A czy w swoim Octavianie mam odpowiednie przewodziki żeby zamontować taka kierownice od razu czy trzeba coś kombinować, mam wszystko identyczne jak u Ciebie tylko kierownica zwykla, raio chyba da sie zalatwic...
Musisz dołożyć:
1. Kierownica wielofunkcyjna
2. Poduszka
3. Sterownik
4. wiązka kiera <-> sterownik
5. wiązka tempomat : sterwnik <-> ECU
6. radio lub navi ori
Witam,
byłem ostatnio na przeglądzie (dwoma moimi octaviami,ten sam silnik 1,9) i wlano mi 4,5 litra oleju (instrukcja obsługi podaje 3,8l), stan na bagnecie jest znacznie ponad max. Jakie mogą być tego konsekwencje?
P.S. Zawsze na fakturze za przegląd jest 4,5 litra.
OCTAVIA II 1.9TDI - 2006 - sprzedana
OCTAVIA II 1.9TDI - 2007 - Rozbita, sprzedana
OCTAVIA II FL 1.9 TDI 4x4 - 2009
Witam,
byłem ostatnio na przeglądzie (dwoma moimi octaviami,ten sam silnik 1,9) i wlano mi 4,5 litra oleju (instrukcja obsługi podaje 3,8l), stan na bagnecie jest znacznie ponad max. Jakie mogą być tego konsekwencje?
P.S. Zawsze na fakturze za przegląd jest 4,5 litra.
wiec za kazdym razem ok 0,7 litra maja "do przodu" po Twojej wizycie..... :szeroki_usmiech
Tylko, że na banecie widzisz nadmiar to moze ok 0,5 litra tym razem .........
Mialem ten sam problem ze swoja skoda... az w koncu wzielem sie na sposob i za kazdym razem kiedy wymieniam olej wlewam na poczatek tylko 3.5 ltr nowego oleju odpalam silnik na pare minut, aby olej sie wszedzie rozprowadzil (Wazne:Nie gazowac za pierwszym razem, mozna uszkodzic turbo) po czym wylaczam silnik czekam tak okolo 20min,sprawdzam poziom oleju a pozniej( stopniowo dolewam co chwile sprawdzajac tak aby bylo na polowie miedzy min a max. !!!! trzeba byc bardzo ostroznym z dolewaniem bo tak ponad polowe miedzy max a min olej szybko idzie w gore ponad poziom na bagnecie!!!! Cala operacje robimy na prostym podlozu w celu dokladniejszego sprawdzenia poziomu oleju. Pozdrawiam
Witam,
byłem ostatnio na przeglądzie (dwoma moimi octaviami,ten sam silnik 1,9) i wlano mi 4,5 litra oleju (instrukcja obsługi podaje 3,8l), stan na bagnecie jest znacznie ponad max. Jakie mogą być tego konsekwencje?
P.S. Zawsze na fakturze za przegląd jest 4,5 litra.
wiec za kazdym razem ok 0,7 litra maja "do przodu" po Twojej wizycie..... :szeroki_usmiech
Tylko, że na banecie widzisz nadmiar to moze ok 0,5 litra tym razem .........
problem w tym ,że nadwyżka jest w silniku :evil:
OCTAVIA II 1.9TDI - 2006 - sprzedana
OCTAVIA II 1.9TDI - 2007 - Rozbita, sprzedana
OCTAVIA II FL 1.9 TDI 4x4 - 2009
Jak jest z 3-4mm nad stan to się nic nie stanie. A w ASO liczą 4.5 bo tyle mówi instrukcja o pojemności układu smarowania w 1.9TDI BXE. Do stanu max wchodzi 4.2l i dlatego zawsze mam swój olej.
Jak jest z 3-4mm nad stan to się nic nie stanie. A w ASO liczą 4.5 bo tyle mówi instrukcja o pojemności układu smarowania w 1.9TDI BXE. Do stanu max wchodzi 4.2l i dlatego zawsze mam swój olej.
Ale instrukcja podaje 3,8l.
OCTAVIA II 1.9TDI - 2006 - sprzedana
OCTAVIA II 1.9TDI - 2007 - Rozbita, sprzedana
OCTAVIA II FL 1.9 TDI 4x4 - 2009
AdamB, U mnie tez jest mowa o 4.5 l przy wymianie filtra oleju. I zawsze trzeba wlac czesc a reszte po odpaleniu samochodu jak wypelni sie filtr .Watpie zeby gdzies zostawala czesc oleju ,chyba ze ktos nie wymienia filtra .
