Problem z ABS-em

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • allba1
    Classic
    • 2010
    • 1

    Problem z ABS-em

    Pozdrowienia dla zalogi antracytowej O1 WX..... ktora dzis okolo godziny 11:30 zwiedzala krakowskie ZOO :szeroki_usmiech
  • janek2x
    Classic
    • 2009
    • 8

    #2
    Problem z ABS-em

    Witam wszystkich,

    Mam pytanie, może ktoś będzie się orientował, na temat odbijania ABS-u.
    Sprawa wygląda w ten sposób, że przy małych prędkościach, gdy koła są skręcone, po naciśnięciu pedału hamulca zaczyna odbijać ABS (charakterystyczne tykanie). Dodam iż nie dzieje się to za każdym razem. Nie ma problemów gdy jadę szybciej, ani gdy mocno hamuję jadąc prosto. Byłem u mechanika, przeczyścił czujniki, ale to nic nie dało. Kontrolka ABS-u się nie świeci. Samochód nie był podłączany jak na razie pod kompa...
    Ktoś może miał takie objawy? Jeden gość po objawach stwierdził że może być to wina "pompy ABS-u"...
    co o tym myślicie?

    Komentarz

    • rafik11
      Rider
      • 2009
      • 448

      #3
      no może nie w skodzie ale mam ten sam problem w aveo tylko tam ABS tez przy małych prędkościa podobnie się włącza tylko ze w obojetnie czy koła sa skręcone czy sa ustawione na wprost. Ja między casie wymieniłem wszystkie czujniki abs, sprawdziłem wszystkie pierścienie od abs czy gdzies jakiś ząbek nie jest uszkodzony. I wszystko wskazuje na pompe lub sterownik abs, niestety w aveo sterownik jest razem z pompa zresztą chyba podobnie jest w skodzie(w nubirce miałem osobno sterownik osobno pompe), więc pewnie u ciebie jest podobnie do wymiany albo sterownik albo pompa lub komplet jezeli jest zespolony. Mechanik/elektryk z którym diagnozowałem te usterkę w chevrolecie (tak na wszelki wypadek wpioł tester i jeździlismy po mieście i sprawdzał czy coś pokaze i sprawdzal prędkość obrotową na pierścienia czy jest taka sama na wszystkich 4 kółkach)powiedział ze w vectrach podobny problem występował i było to spowodowane "podwieszaniem się zaworków w pompie". Tak czy inaczej pompa do wymiany.

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        rozumiem, że przy braku poślizgu kół przy hamowaniu abs odbija?
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • morgh
          Drive
          • 2009
          • 90

          #5
          mam to samo i dodam ze jak popadal snieg czy cos to ABS byl bardzo czuly

          Komentarz

          • janek2x
            Classic
            • 2009
            • 8

            #6
            @robekcool
            tak, odbija, chociaż nie powinien, asfalt jest suchy i przyczepność bardzo dobra.

            ---------
            Właśnie czekam na dotarcie pompy ABS-u. Po wymianie dam znać czy to była tego wina...

            ---------

            Wymieniłem pompę ABS-u i dalej to samo... Teraz będę wymieniał czujniki z przodu i podłączał pod komputer... A może chce ktoś kupić pompę ABS-u ?

            Komentarz

            • rafau12
              Drive
              S_OCP Member
              • 2008
              • 63

              #7
              Zamieszczone przez janek2x
              @robekcool
              tak, odbija, chociaż nie powinien, asfalt jest suchy i przyczepność bardzo dobra.

              ---------
              Właśnie czekam na dotarcie pompy ABS-u. Po wymianie dam znać czy to była tego wina...

              ---------

              Wymieniłem pompę ABS-u i dalej to samo... Teraz będę wymieniał czujniki z przodu i podłączał pod komputer... A może chce ktoś kupić pompę ABS-u ?
              mam to samo, znalazłeś jakieś rozwiązanie ?


              pozdr
              Rafał

              Komentarz

              • ducker24
                Rider
                • 2011
                • 286

                #8
                kolego sprawdź tarczki i czujnik
                na kompie sprawdź nie pamiętam dokładnie w którym bloku sygnał z 4 kół oraz prędkość na prostej i na łukach
                jeżeli któryś będzie drastycznie odbiegał od wskazań licznika to do wymiany albo czujnik albo tarczka popatrz też dokładnie kostki czy dobrze stykają może zaśniedziałe potraktuj je kontraktem i zobacz efekty
                pierwsza rzecz to vag i diagnostyka
                powodzenia

                Komentarz

                Pracuję...