magaczewski.pl

                            Komentarz

                            • bzyq
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 129

                              #15
                              jeśli posiadasz (zaznaczone na żółto) takie coś to wywal to i wstaw za to wężyk... może pomoże co do notlauf'a:



                              tak było u mnie.. turbina nowa, grucha też, przewody też a przeładowanie ciągle było... wywaliłem to i już 4miechy bez problemu śmiga może pomóc ale nie musi.. u mnie efekt taki jak mówie..
                              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                              Komentarz

                              • otwin77
                                Classic
                                • 2009
                                • 29

                                #16
                                Zamieszczone przez piteros
                                otwin77, co by było gdyby po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikał i była moc? U mnie się tak właśnie raz na jakiś czas dzieje :P
                                Czujnik powietrza doladowanego Ale trzeba sprawdzic prace sterowania turbo no i oczywiscie podcisnienia kopcenie i podstawa jest kontrola kompem. to wszystko sa proste czynnosci 30 do 40 minut czynnosci

                                Komentarz

                                • piteros
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 57

                                  #17
                                  otwin77, W którym miejscu znajduje sie ten czujnik powietrza doładowanego i jak sprawdzić prace sterowania turbo? Po podpięciu vaga wyskakuje mi tylko jeden błąd: graniczna wartość górnego doładowania, czy coś w tym rodzaju o ile pamiętam.
                                  Będe wdzięczny za wskazówki

                                  Komentarz

                                  • otwin77
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 29

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piteros
                                    otwin77, W którym miejscu znajduje sie ten czujnik powietrza doładowanego i jak sprawdzić prace sterowania turbo? Po podpięciu vaga wyskakuje mi tylko jeden błąd: graniczna wartość górnego doładowania, czy coś w tym rodzaju o ile pamiętam.
                                    Będe wdzięczny za wskazówki

                                    sprawdz turbo pierwsze czy sie nie blokuje podcisnieniem jesli jest ok wymien czujnik znajdujacy sie na chlodnicy powietrza doladowania albo w przewodzie doladowania maly czujnik na dwie gwiazdki albo torksy ale powtarzam jesli masz typowe obiawy takie jak podawalem ja vagiem nie pracuje .


                                    Na ukladzie doladowanego powietrza jest tylko ten czujnik cztery piny
                                    pozdrawiam

                                    [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 17:12 ]
                                    Zamieszczone przez pawol
                                    sprawdzalem wszystkie polaczenia i nigdzie nie zauwazylem zadnych pekniec cze przetarc! odcztalem bledy vag com-em :
                                    17957 zawor regulacji cis. doladowania
                                    17849 zawor recyrkulacji spalin
                                    18027 przekaznik swiec zarowych
                                    17660 zawor regulacji poczatku wtrysku
                                    19661 blad nie znany
                                    blad wentylatora chlodnicy

                                    dodam ze w opisie na kazdym pisze "przerwa/ zwarcie do masy, brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem/ sporadyczny"

                                    sprawdz bezpieczniki 43 , 32 , 34 sa odpowiedzialne za te bledy i ponadto sprawdz cz jest na nich napiecie

                                    [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 17:25 ]
                                    Jeszcze sprawdz bezpiecznik 5 i przekaznik 46 to trzeba sprawdzic kontrolka czy laczy i czy dostaje sterowanie

                                    [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 22:13 ]
                                    Zamieszczone przez pawol
                                    sprawdzalem wszystkie polaczenia i nigdzie nie zauwazylem zadnych pekniec cze przetarc! odcztalem bledy vag com-em :
                                    17957 zawor regulacji cis. doladowania
                                    17849 zawor recyrkulacji spalin
                                    18027 przekaznik swiec zarowych
                                    17660 zawor regulacji poczatku wtrysku
                                    19661 blad nie znany
                                    blad wentylatora chlodnicy

                                    dodam ze w opisie na kazdym pisze "przerwa/ zwarcie do masy, brak osprzetu/ nie zwiazany ze sprzetem/ sporadyczny"
                                    przejrzalem schemat
                                    4 pierwsze bledy , te urzadzenia sa zasilane na jednej szynie przewodzie
                                    musisz sprawdzic w momecie kiedy autko nie chalo bezpieczniki 34-10A, 32-10A, i przekaznik 46 naschenacie jest to 3 pinowy ale gdy bedzie nie dobry to bezpiecznikach nie bedzie pradu + on zasila te pierdolki
                                    Ponad ten prad jest doprowadzony do zaworkow zulto czarnym przewodem
                                    jesli masz napiecie to pozostaje sprwadzic wtyke kompa ozyscic styki i w ostatecznosci komp do wymiany

                                    A blad wentylatora jest inna rzecza

                                    Komentarz

                                    • kittJM
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 2

                                      #19
                                      pawol, możesz napisać jak poradziłeś sobie z problemem?
                                      Mam taki sam zestaw błędów.
                                      Auto w pierwszej kolejności po skasowaniu błędów za 3-4 rozgrzaniem silnika zapala najpierw samą lampkę od ASR, wyłączenie silnika i ponowne zapalenia kasuje wskazania kontroli ASR. Po kolejnych 2-3 startach silnika zapala kontrolkę check engine i już do skasowania palą sie obie.
                                      Od ponad miesiąca mechanik trzyma moje auto i zeznaje że znalazł jakieś poprzecierane przewody, i sprawdził całą instalację (elektrycznie), wymieniał czujniki itd. Podstawiał też inny komputer i jest nadal tak samo.
                                      Za odpowiedz z góry dziękuję.

                                      Komentarz

                                      • Vojtek1,9tdi
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 264

                                        #20
                                        Oj psują sie te skody psują dlaczego???
                                        Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                                        Komentarz

                                        • kittJM
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 2

                                          #21
                                          Zasadniczo to właściwie pierwszy problem z autem. Kupiłem je z przebiegiem 17 tyś a mam 270 tys km przejechane i był spokój ...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...