[O2] Olej w układzie powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fender8
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O2] Olej w układzie powietrza

    rims.net.pl, oki to bym brał, kasiorkę wpłacę po 25.08 czyli po matki boskiej pieniężnej, dane do przelewu ze stronki? Mam się logować czy załatwiamy sprawę przez pw?

    Dobra koniec [OT] bo się mod zirytuje :wink:
  • entranger
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    [O2] Olej w układzie powietrza

    Czy ktoś spotkał się z olejem w rurze biegnącej nad paskiem wielorowkowym? Patrząc od góry po lewej stronie silnika, nad którą przechodzą przewody z filtra paliwa. Wygląda mi to na rurę doprowadzania powietrza do silnika. Poniżej w załącznikach dołączam zdjęcia tego miejsca w silniku 1.9 TDI BXE, wymontowanej rury oraz zdjęcia dolnej i górnej końcówki z widocznymi śladami oleju wewnątrz oraz oleju zmieszanego z kurzem

    Czytałem już na forum o odmach, zaworach EGR, ale jakoś nie mogę odnieść tego do swojego przypadku - jeśli jednak mój temat łączy się z tymi wątkami, to proszę Administrację o połączenie. Moim zdaniem, jeśli olej się tam zgromadził, to mam go też w turbinie, intercoolerze oraz być może w innych układach silnika, których nie wymieniłem. Olej, który musiał się wydostać z rury na silnik był bezpośrednią przyczyną zerwania się paska wielorowkowego (napędzającego alternator), co opisywałem wcześniej.

    Rodzą się zatem 3 pytania:

    1) Czy olej w tym układzie i w tych miejscach to norma?
    2) Czy przelanie oleju podczas wymiany może być przyczną jego pojawienia się w tym układzie?
    3) Czy przyczyną możę być to, że na dolewkę zastosowano olej klasy VW 504.00 zamiast 507.00 zalecanej do silnika 1.9 TDI BXE?

    Będę wdzięczny za komentarze i porady.
    Załączone pliki

    Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      entranger, z odmy, jest to normalne. Już po pierwszych tyś km jest już tam. I nie ma na to wpływ poziom oleju max czy lekkie przelanie jak i norma oleju.

      [ Dodano: Pon 01 Mar, 10 12:49 ]
      3) Czy przyczyną możę być to, że na dolewkę zastosowano olej klasy VW 504.00 zamiast 507.00 zalecanej do silnika 1.9 TDI BXE?
      Do 1.9TDI BXE wlewa się olej VW507.00 dla QG1 a na VW505.01 dla wymian stałych co 15kkm lub 1 rok. Nie zmienia to faktu, że co nie wlejesz to i tak będzie tam olej. On dostaje się głównie z odmy.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • progressowy
        Rider
        • 2008
        • 453

        #4
        Normalne to do końca nie jest.
        Zgodze sie,że olej trafia tam z odmy(
        norma) ale nie powinno kapać na silnik a tym bardziej na pasek wielorowkowy.
        Zatem uszczelnic miejsce wycieku.
        Mi też sie pociło i troche zaciekało ale na wlocie do turbo.
        Czy udało Ci sie uszczelnić te łączenie rury?
        Już odebrane A3 TFSI limuzyna

        Komentarz

        Pracuję...