1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
rafs, Jak masz za dużo to ruszaj do apteki kup za pare PLN dużą strzykawkę taką z 200ml i wężyk przeźroczysty (również w aptece np jednorazowy do aparatu do podawania tlenu, powiedz tak w aptece a będą wiedzieli o co chodzi) Wężyk akurat wchodzi w rurke zamiast bagnetu i odsysasz ile trzeba oleju. Poziom na bagnecie miedzy min a max to około 1 litra. Zobacz ile masz ponad max w mm i odpowiednia ilość usuń
rafs, Co do oleju to podaje dane z serwisówek. 4,5 litra wchodzi do silnika 1,6 benzyna, 3,8L to do dwulitrowego diesla a do 1.9 BXE 4,3L oczywiście z wymianą filtra oleju.
Niestety w 90% serwisów robią klientów w przysłowiowego "konia" Naliczają kasę za 4,5 litra i z tego conajmniej litr biorą dla siebie (już 4 auta wystarczają aby sobie za darmo wymienić olej
Od zawsze we wszystkich autach sam wymieniam olej i powiem Ci jak jest w BXE. Jak tylko odkręcisz korek spustowy to zleci Ci 3,5 litra starego oleju. Dodatkowo strzykawką z rurką możesz odessać z filtra oleju, a dokładnie z chłodnicy oleju jakieś 400ml (po wyssaniu z filtra zobaczysz na dnie otwór w który rurka może wejść z 10 cm właśnie do chłodnicy oleju) dodatkowo ja wkładam rurkę do miski olejowej przez otwór spustowy i wysysam kolejne 200ml. Daje to razem 4,1-4,2L. Ale powiedz mi który warsztat się tak "bawi" i wymienia olej przez godzinę?) Dla mnie to przyjemność i zabawa. To że samo zejdzie tylko 3,5 L potwierdził poprzedni właściciel auta, który zachwalając przed sprzedaża powiedział że właśnie wymienili mu w warsztacie olej. Miał 4L bańkę i zostało w niej 0,5L na dolewkę)
A i odessaj tą nadwyżkę oleju bo pójdą Ci uszczelniacze i dopiero będziesz miał problem. W silnikach zalecany jest poziom oleju na 2/3 poziomu max. Olej po mocnym rozgrzaniu oczywiście zwieksza objetośc i musi mieć miejsce aby sie "zmieścił"
U mnie w instrukcji też jest 4,5l, ale to do O1 AHF. Co więcej na stronie Motula czy Castrola jest taka sama wartość. Kupuję 5l Motula i zawsze zostaje ok 0,5l w baniaku. Na bagnecie wygląda to tak, że mniej więcej do 2 załamania na bagnecie mam olej. W instrukcji dodatkowo jest napisane, że jak zaczynają pojawiać się te "kropki" to należy uzupełnić poziom oleju, aczkolwiek nie jest jeszcze konieczny.
3.5l to mi wchodziło ale do Mazdy 1.5, ciekawe że do diesla i to PD, który ponoć lubi olej leje się tyle samo, hmm....
Ale jak na bagnecie jest wyraźnie za dużo, to musisz do odsączyć.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Kur... jak wczytam ile wam wchodzi to mój to chyba żre
5L wlewał przy mnie z tego pistoletu. Chyba że wałek mają na pistolecie co wlewa. Motor ASV. Jak wlewa olej to najpierw 4L potem odpalenie auta i dolewka. Dodam iż nim dojadę na wymianę oliwy to motor mam zagrzany do 90stopni. Olej wymieniam co 10kkm i między przeglądami nie robię dolewki więc już sam nie wiem czy to dobrze czy źle bo każdy motor bierze olej tym bardziej trajkoty jak się ciśnie. Po świeżym oleju zalanym mam max a jak ostatnio sprawdzałem przed wymianą chyba z dzień to było tak na bagnecie na oko 90% tych kropek zanurzonych w oleju i sprawdzałem to po całonocnym staniu auta w garażu.
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
w warsztacie, w którym wymieniam olej się tak bawią, ale nie godzinę, bo mają sprzęt do tego. Odkręcają korek do wlewania oleju i wyciągają filtr, auto na podnośniku w górę. Następnie odkręcają korek w misce olejowej, spływa oliwa, a resztę wyciągają wysysarką z podstawy pod filtrem oraz z miski olejowej. Czas około 30-40 min z odkręceniem/przykręceniem osłony. Wchodzi dokładnie 4,5 l. Przy zakupie oleju w dobrej cenie i filtra wymiana za free Czego chcieć więcej
Komentarz