Zerwany gwint spustu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mcytrus
    Classic
    • 2010
    • 29

    Zerwany gwint spustu oleju

    Zamieszczone przez misiek^wro
    ja jednak studiuje
    zupełnie niepotrzebnie - Kubica nie studiował a dziennie zarabia ponad 80k PLN :twisted: od samego renaulta* nie licząc
    innych akcji reklamowych

    ja sobie już jakiś rok temu wymyśliłem jak samochód będzie wyglądał i niestety jak już się zacznie zmieniać to trzeba skończyć - inna sprawa że te nakładki już od zimy u mnie leżały (wraz z innymi rzeczami) i się sezonowały czekając na przyciemnione szyby bo jedno bez drugiego nie miało sensu - jest też w tym wątku jak i w strefie serwisowej zdjęcie bez tych nakładak







    *(czytać jak napisane, po polskiemu)
  • bergson
    Drive
    • 2008
    • 82

    #2
    Zerwany gwint spustu oleju

    Witam.Dziś podczas wymiany oleju przekreciłem gwint w misce olejowej(aluminiowej),ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić bo olej zaczyna już kapać.

    Komentarz

    • flakum
      Classic
      • 2008
      • 28

      #3
      moze silikon dalby rade to uszczelnic...pod warunkiem ze nie jest mocno przekrecony gwint... to tak doraznie...lub sprobowac rozgwintowac miske na wieksza srube...
      trzeba to naprawić!!!

      Komentarz

      • kriss78mlody
        Drive
        • 2009
        • 81
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Miałem taki sam przypadek podczas ostatniej wymiany oleju.
        Zakupiłem nowy korek + nowa podkładka miedziana i odrobina silikonu wysokotemperaturowego odpornego na olej.
        Odtłuściłem posmarowałem lekko z obu stron podkładke i wkreciłem odczekałem dobę wlałem olej do dzis bez wycieku.
        Nie wiem co mnie czeka przy następnej wymianie.
        pzdr
        kriss78mlody

        Komentarz

        • bergson
          Drive
          • 2008
          • 82

          #5
          Ktos mi kiedyś mówił o jakiejś masie uszczelniającej.

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            bergson, A może taki patent,opracowany przez kolegę z forum:

            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • bergson
              Drive
              • 2008
              • 82

              #7
              Który z tych uszczelniaczy bedzie dobry http://www.rufus.pl/loctite/?uszczel...800jrgukjpqmd0

              Komentarz

              • Pawko
                Drive
                • 2009
                • 50

                #8
                Moim zdaniem, może by pomogłą metoda na hydraulika
                Czyli troszke podwinąć śrube, oczywiscie jest to druciarstwo
                Pozdrawiam
                Paweł

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  bergson, Miałem dokładnie to samo kilka dni temu w sharanie. Pomógł gwintownik i większy korek (od fabii) I na następne kilkanaście wymian jest spokój. Te aluminiowe miski już tak mają, że gwinty się ścinają po iluś wymianach. Trzeba rozwiercić i przegwintować na większy korek.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • Arek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 3143

                    #10
                    bergson, Miałem dokładnie to samo kilka dni temu w sharanie. Pomógł gwintownik i większy korek (od fabii) I na następne kilkanaście wymian jest spokój. Te aluminiowe miski już tak mają, że gwinty się ścinają po iluś wymianach. Trzeba rozwiercić i przegwintować na większy korek.
                    dokładnie to samo jest u mnie
                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                    Komentarz

                    • strazakp
                      Elegance
                      • 2008
                      • 819
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      ja też tak miałem...wymieniłem miskę na nową.
                      strazakp

                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                      Komentarz

                      • tryton
                        Elegance
                        • 2008
                        • 935

                        #12
                        a może ten sposób będzie przydatny http://www.motogen.pl/artykuly/porad...ntu,art14.html

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          alfee, ale wiesz, że to jest dosyć niebezpieczne ponieważ gdy nie ściągasz miski przy gwintowaniu, opiłki ALu wpadają do niej.
                          Moim zdaniem wykonanie takiej operacji w sposób dokładny wiąże się z demontażem michy a w takim przypadku lepiej zmienić ją na nową
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Arek
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 3143

                            #14
                            U mnie byla zdjęta żeby prze gwintować :diabelski_usmiech
                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                            Komentarz

                            • alfee
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2583

                              #15
                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                              alfee, ale wiesz, że to jest dosyć niebezpieczne ponieważ gdy nie ściągasz miski przy gwintowaniu, opiłki ALu wpadają do niej.
                              Moim zdaniem wykonanie takiej operacji w sposób dokładny wiąże się z demontażem michy a w takim przypadku lepiej zmienić ją na nową

                              Wszystko się zgadza, ale jak nie ma czasu na takie zabawy, to niestety trzeba "na samochodzie". Zresztą wierzę, że zabierak gwintownika wyłapał większość opiłków a to co wpadło, to zostanie na filtrze oleju. Jak nie, to aluminium jest na tyle miękkie, że nic nie powinno się stać od drobinki wielkości łebka od szpilki.
                              Alfee
                              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                              Kawasaki ER5 :-)

