Kontrolka oleju Octavia Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • witachu
    L&K
    • 2011
    • 1319

    Kontrolka oleju Octavia Tour

    Przesyłka jest u mnie, wszystko jest OK. Piszę się na stałego klienta.
    Szerokości. dees
    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

    Auto Detailing: Dream Car Studio
    (znajdź również na fb)
  • Tex
    Ambiente
    • 2010
    • 103

    #2
    Kontrolka oleju Octavia Tour

    Witam serdecznie.
    Po raz pierwszy odkąd jestem szczęśliwym posiadaczem Octavii dzisiaj przytrafiła mi się dziwna usterka. :evil:
    Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju na pomarańczowo dodam że silnik w octavii 1,9 tdi 74KW AXR.Oczywiście zaraz zatrzymałem sam. i pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to kontrola oleju w silniku.
    Oleju co prawda dokładnie nie mogłem sprawdzić bo stałem na autostradzie,w dodatku pod górkę,ale poziom oleju zaraz po zgaszeniu pokazywał na bagnecie min.Rano przed wyjazdem pokazywał dokładnie połowę podziałki, a odległość jaką pokonałem od momentu wyjazdu do zapalenia się kontrolki to równe 100km.Dlatego wydaje mi się, że stan raczej był ok. ponieważ zaraz po zgaszeniu silnika trzeba troszkę odczekać żeby olej ściekł do miski.
    Osłona pod silnikiem sucha zero oleju, od góry patrząc silnik suchy, płyn chłodzący czysty.Więc zamknąłem pokrywę silnika wsiadłem do auta odpalam i co? Cisza kontrolka nie świeci Shocked Po prostu zgłupiałem, nie wiem o co chodzi?.Olej wymieniany systematycznie, od ostatniej wymiany przejechane ok. 8 tyś.km.Olej oczywiście przeznaczony do silników z pompo-wtryskami ,dodam tylko że jeżdżę na mobilu. Na wszelki wypadek po przyjeździe do garażu dolałem troszkę oleju do silnika co zostało mi z wymiany i zobaczę co się będzie działo(stan po dolaniu oleju jest =max.)Octavie mam od zeszłego roku jest to Octavia I tour z 2006r.pierwszy raz mi się coś takiego przydarzyło. Może drodzy koledzy mieliście podobny przypadek i może mi ktoś podpowiedzieć czy to jakiś drobiazg, czy pierwszy oznak poważnej usterki.Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
    Pozdrawiam Andrzej.

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      samo otwarcie i zamkniecie maski powoduje to ze kontrolka przestaje swiecic i piszczec.
      (przez jakies 100km), wiec tu nie ma nic dziwnego
      jesli swieci sie na zolto to wg. instrukcji masz za malo oleju. oczywiscie jesli scieknie caly to ten poziom moze sie podniesc, ale podczas jazdy olej jest rozbryzgiwany po calym silniku.
      tak czy inaczej dobrze ze dolales oleju. PD-ki podobno zawsze biora, jedne wiecej inne mniej. z reguly w okresie zimowym (a zima w tym roku byla upierdliwa) oleju ubywa nieco wiecej
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        na pomarańczowo- kontrolka niskiego poziomu oleju. może czujnik pada, może przewód czujnika się przeciera.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • Tex
          Ambiente
          • 2010
          • 103

          #5
          Też mi się tak wydaje ,że chyba czujnik nawala .Tym bardziej że bak jakichkolwiek oznak wycieku oleju.A czy jak podepnę auto pod komputer to wyjdzie że czujnik pada?
          I jeszcze jedno pytanko czy w octavii tour można zastąpić koło dwu-masowe ,kołem sztywnym?Pytam tak profilaktycznie, co prawda oznak uszkodzenia koła dwu-masowego jeszcze nie mam ale wiem że jest to przypadłość w nowoczesnych dieslach.
          Przebieg mam dość spory jak na rocznik autka bo 175 tyś. ale wiem że jest to pewniak bo skodę odkupiłem od znajomego który latał cały czas ze śląska do Torunia serwisowana była do samego końca jego użytkowania. Sam osobiście byłem u dilera gdzie ją zakupił i serwisował.Tam autko sprawdzili i potwierdzili stan licznika z książką serwisową ,dodatkowo na ścieżce diagnostycznej wykazało tylko że klocki są do wymiany co zaraz po zakupie wymieniłem razem z tarczami ham.
          Pozdrawiam Andrzej.

