[O2] padło turbo w BKD?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stevenpp
    Ambiente
    • 2009
    • 153

    [O2] padło turbo w BKD?

    Zamieszczone przez loru
    Zamieszczone przez WojtekSz
    Felgi używane przez cały rok
    no ja też używam przez cały rok jednych alu feli ori i nie mam takich przygód, może jakieś felerne egzemplarze albo używałeś jakiś mocnych środków do czyszczenia ?
    ...zaczynam wierzyć, że mam pecha, bo nie używam mocnych środków... :?

    pozdr
  • Maru 123
    RS
    • 2008
    • 4660

    #2
    [O2] padło turbo w BKD?

    Panowie sytuacja wygląda tak

    -02 BKD 2005r. 124kkm
    - ok 1 miesiąc po czipie u rogala- wynik tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=31805&start=0

    usterka-

    auto od pewnego czasu dymi na niebiesko na rozgrzanym silniku. najbardziej jest to widoczne jak ruszam- pierwszy bieg, ruszam i wtedy pojawia się za mną chmura jasnego- jasno niebieskiego dymu :? normalnie jak w syrence...

    auto 2 dni temu pierwszy raz złapało notlauf...podpiąłem vaga pokazało coś takiego:

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak
    Nr seryjny SW: 03G 906 016 HF HW: 028 101 229 2
    Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 7000
    Kodowanie: 0000072
    Kod serwisu: WSC 66565

    Znaleziono 1 błąd:
    16618 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona górna granica regulacji
    P0234 - 000 - -
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2793 /min
    Moment obrotowy: 270.0 Nm
    Prędkość: 145.0 km/h
    Obciążenie: 55.7 %
    Napięcie: 14.36 V
    Bity binarnie: 00101000
    Ciśnienie rzecz.: 2111.4 mbar
    Ciśnienie rzecz.: 2590.8 mbar

    Kody gotowości: 0 0 0 0 0


    kolejny objaw- zawsze było tak że olej wymieniałem co 10000km i 5 litrów oleju wystarczało mi na zalanie silnika i 1-2 dolewki do następnej wymiany. obecnie jestem 6540km po wymianie oleju i zużyłem juz całe 5 litrów oleju i dziś komp. mi pokazał niski poziom oleju... czyli bierze olej...

    turbo od zawsze było słychać i do "karetki" juz się przyzwyczaiłem...

    poziom płynu chłodniczego regularnie monitorowany i od kilku miesięcy jest bez zmian.

    tak więc myślę że to turbo a co Wy na to? jakieś inne sugestie?
    1.8T AGU L&K

    2.0TDI BKD ELEGANCE

    TOYOTA LAND CRUISER J95

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Przycina sie geometria turbo pompuje wiecej niz powinno (a dodatkowo program jeszcze powieksza te zjawisko) a ze turbiny liche wiec...
      Szukaj sprezarki albo regeneruj to ca masz nim padnie Ci tak ze wirniki w dolot wpadna
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        rob555, opłaca się regenerowac turbo? na allegro znalazłem nowe http://moto.allegro.pl/item962747607...n_2_0_tdi.html

        ma ktoś jakieś sprawdzone źródło apropo turbin?

        [ Dodano: Pon 22 Mar, 10 18:56 ]
        można teraz tak z tym jeżdzić parę dni czy nie bardzo?
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          Zamieszczone przez Maru 123
          tak więc myślę że to turbo a co Wy na to? jakieś inne sugestie?
          Marek, ja Ci już mówiłem - jedź z tym do Rogala. Skoro dzieje się to po programie (a najwyraźniej tak jest), może on coś uratuje lub zaradzi... A rada nr 2 - odkładaj kaskę na większą suszarkę :twisted:

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            Zamieszczone przez fernando
            jedź z tym do Rogala. Skoro dzieje się to po programie (a najwyraźniej tak jest), może on coś uratuje lub zaradzi.
            chyba już nic się nie da uratowac :roll:

            Zamieszczone przez fernando
            A rada nr 2 - odkładaj kaskę na większą suszarkę :twisted:
            w tym momencie jest ot wykluczone są ważniejsze wydatki


            czy przy wyborze- kupnie turbo zwrazać na coś szczególną uwagę? seria produkcyjna, kraj podchodzenia? :roll: co z regenerowanymi?
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez fernando
              Marek, ja Ci już mówiłem - jedź z tym do Rogala. Skoro dzieje się to po programie (a najwyraźniej tak jest), może on coś uratuje
              Raczej nie tędy droga, wydaje mi się że ten problem i tak by wystąpił a sam program tylko to przyspieszył więc nie ma co "reklamować" ewentualnie zadzwonić i się dopytać o wymianę turbawki na większą + ewentualna korekta, koszty pewnie nie będą znacząco wyższe niż wymiana na seryjną.