                              Komentarz

                              • kecaj
                                RS
                                • 2009
                                • 1511
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                Możesz to zrobić POXIPOLEM ze śrubą. Tworzy on bardzo mocna strukturę i po wyschnięciu możesz wykręcić śrubę, która bedzie służyła tobie za korek. Patent przerabiany w ciężarówkach i sprawdzony. Czas pracy około 1 godziny ze schnięciem.
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz

                                • leo111180
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 29

                                  #17
                                  Jeśli mogę coś doradzić?
                                  z tym gwintowaniem troche" ryzykowne", ale jak już to proponuje nasmarować gwintownik smarem(opiłki bedą sie trzymać),a potem przelać trochę oleju przez silnik. to co zostanie powinno spłynąć.

                                  Komentarz

                                  • adamo64
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 177

                                    #18
                                    Z tym poxipolem to wydaje mi się że nie będzie się chciał trzymać na olejowej powierzchni i bywa tak że może po prostu się ukruszyć.
                                    U mnie mechanik wymienia olej przez odsysanie bo mówi że z tymi korkami tak bywa często i ma już tego dosyć :wink:

                                    Komentarz

                                    • Krzysiek67
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 19

                                      #19
                                      Też mnie to spotkało. W ASO jakiś super spec trochę przekręcił gwint, a ja przy następnej wymianie dokończyłem go. Pierwsza próba była taka jak u "Pawko" na hydraulika. Ale okazało się, że gwint jest za słaby i pojawiły się wycieki. Skutecznym rozwiązaniem okazało się gwintowanie gwintownikiem nr 12. Tylko trzeba uważać bo łatwo zerwać aluminiowy gwint. Należy to robić delikatnie po spuszczeniu starego oleju. Po zakończeniu gwintowania trzeba wlać co najmniej od 1 - 2 litry starego oleju w celu przepłukania ewentualnych opiłków. Odczekać aż reszta oleju odcieknie. operacja gwintowania to połowa sukcesu. Należy zakupić srubę fi 12 o odpowiedniej długości takiej jak oryginalny korek. Jeżeli nie ma takiej to dociąć z dłuższej pamiętając o ogradowaniu końcówki. Jeszcze potrzebna jest uszczelka. Oryginalnie przy każdej wymianie oleju stosowany jest nowy korek z nowym pierścieniem uszczelniającym. Ja zastosowałem uszczelkę typu hydraulicznego taką jak w holendrach. Jest bardziej podatna na ściskanie. Należy pamiętać o sile dokręcania korka. Fabryka zaleca w naszych silnikach siłę dokręcenia o wartości 30 N.m. Powodzenia.
                                      Rider

                                      Komentarz

                                      • leo111180
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 29

                                        #20
                                        Ja ze swojej strony mogę dorzucić tyle.
                                        Gwintując w misce na większy rozmiar, a nie wyciągając jej spróbuj znależć gwintownik
                                        namagnesowany.Ciężko z tym może być,więc nasmaruj zwykły smarem, a opiłki będą
                                        się do niego kleić.Po robocie przelej przez silnik trochę oleju(może być ten spuszczony)
                                        a reszta opiłków powinna spłynąć.I po problemie.(SZKOŁA STARYCH MECHANIKÓW)
                                        POZDRAWIAM

                                        Komentarz

                                        • gregorianin
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 215
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Namagnesowany gwintownik aluminiowych opiłków nie wyłapie :-)
                                          ja wpycham szmatę do miski, gwintuję a potem łapię szczypcami tą szmatę i wio... :-)
                                          www.DURASOFT.pl

                                          -Hamownia podwoziowa
                                          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                          -Diagnostyka
                                          -Filtry FAP/DPF

                                          Komentarz

                                          • adamo64
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 177

                                            #22
                                            Czyli co gwintujesz poprzez szmatę :?:

                                            Komentarz

                                            • gregorianin
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 215
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Nie no skąd :-)
                                              Szmatę śrubokrętem wpycham do miski (całkiem do środka), gwintuję normalnie a potem ją wyciągam z opiłkami.
                                              www.DURASOFT.pl

                                              -Hamownia podwoziowa
                                              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                              -Diagnostyka
                                              -Filtry FAP/DPF

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9942
                                                • Ford

                                                #24
                                                Koledzy, podłączę się pod temat. Dziś zobaczyłem, że mój (były) mechanik podczas ostatniej wymiany oleju (4 dni temu) przekręcił gwint w misce olejowej - przez pół dnia nakapuje plama Magnateca o średnicy około 5cm. W związku z tym chyba kupię nową miskę i założę u (nowego) mechanika. Pytanie jest takie: ile mniej-więcej zapłacę za wymianę miski w 1.6i?
                                                Oczywiście mój (były) mechanik nie poczuwa sie do winy...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  A uszczelke dal nowa ?? Czasem mozna dac dwie i tez problem znika. Po co odrazu zmieniac miske. Mozna rowniez przegwinotac otwor na jeden rozmiar wiecej i zmienic korek.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...