Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikelos
    Classic
    • 2011
    • 1

    Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

    w pazdzierniku zeszłego roku ktoś w moim poprzednim aucie zarysował maskę ostrym przedmiotem (poczynił znak krzyża). Miałem AC w InterRisk i mimo wielu złych opinii jakie na ich temat słyszałem, wycena i likwidacja poszły bezproblemowo.
  • larson6
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    Problem z 1.9 TDI 110 KM brak MOCY

    Witam serdecznie,
    Dzrodzy koledzy proszę o pomoc Kolega ma dość spore problemy z silnikiem 1.9 TDI 110 KM. Jadąc skodzianką i nieprzekraczając 3 tyś obrotów wszystko działa poprawnie i nie ma problemu z uzykaniem np. 160 km/h ale jeżeli zostaną przekroczone obroty powyzej 3 tyś robią się dość spore kłopoty mianowicie samochód traci moc i jadyna prędkośc jaką może usyskać max 120 k/h. Jedynie co pomaga to należy wyłaczyć silnik rozłaczyć zapłon i ponownie uruchomić.
    Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry dziekuję.
    larson

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      użyj w wyszukiwarce - notlauf
      standardowy problem
      ps - na powstanie notlaufa mniej mają wpływ obroty a jak mocno ciśniesz gaz.
      U mnie przy pełnym gazie łapał notlaufa przed 3k obr. Jak wciskałem gaz bardzo ostrożnie to dało się go rozkręcić powyżej 3,5k bez notlaufa
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • Gucio7804
        Ambiente
        • 2008
        • 132

        #4
        kolega ma racje ale u mnie takim obiawem sie obiawiala turbina miala zaje... luz no i pszla do wymiany tez po tylko moja do 120 szla a pozniej mol wiecej nie chciala jechac

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #5
          gucio7804 - no u mnie to tylko prawdopodobnie "zastanie" po poprzednim właścicielu.
          Pojeździłem umiejętnie i jakoś dało się toto rozruszać i już nie łapie notlaufa. Nawet nie musiałem czyścić turbiny
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • larson6
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            panowie a co z tą sztangą i gruszkoą ponieważ o tym też się dużo pisze mam pytanie jak to spradzić i gdzie tym wd psiuknąć.
            larson

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              jaki masz przelot? Mi teraz przy 162 tysiach rozpadła się grucha - psikałem ale to nie wiele pomogło. Wymieniłem i moc wróciła

              Jak chcesz popsikać to musisz zdjąć osłonę silnika dolną i od dołu wsadzić łapę z WD40 i napsikać na górną część gruchy, w miejscu gdzie wychodzi sztanga z gruszki. U mnie coś strasznie chrobotało w niej, a jak ją mechanior wyjął to dużo badziewia latało w niej. Przy okazji przeczyścił mi wszystkie przewody podciśnieniowe bo zaszły rdzą od gruchy.

              Komentarz

              • harry.wesoly
                Drive
                • 2009
                • 51

                #8
                A może tłumik się rozszczelnił i dlatego słaba jest?
                Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                Komentarz

                • larson6
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  laurin,

                  przelot jest 160 tyś
                  czy orginalny :lol: kto to wie

                  [ Dodano: Wto 09 Mar, 10 09:10 ]
                  Drodzy koledzy,
                  A czy jezeli by się okazało że jest do wymiany grucha. Czy jest mozliwe zakupenie tylko gruch czy też nie. No i oczywiscie jaki jest tego czegoś koszt.
                  z góry dzieki za info.
                  larson

                  Komentarz

                  • laurin
                    Rider
                    • 2009
                    • 727

                    #10
                    można

                    Komentarz

                    • senectus
                      Drive
                      • 2007
                      • 87

                      #11
                      Ja kupiłem tutaj http://www.serwispomp.gensys.pl/, koszt oryginalnej regenerowanej gruszki to 139 zl + kaucja 30 zł + koszt przesyłki 11 zł. Kaucja jest zwracana jak im odeslesz uszkodzoną.

                      Komentarz

                      • larson6
                        Classic
                        • 2010
                        • 9

                        #13
                        kornat,
                        Wszystko się przyda co by miało pomóc
                        Dzięki
                        larson

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #14
                          Zamieszczone przez laurin
                          Jak chcesz popsikać to musisz zdjąć osłonę silnika dolną i od dołu wsadzić łapę z WD40 i napsikać na górną część gruchy, w miejscu gdzie wychodzi sztanga z gruszki. U mnie coś strasznie chrobotało w niej, a jak ją mechanior wyjął to dużo badziewia latało w niej. Przy okazji przeczyścił mi wszystkie przewody podciśnieniowe bo zaszły rdzą od gruchy.
                          Czy na tym zdjęciu z aukcji widać miejsce gdzie trzeba psiknąć ?