              Zamieszczone przez Maru 123
              czy przy wyborze- kupnie turbo zwrazać na coś szczególną uwagę? seria produkcyjna, kraj podchodzenia? :roll: co z regenerowanymi?
              swego czasu były narzekania na rumuńskie turbawki ale one były w bardzo atrakcyjnych cenach :wink: na alledrogo.
              Ten link który podałeś wcześniej do nówki sztuki ktoś gdzieś pisał że dobre i pewne źrudełko.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • wiking
                Ambiente
                • 2009
                • 117

                #8
                witam załamałem się to moja turbina tez padnie przebieg 58 tys.

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  wiking, a czemu miałaby paść?
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • wiking
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 117

                    #10
                    nie wiem DLACZEGO to mój pierwszy disel , a dlaczego Maru 123 padła odrazu po czipie wcześniej było chyba ok nie było objawów padania turbiny zaznaczam jestem laikiem co do disla

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Maru 123
                      ma ktoś jakieś sprawdzone źródło apropo turbin
                      DGW

                      Zamieszczone przez Maru 123
                      można teraz tak z tym jeżdzić parę dni czy nie bardzo?
                      ostrożność mówi, żeby raczej sobie darować, chociaż próbować można :?
                      Ola dojechała ze starego bemowa do arkadii w chmurze dymu i się nic nie stało, ale...

                      a wygląda na zapieczoną geometrię, no i suszarka już puszcza olej najwyraźniej.
                      mówcie co chcecie, ale dla mnie "karetka" jednak nie jest normalna, co więcej, po wymianie ostatniej na nówkę sztukę, dokąd miałem auto -> około roku :idea: żadnej karetki nie było.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        jeszcze co do regenerowanych -> wsadzałem taką za chyba 600PLN i dała radę przez chyba 40-50kkm (nie pamiętam :? ), ale zdaje się, że odkąd garett nie dostarcza już zestawów naprawczych, ceny regenerowanych poszły na tyle w górę, że nie jestem pewien czy to się opłaca, z tego co pamiętam różnica regenerowana vs. nowa to było mniej więcej jak 1400 vs. 1900 coś w tym stylu, jeśli się mylę to chyba niewiele.

                        regenerowana załączyła karetkę po tygodniu a jak mówiłem wyżej, z nową (nie rumuńską ) ten problem się nie pojawił dokąd miałem z nią styczność -> circa 20kkm :idea: )
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8029
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Turbotec -Andrev3 od nich turbinę brał i z tego co pamiętam/kojarzę dają na nią 2 lata gwarancji. Kontakt jest w polecanych warsztatach/sklepach.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez wiking
                            nie wiem DLACZEGO
                            no to nie panikuj skoro nie wiesz
                            masz jakieś objawy?
                            takie jak Maru 123?
                            jak nie masz to najpierw poczytaj co to notlauf i jakie są objawy padu turbin to będziesz wiedział czy się martwić czy nie

                            a czpiowanie niestety ma to do siebie że może nadwyrężyć turbinę, która ma inne warunki pracy niż zadane fabrycznie, tym bardziej, że turbiny montowane do BKD są delikatnej natury
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • Maru 123
                              RS
                              • 2008
                              • 4660

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              1400 vs. 1900 coś w tym stylu,
                              więc ta którą podałem w linku za 2800 to chyba ciut przy drogo? gdzie tanio dostanę nowe turbo?
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Maru 123
                                Zamieszczone przez szkoda
                                1400 vs. 1900 coś w tym stylu,
                                więc ta którą podałem w linku za 2800 to chyba ciut przy drogo? gdzie tanio dostanę nowe turbo?
                                nie chcę się wypowiadać, bo nie jestem na bieżąco z cenami, ale IMO za 2800 to powinieneś swobodnie kupić ARL, w ogóle myślę, że sprężarka większa niż ori jest dobrym rozwiązaniem, skoro ta jest zbyt mała...
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • martino
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 974

