Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Trudne odpalenie zimnego silnika AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Trudne odpalenie zimnego silnika AKL

    Zamieszczone przez lukasz99
    Jak dotykam mase do obudowy zaczyna buczec , a separator jest dodany, sprawdze jutro opcje z drutem i bardzo dziekuje za podpowiedz
    Patrząc na to co dawali w komplecie to chyba najłatwiej było by przeciąć kabel antenowy pomiędzy separatorem a wtyczką do radia i odizolować obie końcówki kabla ( tak, żeby z każdej strony była oddzielnie żyła sygnałowa i oplot/masa ).
    Potem połączyć żyły sygnałowe bezpośrednio a obie masy połączyć ze sobą przy pomocy kondensatora ceramicznego 1nF ( nano Farad ), powinien spokojnie wystarczyć. Gdyby dalej coś się pojawiało to dodatkowo możesz taki sam kondensator włączyć pomiędzy obie końcówki żyły sygnałowej ( czyli rozpinasz te złączone żyły i łączysz je kondensatorem ).

    Jest jeszcze tylko jedna rzecz do sprawdzenia. W wersji z kondensatorem pomiędzy masami może okazać się, że cały oplot przewodu od tego kondensatora do anteny nie ma masy ( bo masa, która była podłączona od strony radia jest odseparowana dołożonym kondensatorem ) a to może oznaczać brak zasilania wzmacniacza w stopce anteny. Dlatego, jeśli po dołożeniu kondensatora i podpięciu wtyczki antenowej do radia nie będziesz miał burczenia musisz sprawdzić czy radio dobrze łapie sygnał i ewentualnie oplot przewodu ( ten kawałek podpięty do kondensatora, ale od strony anteny/separatora a nie od strony radia ) podłączyć do masy ( podasz wtedy masę na separator i dalej na wzmacniacz antenowy, który wtedy powinien ruszyć ).

  • #2
    [O1] Trudne odpalenie zimnego silnika AKL

    Od kilku tygodni (urlop) poruszam się swoim autem przede wszystkim na odcinkach 2-3 km (auto non stop nierozgrzane) i zaobserwowałem pewien problem. Otóż auto rano zapala bez problemu ("pół obrotu wału"), ale przez pierwsze 1-2 sekundy chodzi nierówno jakby "dusząc się" po czym łapie równiutkie "wolne obroty" na poziomie około 1.200obr ("ssanie"). Ale podczas zapalania z rury bucha ciemno szary dym. Przez pierwszy 1km jazdy auto podczas hamowania silnikiem nie odcina podływu paliwa (MFA nie pokazuje 0,0l). Po przejechaniu około 1km i po zgaszeniu auta ponowne zapalenie wymaga dość długiego kręcenia rozrusznikiem (około 2-3s) oraz wciśnięcia gazu. Po przejechaniu około 2km ponowne zapalenie wymaga wciśniecia gazu, ale wystarcza "pół obrotu wałem". Poza tym auto po wyłączeniu się "ssania" (czyli po około 1km) podczas stania na luzie i kręcenia kierownicą w skrajnym położeniu wyraźnie zmniejsza obroty, czasem potrafi też zgasnąć. Ale auto nie straciło nic na dynamice, spalanie podczas normalnego (długiego) jeżdzenia też jest OK (w czwartek przejechałem dość dynamicznie około 80km w trasie, mieście Warszawie, trochę w korkach i MFA pokazało 8,6l/100km). Ciepły silnik lub ostygnięty po rozgrzaniu zapala "bez gazu".
    Aha, "od zawsze" mój AKL wciąga około 0,25l oleju na 1000km.
    Mechanik, któremu opisałem te objawy stwierdził, że powyższe może być powodem "zastania" się auta, bo wcześniej (kiedy jeździłem w jednym ciągu min. 25km) te objawy nie występowały (no może poza dymieniem podczas zapalania, ale zdecydowanie mniejszym, niz obecnie). Coś mówił o "zalewaniu" silnika wskutek częstej jazdy na ssaniu na niedogrzanym silniku. Doradził tez zmianę świec zapłonowych (na tych zrobiłem 30kkm, ale serwis zaleca wymianę co 60kkm).
    Co sądzicie? Chcę sprzedać to auto i nie chciałbym wyjść na głupka mówiąc o doskonałym stanie i "męcząc się" z zapaleniem przy kliencie nierozgrzanego motoru...

    [ Dodano: Nie 28 Lut, 10 14:01 ]
    Nikt nie wie?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz


    • #3
      błędy są? może czujnik temperatury
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Nie mam VAG-a, ale też (po przeszperaniu naszego forum i vwgolf.pl) pomyślałem o czujniku - mam stary (sprawny), więc w weekend postaram się podmienić i zobaczyć co i jak...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz


        • #5
          Może być czujnik ale i tak dobrze by było się od czasu do czasu przejechac więcej niż 3 km Jak mawiał poeta Sofronow: auto niejeżdżone dziadzieje szybciej niż jeżdżone

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez robekcool
            błędy są? może czujnik temperatury
            Miałeś rację: do wymiany był czujnik temperatury. Po jego wymianie prawidłowo widzę temperaturę na wskaźniku, odpalanie obywa się bez szarego obłoku, zapalam bez gazu, nie gaśnie skręcając kierownicę na luzie... Inne auto Poszło "pomógł"...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X