                          Jeżeli tak to prosiłbym o zaznaczenie.

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #15
                            Zaznaczyłem Ci czerwoną strzałką.
                            Rozruszaj potem ręcznie tą dźwignię naciskając ją od góry.
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • larson6
                              Classic
                              • 2010
                              • 9

                              #16
                              Witam,
                              Skodzianka dostałe nowe życie simiga jak trzeba :lol: Powód zastała się grucha prawdopodobnie od oszczędnej jazdy. Naprawiłem metodą podanoą w linku ponizej. Naprawdę tania naprawa strzykawka kosztowała całe 2 złote :szeroki_usmiech
                              Pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc.
                              larson

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11005
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #17
                                u nas ciężej niż w oplu będzie, bo mieszek jest w bardziej upierdliwym miejscu, ale jest to dobry sposób na część dolegliwości
                                bo np. jak mieszek przegnije to nie trzyma szczelności i wtedy dupa
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • laurin
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 727

                                  #18
                                  No właśnie mi się rozsypał na maxa i musiałem wymienić.

                                  Wspominałem już o tym w innym poście, ale nie dostałem odpowiedzi - czy po wymianie gruchy jest możliwe, że spalanie na postoju zmieniło się z 0,7 l/h na 0,8 l/h??

                                  Komentarz

                                  • larson6
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 9

                                    #19
                                    odnośnie dostepności do gruchy ja zdiłem przewód z zaworu ciśnieniowego który idzie do gruszki i na niego założyłem strzykawkę.
                                    larson

                                    Komentarz

                                    • laurin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 727

                                      #20
                                      Ponawiam moje pytanie:

                                      czy po wymianie gruchy jest możliwe, że spalanie na postoju zmieniło się z 0,7 l/h na 0,8 l/h??

                                      Komentarz

                                      • lukaszek575
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 15

                                        #21
                                        Witam koledzy odnosnie tego tematu o braku mocy. Mam ten sam problem gdyz moja skoda nie ma tyle mocy co powinna. Jest to silnik 1.9 tdi 110km, autko czasami traci wogole moc jest takie odciecie i samochod przyspiesza gorzej niz slimak i do 120 - 130km/h i wiecej nie chce isc. Mechanik mi powiedzial ze to moze byc czujnik doładowania turbiny. Czy dobrze sie orientuje w sprawie? prosil bym o pomoc

                                        Komentarz

                                        • filipT
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 554

                                          #22
                                          Zamieszczone przez larson6
                                          Witam,
                                          Powód zastała się grucha prawdopodobnie od oszczędnej jazdy.
                                          witam w klubie :evil:
                                          teraz gaz w podłogę i ogień z rury
                                          ale wiesz że to może być tylko czasowe zamaskowanie problemu? tak było u mnie, 3 razy była smarowana, a i tak nie chodziła w pełnym zakresie, za 4 wymieniłem turbawkę.
                                          lepiej odkładaj do świnki-skarbonki. obym się mylił
                                          Mój Szkodnik

                                          Komentarz

                                          • lukaszek575
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 15

                                            #23
                                            To Twoim zdaniem to jest kolego turbinka ? Jaka cena mniej wiecej takiej turbinki do skody ?? Orientujesz sie moze ??

                                            Komentarz

                                            • filipT
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 554

                                              #24
                                              lukaszek575, może to zawór doładowania N75. jak nie czujesz fizycznie momentu zacięcia turbiny to może być to, zawsze to taniej niż turbina. taki zawór kosztuje ok 150 zł w zamienniku.
                                              ceny regenerowanych turbin to ok 1200 zł, nowej 2200, z aso - ponad 3000
                                              Mój Szkodnik

                                              Komentarz

                                              • lukaszek575
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 15

                                                #25
                                                Kolego to jest to samo co ten czujnik dołdadowania turbiny? Ostatnio skoda mialem mala stluczke i musialem wymienic interkuler po odbiorze od mechanika skoda chodzila tak jak powinna miala ta moc i błąd sie nie swiecil. Ale nastepnego dnia gdy juz ja odpalilem bylo tak jak wczesniej, brak mocy...

                                                Komentarz

                                                Pracuję...