Tak to są przeguby wewnętrzne, swoją drogą nawet jeśli ktoś się obawia o dwumas, to i tak lepiej wymienić przeguby, bo koszt to 1/3 kosztu dwumasy z wymianą :wink: , a może się okazać że problem ustanie
Pozdrowionka ... :wink:
Piratka, wybacz ale to wcale nie musi być tak jak piszesz.
Podjedź do wulkanizacji, niech ci sprawdzą koła. Ta śruba mogła ale nie musiała mieć wpływu na takie zachowanie się samochodu.
Poczytaj dokładnie wątek od początku, poszukaj jeszcze innych informacji, znajdziesz rozwiązanie na bank.
4tech, i owszem nie musi , ja zanim zabrałam się za wymianę, oddałam auto do znajomego serwisu przed jak i po wymianie opon
swoją drogą niestety popełniłam ten błąd, bo zaczęłam od dwumasy...
więc raczej proponuję wymianę czegoś co w kosztach nie jest tak odczuwalne jak dwumas
Sprawdziliśmy to dokładniej i podczas jazdy nie widać bicia felg lecz lekkie bicie narożne opony. Gościu z tej wulkanizacji i wymiany pomacał opone i powiedział, że się rozwarstwiła. Ja macałem i nic nie czułem to wyjaśnił, że ja tego nie wyczuję. Ale kazał jutro przyjechać bo już zamknięte mieli. Opony niby nowe, zeszłoroczne, austryjackie, tylko ponoć jakieś szare były przy kupnie.
Witajcie,
a czy przy padniętych przegubach wewnętrznych i trzęsieniu na 3 i 4 biegu przy mocnym przyspieszaniu możliwe jest, że raz trzęsie, a raz nie?
Taki mam przypadek. Najbardziej na 3 i 4 biegu przy mocnym przyspieszaniu czasami trzęsie, a czasami nie.
Co jeszcze zauważyłem, że jak skręcam w prawo i mocno przyspieszam na ww. biegach, to trzęsie jakby mniej. Chociaż może mi się wydawać, bo już pewnie przewrażliwiony jestem
Z góry dzięki za info.
parmegiano, zwróć uwagę na półosie. To co opisujesz, miałem prawie identycznie, tylko odwrotnie, bo przy skręcie w lewo. Może nie koniecznie na 3 i 4 biegu, bo na 5 też, kwestia prędkości, a nawet jej zakresu od do. Już nie pamiętam przy jakiej mi się to działo, ale winowajcami były albo wewnętrzne przeguby lub całe półośki
U mnie najpierw prawa półoś została wymieniona, a po jakimś roku później - lewa...
Objawy ustąpiły po wymianie tej prawej... Co nie znaczy że u Ciebie musi być tak samo 8)
Częściej pada przegub wewnętrzny na długiej półosi(prawy). Jak kwalifikuje się do wymiany to trzęsie cały czas, niezależnie od biegu (wrażenie źle wyważonych kół), ale drgania zdecydowanie się nasilają podczas ostrego przyspieszania. Przerabiałem to u siebie ostatnio - wymieniłem prawy przegub wewnętrzny i nie ma żadnych drgań.
Niektórym z kolegów proponuje sprawdzić pompowtryski, korekcje dawki biegu jałowego. Przy pewnych obrotach i obciążeniu jeden z nich może niedomagać (za mało paliwa podaje) przez co mogą być odczuwalne szarpania/wibracje. Spotkałem się z tym w silniku BKD i BMR (passat) w którym myślałem że się rozleci skrzynia przez to albo silnik wyskoczy spod maski....
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Nieraz jak dodam gazu przy obrotach 1500-2000 lekko szarpnie autem, potem już idzie do końca normalnie, szarpnięcie jest zawsze tylko w początkowej fazie, zaraz po dodaniu gazu. Teraz zrobiło się chłodniej (rano ok. 2-4 st. C) i jakby objaw ustał. Jestem tuż przed wymianą górnej poduszki pod skrzynią biegów, tulei wahaczy oraz odbojów. Raz jadąc po parkingu na "dwójce" prawie bez gazu (obr 1200), zacząłem dodawać lekko gazu i też szarpało...
VAG nie pokazuje żadnego błędu oprócz:
005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit
Co raczej oznacza błąd z jedną ze świec, ale mam tego nie ruszać, dopóki niema problemów z odpalaniem... bo niema to na nic innego wpływu?
Komentarz