Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikelos
    Classic
    • 2011
    • 1

    Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

    w pazdzierniku zeszłego roku ktoś w moim poprzednim aucie zarysował maskę ostrym przedmiotem (poczynił znak krzyża). Miałem AC w InterRisk i mimo wielu złych opinii jakie na ich temat słyszałem, wycena i likwidacja poszły bezproblemowo.
  • larson6
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

    Witam serdecznie,
    Dzrodzy koledzy proszę o pomoc Kolega ma dość spore problemy z silnikiem 1.9 TDI 110 KM. Jadąc skodzianką i nieprzekraczając 3 tyś obrotów wszystko działa poprawnie i nie ma problemu z uzykaniem np. 160 km/h ale jeżeli zostaną przekroczone obroty powyzej 3 tyś robią się dość spore kłopoty mianowicie samochód traci moc i jadyna prędkośc jaką może usyskać max 120 k/h. Jedynie co pomaga to należy wyłaczyć silnik rozłaczyć zapłon i ponownie uruchomić.
    Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry dziekuję.
    larson

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      użyj w wyszukiwarce - notlauf
      standardowy problem
      ps - na powstanie notlaufa mniej mają wpływ obroty a jak mocno ciśniesz gaz.
      U mnie przy pełnym gazie łapał notlaufa przed 3k obr. Jak wciskałem gaz bardzo ostrożnie to dało się go rozkręcić powyżej 3,5k bez notlaufa
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • Gucio7804
        Ambiente
        • 2008
        • 132

        #4
        kolega ma racje ale u mnie takim obiawem sie obiawiala turbina miala zaje... luz no i pszla do wymiany tez po tylko moja do 120 szla a pozniej mol wiecej nie chciala jechac

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #5
          gucio7804 - no u mnie to tylko prawdopodobnie "zastanie" po poprzednim właścicielu.
          Pojeździłem umiejętnie i jakoś dało się toto rozruszać i już nie łapie notlaufa. Nawet nie musiałem czyścić turbiny
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • larson6
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            panowie a co z tą sztangą i gruszkoą ponieważ o tym też się dużo pisze mam pytanie jak to spradzić i gdzie tym wd psiuknąć.
            larson

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              jaki masz przelot? Mi teraz przy 162 tysiach rozpadła się grucha - psikałem ale to nie wiele pomogło. Wymieniłem i moc wróciła

              Jak chcesz popsikać to musisz zdjąć osłonę silnika dolną i od dołu wsadzić łapę z WD40 i napsikać na górną część gruchy, w miejscu gdzie wychodzi sztanga z gruszki. U mnie coś strasznie chrobotało w niej, a jak ją mechanior wyjął to dużo badziewia latało w niej. Przy okazji przeczyścił mi wszystkie przewody podciśnieniowe bo zaszły rdzą od gruchy.

              Komentarz

              • harry.wesoly
                Drive
                • 2009
                • 51

                #8
                A może tłumik się rozszczelnił i dlatego słaba jest?
                Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                Komentarz

                • larson6
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  laurin,

                  przelot jest 160 tyś
                  czy orginalny :lol: kto to wie

                  [ Dodano: Wto 09 Mar, 10 09:10 ]
                  Drodzy koledzy,
                  A czy jezeli by się okazało że jest do wymiany grucha. Czy jest mozliwe zakupenie tylko gruch czy też nie. No i oczywiscie jaki jest tego czegoś koszt.
                  z góry dzieki za info.
                  larson

                  Komentarz

                  • senectus
                    Drive
                    • 2007
                    • 87

                    #11
                    Ja kupiłem tutaj http://www.serwispomp.gensys.pl/, koszt oryginalnej regenerowanej gruszki to 139 zl + kaucja 30 zł + koszt przesyłki 11 zł. Kaucja jest zwracana jak im odeslesz uszkodzoną.

                    Komentarz

                    • larson6
                      Classic
                      • 2010
                      • 9

                      #13
                      kornat,
                      Wszystko się przyda co by miało pomóc
                      Dzięki
                      larson

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        #14
                        Zamieszczone przez laurin
                        Jak chcesz popsikać to musisz zdjąć osłonę silnika dolną i od dołu wsadzić łapę z WD40 i napsikać na górną część gruchy, w miejscu gdzie wychodzi sztanga z gruszki. U mnie coś strasznie chrobotało w niej, a jak ją mechanior wyjął to dużo badziewia latało w niej. Przy okazji przeczyścił mi wszystkie przewody podciśnieniowe bo zaszły rdzą od gruchy.
                        Czy na tym zdjęciu z aukcji widać miejsce gdzie trzeba psiknąć ?

