Cześć!
Mam pare pytanek związanych z turbosprężarką w AGR.
Mianowicie pojawił się olej w colerze narazie w małych ilościch tzn mokra osłona dolna .
Prawdopodobnie a raczej napewno olej puszcza turbo i teraz pytania:
1.Czy kupić do 90km czy od 110km?
2.Jak od 110km to wiadomo zmiana programu to raz.
3.Czy mogą pozostać stare wtryskiwacze czy potrzeba wstawić inne?
Dodam iż mam przebieg 190tyś
Zgóry dziękuję za pomoc ;
hej, no przy tym przebiegu jest to możliwe, ale chyba jeszcze pochodzi.
Co do pytań:
1, jak nic nie kombinujesz z mocą to kup sobie seryjną
2, j/w
3,j/w
Pozdrawiam
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03 BMW serii 3... Radość z jazdy.
1 jak kupisz od 110 bedziesz musial zrobic instalacje podcisnienia
ktora bedzie sterowac turbina
ale czy na pewno ci turbo poszlo??
AGR turbo bardzo trudno zabic wytrzymuja ponad 200kkm
a ze troche oleju masz w ruze od IC to normalka kazdy ma troche go
wazne zebynic nie plywalo a jesli masz 1-2mm szlamu na obwodzie rury to nie ma sie czym martwic
tak to z turbiny ale taka maz maja wszyscy
gorzej jak by ci wylal sie olej z tej rury
a czy dymi ci autko????
albo poziom oleju spada(na bagnecie)
bo jesli nie to turbo jeszcze ci posuzy k
Też tak mialem, kupa syfu w dolocie, tez bylo podejrzenine, ze to turbo. Ale po wnikliwej analizie okazalo sie, ze turbo jeszcze troche pochodzi (wtedy było cos koło 200kkm), a za syf jest winny zawór EGR (notabene, przez jakiś czas sie nie domykał) i olej dostajacy sie do układu zasilania z odmy.
Dolot został wyczyszczony od poczatku do końca wszystkie rurki i kolanka oskrobane i wymyte w benzynie ekstrakcyjnej i wszystko bangla (teraz jest 215).
Oleju od wymiany do wymiany jak nie musiałem dolewalewać tak nie muszę.
Myślę, że powinieneś sie zacząć martwić, jak Ci w miarę nagle oleju zacznie ubywać w silniku w zauważalnym tempie, bo jest szansa, że to właśnie turbo.
Póki nie bierze oleju i ciśnienie doładowania dobre to bym turbiny nie ruszał.
Ja wlasnie po ostatniej ostrej trasie ponad 900km tez mam na oslonie malutkie plamki oleju, ale autko chodzi normalnie i nie ubywa oleju, wiec pewnie jeszcze troche pochodzi
Mam taka nadzieje.
u mnie oleju nie ubywa ale przeładowuje (za wysokie cisnienie doładowania) w warsztacie powiedzieli ze turbina do roboty, ale przy przebiegu 273kkm to chyba już na nią czas.
Jak przeładowuje to w AGRrze może być uszkodzony zawór upustowy w turbinie, ale przyczyną może byc tez uszkodzony zaworek do sterowania ciśnieniem ładowania, (chyba ma oznaczenie N75) albo mieszek przy turbinie, który otwiera zawór upustowy. U mnie po wymianie niedomykającego sie EGRu zaczeły wyskakiwać notlaufy ze wzgledu na przeładowanie, po wymianie zaworka N75 wszystko wróciło do normy, znaczy okazało się, że jeszcze przepływka, którą tez wszechobecny syf zalepił i teraz bangla.
Ponieważ zaworek kosztuje coś koło 100 to warto sprawdzić, zanim sie wyłoży kasiorę na turbinę.
Sprawdze zawór EGR już wiem który to jest spradziłem w Autodacie.
Ale nie mogę ustalić który to N75 ,może ktoś podać blizsze namiary który to?
Przypadkiem nie jest to TC
Zacznę od sprawdzenia zaworków.
po wymianie co jakiś czas mam notlauf, czyścili zawór EGR i nic nie dało ponoć jest jakiś problem z zaworem w turbinie który reguluje ciśnienie doładowania. z takiej złotej puszki która steruje tym zaworem poleciał olej
Jak przeładowuje to w AGRrze może być uszkodzony zawór upustowy w turbinie, ale przyczyną może byc tez uszkodzony zaworek do sterowania ciśnieniem ładowania, (chyba ma oznaczenie N75) albo mieszek przy turbinie, który otwiera zawór upustowy. U mnie po wymianie niedomykającego sie EGRu zaczeły wyskakiwać notlaufy ze wzgledu na przeładowanie, po wymianie zaworka N75 wszystko wróciło do normy, znaczy okazało się, że jeszcze przepływka, którą tez wszechobecny syf zalepił i teraz bangla.
Ponieważ zaworek kosztuje coś koło 100 to warto sprawdzić, zanim sie wyłoży kasiorę na turbinę.
Arti chodzi o to N75 i jak to wygląda i gdzie jest.
[ Dodano: Pią 20 Sty, 06 07:13 ]
ja od pewnego czasu słyszę szczególnie na zimnym silniku w okolicy 2,5 do 3 tys rpm bardzo ładny gwizd, nie chcę być złym prorokiem ale w poprzedniej miałem coś podobnego a potem kopyrtnęła :szeroki_usmiech myślałem że od arl-a pochodzi dłużej (chociaż używka lecz była w dobrym stanie).
No cóż czas pokaże co i jak k
Jeszcze jedno pytanko odnośnie N75 dziś choć mroźno przyjrzałem się zaworowi i nie wiem czy jet OK ,na wolnych obrotach ten zawór cały czas klika czuć pod ręką że się zamyka i otwiera?i tak cały czas . :shock:
Czy tak ma być?
Jeszcze jedno pytanko odnośnie N75 dziś choć mroźno przyjrzałem się zaworowi i nie wiem czy jet OK ,na wolnych obrotach ten zawór cały czas klika czuć pod ręką że się zamyka i otwiera?i tak cały czas . :shock:
Czy tak ma być?
Tak ma byc, choc to jeszcze nic nie mowi. Trzeba VAGa i zdiagnozowac porzadnie.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz