[O1] drganie kabiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez Piratka
    Tak to są przeguby wewnętrzne, swoją drogą nawet jeśli ktoś się obawia o dwumas, to i tak lepiej wymienić przeguby, bo koszt to 1/3 kosztu dwumasy z wymianą :wink: , a może się okazać że problem ustanie

    Pozdrowionka ... :wink:
    Piratka, wybacz ale to wcale nie musi być tak jak piszesz.

    Marek, na ile się znasz na samochodzie?
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • 333marek
      Classic
      • 2011
      • 6

      #27
      A co?
      Mniej więcej na tyle ile wyczytam w internecie.

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Podjedź do wulkanizacji, niech ci sprawdzą koła. Ta śruba mogła ale nie musiała mieć wpływu na takie zachowanie się samochodu.
        Poczytaj dokładnie wątek od początku, poszukaj jeszcze innych informacji, znajdziesz rozwiązanie na bank.
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • 333marek
          Classic
          • 2011
          • 6

          #29
          No mogę do nich podjechać z reklamacją tylko nie wiem czy najpierw upewnić się w diagnostyce, że to ich wina czy odrazu do nich?!

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            podejdź do jakiegoś innego warsztatu na wszelki wypadek... Chyba że masz zaufanie do nich.
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • Piratka
              L&K
              • 2009
              • 1016

              #31
              4tech, i owszem nie musi , ja zanim zabrałam się za wymianę, oddałam auto do znajomego serwisu przed jak i po wymianie opon
              swoją drogą niestety popełniłam ten błąd, bo zaczęłam od dwumasy...
              więc raczej proponuję wymianę czegoś co w kosztach nie jest tak odczuwalne jak dwumas

              Pozdrawiam
              :twisted: mała czarna :twisted:

              Komentarz

              • 333marek
                Classic
                • 2011
                • 6

                #32
                Sprawdziliśmy to dokładniej i podczas jazdy nie widać bicia felg lecz lekkie bicie narożne opony. Gościu z tej wulkanizacji i wymiany pomacał opone i powiedział, że się rozwarstwiła. Ja macałem i nic nie czułem to wyjaśnił, że ja tego nie wyczuję. Ale kazał jutro przyjechać bo już zamknięte mieli. Opony niby nowe, zeszłoroczne, austryjackie, tylko ponoć jakieś szare były przy kupnie.

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #33
                  Moje zimówki mają tendencje do bicia :evil: , na szczęście jeździ się na nich tylko przez okres "niższych" prędkości. :szeroki_usmiech

                  Teraz są letnie, a na nich nie ma tego bicia...
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • radekgw
                    L&K
                    • 2010
                    • 1182

                    #34
                    zawsze zamiast dwumasa mozna zalozyc jednomas a to koszt 700-800 zl, czyli tez nie tak duzo
                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                    Komentarz

                    • parmegiano
                      Classic
                      • 2010
                      • 14

                      #35
                      Witajcie,
                      a czy przy padniętych przegubach wewnętrznych i trzęsieniu na 3 i 4 biegu przy mocnym przyspieszaniu możliwe jest, że raz trzęsie, a raz nie?
                      Taki mam przypadek. Najbardziej na 3 i 4 biegu przy mocnym przyspieszaniu czasami trzęsie, a czasami nie.
                      Co jeszcze zauważyłem, że jak skręcam w prawo i mocno przyspieszam na ww. biegach, to trzęsie jakby mniej. Chociaż może mi się wydawać, bo już pewnie przewrażliwiony jestem
                      Z góry dzięki za info.

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        parmegiano, zwróć uwagę na półosie. To co opisujesz, miałem prawie identycznie, tylko odwrotnie, bo przy skręcie w lewo. Może nie koniecznie na 3 i 4 biegu, bo na 5 też, kwestia prędkości, a nawet jej zakresu od do. Już nie pamiętam przy jakiej mi się to działo, ale winowajcami były albo wewnętrzne przeguby lub całe półośki
                        U mnie najpierw prawa półoś została wymieniona, a po jakimś roku później - lewa...
                        Objawy ustąpiły po wymianie tej prawej... Co nie znaczy że u Ciebie musi być tak samo 8)
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • lukaszp1981
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 139
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #37
                          Częściej pada przegub wewnętrzny na długiej półosi(prawy). Jak kwalifikuje się do wymiany to trzęsie cały czas, niezależnie od biegu (wrażenie źle wyważonych kół), ale drgania zdecydowanie się nasilają podczas ostrego przyspieszania. Przerabiałem to u siebie ostatnio - wymieniłem prawy przegub wewnętrzny i nie ma żadnych drgań.

                          Komentarz

                          • Kicer
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 217

                            #38
                            Niektórym z kolegów proponuje sprawdzić pompowtryski, korekcje dawki biegu jałowego. Przy pewnych obrotach i obciążeniu jeden z nich może niedomagać (za mało paliwa podaje) przez co mogą być odczuwalne szarpania/wibracje. Spotkałem się z tym w silniku BKD i BMR (passat) w którym myślałem że się rozleci skrzynia przez to albo silnik wyskoczy spod maski....
                            Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #39
                              Mam co prawda O2, ale takie objawy:

                              Nieraz jak dodam gazu przy obrotach 1500-2000 lekko szarpnie autem, potem już idzie do końca normalnie, szarpnięcie jest zawsze tylko w początkowej fazie, zaraz po dodaniu gazu. Teraz zrobiło się chłodniej (rano ok. 2-4 st. C) i jakby objaw ustał. Jestem tuż przed wymianą górnej poduszki pod skrzynią biegów, tulei wahaczy oraz odbojów. Raz jadąc po parkingu na "dwójce" prawie bez gazu (obr 1200), zacząłem dodawać lekko gazu i też szarpało...

                              VAG nie pokazuje żadnego błędu oprócz:
                              005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit

                              Co raczej oznacza błąd z jedną ze świec, ale mam tego nie ruszać, dopóki niema problemów z odpalaniem... bo niema to na nic innego wpływu?

                              Może ktoś jest w stanie coś doradzić...

                              Komentarz

                              Pracuję...