                        Jeżeli tak to prosiłbym o zaznaczenie.

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #15
                          Zaznaczyłem Ci czerwoną strzałką.
                          Rozruszaj potem ręcznie tą dźwignię naciskając ją od góry.
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • larson6
                            Classic
                            • 2010
                            • 9

                            #16
                            Witam,
                            Skodzianka dostałe nowe życie simiga jak trzeba :lol: Powód zastała się grucha prawdopodobnie od oszczędnej jazdy. Naprawiłem metodą podanoą w linku ponizej. Naprawdę tania naprawa strzykawka kosztowała całe 2 złote :szeroki_usmiech
                            Pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc.
                            larson

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11205
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #17
                              u nas ciężej niż w oplu będzie, bo mieszek jest w bardziej upierdliwym miejscu, ale jest to dobry sposób na część dolegliwości
                              bo np. jak mieszek przegnije to nie trzyma szczelności i wtedy dupa
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • laurin
                                Rider
                                • 2009
                                • 727

                                #18
                                No właśnie mi się rozsypał na maxa i musiałem wymienić.

                                Wspominałem już o tym w innym poście, ale nie dostałem odpowiedzi - czy po wymianie gruchy jest możliwe, że spalanie na postoju zmieniło się z 0,7 l/h na 0,8 l/h??

                                Komentarz

                                • larson6
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 9

                                  #19
                                  odnośnie dostepności do gruchy ja zdiłem przewód z zaworu ciśnieniowego który idzie do gruszki i na niego założyłem strzykawkę.
                                  larson

                                  Komentarz

                                  • laurin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 727

                                    #20
                                    Ponawiam moje pytanie:

                                    czy po wymianie gruchy jest możliwe, że spalanie na postoju zmieniło się z 0,7 l/h na 0,8 l/h??

                                    Komentarz

                                    • lukaszek575
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 15

                                      #21
                                      Witam koledzy odnosnie tego tematu o braku mocy. Mam ten sam problem gdyz moja skoda nie ma tyle mocy co powinna. Jest to silnik 1.9 tdi 110km, autko czasami traci wogole moc jest takie odciecie i samochod przyspiesza gorzej niz slimak i do 120 - 130km/h i wiecej nie chce isc. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc czujnik doładowania turbiny. Czy dobrze sie orientuje w sprawie? prosil bym o pomoc

                                      Komentarz

                                      • filipT
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 554

                                        #22
                                        Zamieszczone przez larson6
                                        Witam,
                                        Powód zastała się grucha prawdopodobnie od oszczędnej jazdy.
                                        witam w klubie :evil:
                                        teraz gaz w podłogę i ogień z rury
                                        ale wiesz że to może być tylko czasowe zamaskowanie problemu? tak było u mnie, 3 razy była smarowana, a i tak nie chodziła w pełnym zakresie, za 4 wymieniłem turbawkę.
                                        lepiej odkładaj do świnki-skarbonki. obym się mylił
                                        Mój Szkodnik

                                        Komentarz

                                        • lukaszek575
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 15

                                          #23
                                          To Twoim zdaniem to jest kolego turbinka ? Jaka cena mniej wiecej takiej turbinki do skody ?? Orientujesz sie moze ??

                                          Komentarz

                                          • filipT
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 554

                                            #24
                                            lukaszek575, może to zawór doładowania N75. jak nie czujesz fizycznie momentu zacięcia turbiny to może być to, zawsze to taniej niż turbina. taki zawór kosztuje ok 150 zł w zamienniku.
                                            ceny regenerowanych turbin to ok 1200 zł, nowej 2200, z aso - ponad 3000
                                            Mój Szkodnik

                                            Komentarz

                                            • lukaszek575
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 15

                                              #25
                                              Kolego to jest to samo co ten czujnik dołdadowania turbiny? Ostatnio skoda mialem mala stluczke i musialem wymienic interkuler po odbiorze od mechanika skoda chodzila tak jak powinna miala ta moc i błąd sie nie swiecil. Ale nastepnego dnia gdy juz ja odpalilem bylo tak jak wczesniej, brak mocy...

                                              Komentarz

                                              Pracuję...