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                  więc ta którą podałem w linku za 2800 to chyba ciut przy drogo? gdzie tanio dostanę nowe turbo?
                                  Czy tanio nie wiem...
                                  Ale zapytaj DGW. Może on ma jakieś dojścia do turbin. Ostatnio z Nim na ten temat rozmawiałem
                                  Martino
                                  125 KM /272 Nm - to już było....
                                  teraz jest duży "+"
                                  dgw.esite.pl


                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                                  -----------------------------------------------
                                  PerfectService by DobryGrześWawa

                                  Komentarz

                                  • Maru 123
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4660

                                    #18
                                    czyli co jak znó kupię BKD to przy tym programie znów za chwilę się wysra?
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maru 123
                                      czyli co jak znó kupię BKD to przy tym programie znów za chwilę się wysra?
                                      nie, no niekoniecznie :!:
                                      ale skoro często nie daje rady na serii...
                                      warto się jakoś zabezpieczyć przed problemami z tej strony IMO
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        maru123, mi pozostała turbinka z bkd, co prawda pogwizdywała ale ma zrobione około 70tys w tym z 10tys na programie, nie wem ile jeszcze posmiga ale moze akurat, jednym cały czas gwizda a innym nie, w sumie obecna ze 170 tez mi gwizda ale jezdzi i ma sie dobrze
                                        Jak bys chciał to mogę ci odsprzedać po kojeżensku ale na własne rezyko
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • horhe358
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 90
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #21
                                          A jaką turbinę można wsadzić do BKD bez konieczności wymiany intercoolera, dolotu i podania oleju, tylko na zasadzie wyjąć starą, włożyć nową? Czy to w ogóle jest możliwe czy zawsze jest z tym jakaś dodatkowa zmiana związana?

                                          pozdr.,
                                          Paweł

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez horhe358
                                            bez konieczności wymiany intercoolera
                                            horhe358, a skąd ty masz takie info?
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Moja rada jest jedna. Jak chcesz wymieniac to nie wkladaj ponownie tego samego gowna z BKD, bo zacznie wyc za dwa miesiace, a wysra sie predzej czy pozniej. Tylko cos wiekszego odpowiedniego do tego silnika.

                                              Jak masz cykora to wsadzic od kogos pewna uzywke, a docelowo wsadzic cos NORMALNEGO :diabelski_usmiech
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Maicroft, ma rację
                                                jesli wkładać to cos co wytrzyma serie i nie tylko serię
                                                ja czekam aż moja padnie(ale na razie nie chce 8) )
                                                a w garażu już dojrzewa BMN :szeroki_usmiech
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • horhe358
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 90
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                  Zamieszczone przez horhe358
                                                  bez konieczności wymiany intercoolera
                                                  horhe358, a skąd ty masz takie info?
                                                  Jeden z chiptuningowców pisał mi że chip powyżej 170KM dla BKD wiąże się z wymianą turbiny, intercoolera i przebudową podania oleju żeby móc wsadzić większą turbinę. Wycenił mi to na 7300 za całość co nie ukrywam jest ceną dosyć zaporową. Dlatego szukam potwierdzenie/zaprzeczenia tej tezy, bo akurat miałem ostatnio ten sam błąd co Maru 123 bo 1h przejażdżce po autostradzie. Aktualnie przed wymianą wstrzymuje mnie jeszcze tylko zrobienie logów dynamicznych co mam nadzieję uda się pod koniec tygodnia. I jeżeli diagnoza wymiany turbo się potwierdzi, to właśnie rozważałem wymianę na większe + chip, ale jak mi rzucili ceną, to nie ukrywam że zacząłem jednak myśleć o wsadzeniu seryjnego turbo, które nowe mogę kupić za około 2600.

                                                  piotrek_gdy - konkretnie to pytałem o wymianę właśnie na BMNa o którym piszesz.

                                                  pozdr.,
                                                  Paweł

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...