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Tex
            A czy jak podepnę auto pod komputer to wyjdzie że czujnik pada
            może wyskoczyć kod ale to kwestia jego rozgryzienia. ale napewno jest to dobry pomysł :wink:

            Komentarz

            • martinl
              Ambiente
              • 2006
              • 133
              • Octavia III (5E3)
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              Kolego, AXR-y (jak i inne pompowtryski) mają to do siebie, że olej biorą i trzeba się do tego przyzwyczaić (to sprawdzenie aby na pewno było na idealnie płaskim?). Mi bierze od nowości około pół litra oleju między wymianami (czyli co 15 tys km), chociaż w ostatnim okresie przeglądowym dolałem może pół szklanki a teraz (brakuje mi jakieś 5 tys km do przeglądu) w zasadzie nie widzę zużycia. W każdym razie niewielkie zużycie oleju w pompowtryskach jest sprawą normalną.
              No i jak koledzy wcześniej zauważyli - kontrolka żółta - za niski poziom oleju. Kontrolka czerwona - za niskie ciśnienie oleju (natychmiast wyłączyć silnik)
              1.9 TDI rulezzz...
              Było 116.6HP 287,4Nm
              Jest 139,6HP 325,5 Nm
              Beżowa strzała kombi

              Komentarz

              • Tomaszek
                RS
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1545
                • Citroen

                #8
                Zamieszczone przez Tex
                I jeszcze jedno pytanko czy w octavii tour można zastąpić koło dwu-masowe ,kołem sztywnym?Pytam tak profilaktycznie, co prawda oznak uszkodzenia koła dwu-masowego jeszcze nie mam ale wiem że jest to przypadłość w nowoczesnych dieslach.
                można....mozna

                Komentarz

                • Tex
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 103

                  #9
                  A w ogóle co sądzicie o AXR-ach? Na co zwracać szczególną uwagę aby cieszyć się bezawaryjną jazdą?
                  Pozdrawiam Andrzej.

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    dobry olejek, filtry na czas. delikatnie z gazem na zimnym, studzenie turbinki przed gaszeniem. paliwko ze sprawdzonych stacji, nie przesadzaj z obrotami, i chyba tyle :wink:
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • Arti_r1
                      RS
                      • 2008
                      • 2626

                      #11
                      no to ja mam chyba coś nie tak, bo w przeciągu miesiąca już mi się drugi raz zapaliła :evil:
                      Noo, chyba że przy dolewce ja dolałem za mało.
                      Fabryka Barw :]

                      Czarna O1 rs-line tdi
                      Srebrna O2 Scout

                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • grzegoslaw1
                        Classic
                        • 2008
                        • 1

                        #12
                        Witam
                        Jestem posiadaczem Skody Octavi z silnikiem AXR 1.9TDI -PD od dwóch lat. Mam przebieg 88tys z czego zrobiłem 41tys. Poprzedni właściciel polecił mi lać do silnika castrol SLX 5W30 co robiłem, olej wymieniałem z filtrem co 15tys. Olej kupowałem na allegro za ok 30 zł za 1litr, ale kolega stwierdził ze jak na synteyk to coś za tanio że opakowanie może być orginalne ale olej to niekoniecznie. Druga sprawa to po dociekaniu doszedłem że powinien to być Castrol edge 5w30 spełniajacy normę VW505 01, z drugiej strony slx spełnia WV507 00 co żekomo jest równoznaczne że spełnia WV501 01.
                        Czy Kolega jako fachowiec może wyrazic swoja opinię?
                        Pozdrawiam
                        grzegoslaw1
                        grzegstenkawp.pl

                        Komentarz

                        • filipT
                          Rider
                          • 2010
                          • 554

                          #13
                          Zamieszczone przez grzegoslaw1
                          Witam
                          Olej kupowałem na allegro za ok 30 zł za 1litr, ale kolega stwierdził ze jak na synteyk to coś za tanio że opakowanie może być orginalne ale olej to niekoniecznie
                          dokładnie jak kolega mówi. magicy odkręcają niezrywając plomby z korka i leją byle co.
                          Mój Szkodnik

                          Komentarz

                          Pracuję...