no ja też używam przez cały rok jednych alu feli ori i nie mam takich przygód, może jakieś felerne egzemplarze albo używałeś jakiś mocnych środków do czyszczenia ?
...zaczynam wierzyć, że mam pecha, bo nie używam mocnych środków... :?
auto od pewnego czasu dymi na niebiesko na rozgrzanym silniku. najbardziej jest to widoczne jak ruszam- pierwszy bieg, ruszam i wtedy pojawia się za mną chmura jasnego- jasno niebieskiego dymu :? normalnie jak w syrence...
auto 2 dni temu pierwszy raz złapało notlauf...podpiąłem vaga pokazało coś takiego:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak
Nr seryjny SW: 03G 906 016 HF HW: 028 101 229 2
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 7000
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 66565
Znaleziono 1 błąd:
16618 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona górna granica regulacji
P0234 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2793 /min
Moment obrotowy: 270.0 Nm
Prędkość: 145.0 km/h
Obciążenie: 55.7 %
Napięcie: 14.36 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2111.4 mbar
Ciśnienie rzecz.: 2590.8 mbar
Kody gotowości: 0 0 0 0 0
kolejny objaw- zawsze było tak że olej wymieniałem co 10000km i 5 litrów oleju wystarczało mi na zalanie silnika i 1-2 dolewki do następnej wymiany. obecnie jestem 6540km po wymianie oleju i zużyłem juz całe 5 litrów oleju i dziś komp. mi pokazał niski poziom oleju... czyli bierze olej...
turbo od zawsze było słychać i do "karetki" juz się przyzwyczaiłem...
poziom płynu chłodniczego regularnie monitorowany i od kilku miesięcy jest bez zmian.
tak więc myślę że to turbo a co Wy na to? jakieś inne sugestie?
Przycina sie geometria turbo pompuje wiecej niz powinno (a dodatkowo program jeszcze powieksza te zjawisko) a ze turbiny liche wiec...
Szukaj sprezarki albo regeneruj to ca masz nim padnie Ci tak ze wirniki w dolot wpadna
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
tak więc myślę że to turbo a co Wy na to? jakieś inne sugestie?
Marek, ja Ci już mówiłem - jedź z tym do Rogala. Skoro dzieje się to po programie (a najwyraźniej tak jest), może on coś uratuje lub zaradzi... A rada nr 2 - odkładaj kaskę na większą suszarkę :twisted:
Marek, ja Ci już mówiłem - jedź z tym do Rogala. Skoro dzieje się to po programie (a najwyraźniej tak jest), może on coś uratuje
Raczej nie tędy droga, wydaje mi się że ten problem i tak by wystąpił a sam program tylko to przyspieszył więc nie ma co "reklamować" ewentualnie zadzwonić i się dopytać o wymianę turbawki na większą + ewentualna korekta, koszty pewnie nie będą znacząco wyższe niż wymiana na seryjną.
Zamieszczone przez Maru 123
czy przy wyborze- kupnie turbo zwrazać na coś szczególną uwagę? seria produkcyjna, kraj podchodzenia? :roll: co z regenerowanymi?
swego czasu były narzekania na rumuńskie turbawki ale one były w bardzo atrakcyjnych cenach :wink: na alledrogo.
Ten link który podałeś wcześniej do nówki sztuki ktoś gdzieś pisał że dobre i pewne źrudełko.
nie wiem DLACZEGO to mój pierwszy disel , a dlaczego Maru 123 padła odrazu po czipie wcześniej było chyba ok nie było objawów padania turbiny zaznaczam jestem laikiem co do disla
można teraz tak z tym jeżdzić parę dni czy nie bardzo?
ostrożność mówi, żeby raczej sobie darować, chociaż próbować można :?
Ola dojechała ze starego bemowa do arkadii w chmurze dymu i się nic nie stało, ale...
a wygląda na zapieczoną geometrię, no i suszarka już puszcza olej najwyraźniej.
mówcie co chcecie, ale dla mnie "karetka" jednak nie jest normalna, co więcej, po wymianie ostatniej na nówkę sztukę, dokąd miałem auto -> około roku :idea: żadnej karetki nie było.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
jeszcze co do regenerowanych -> wsadzałem taką za chyba 600PLN i dała radę przez chyba 40-50kkm (nie pamiętam :? ), ale zdaje się, że odkąd garett nie dostarcza już zestawów naprawczych, ceny regenerowanych poszły na tyle w górę, że nie jestem pewien czy to się opłaca, z tego co pamiętam różnica regenerowana vs. nowa to było mniej więcej jak 1400 vs. 1900 coś w tym stylu, jeśli się mylę to chyba niewiele.
regenerowana załączyła karetkę po tygodniu a jak mówiłem wyżej, z nową (nie rumuńską ) ten problem się nie pojawił dokąd miałem z nią styczność -> circa 20kkm :idea: )
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no to nie panikuj skoro nie wiesz
masz jakieś objawy?
takie jak Maru 123?
jak nie masz to najpierw poczytaj co to notlauf i jakie są objawy padu turbin to będziesz wiedział czy się martwić czy nie
a czpiowanie niestety ma to do siebie że może nadwyrężyć turbinę, która ma inne warunki pracy niż zadane fabrycznie, tym bardziej, że turbiny montowane do BKD są delikatnej natury
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
więc ta którą podałem w linku za 2800 to chyba ciut przy drogo? gdzie tanio dostanę nowe turbo?
nie chcę się wypowiadać, bo nie jestem na bieżąco z cenami, ale IMO za 2800 to powinieneś swobodnie kupić ARL, w ogóle myślę, że sprężarka większa niż ori jest dobrym rozwiązaniem, skoro ta jest zbyt mała...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
maru123, mi pozostała turbinka z bkd, co prawda pogwizdywała ale ma zrobione około 70tys w tym z 10tys na programie, nie wem ile jeszcze posmiga ale moze akurat, jednym cały czas gwizda a innym nie, w sumie obecna ze 170 tez mi gwizda ale jezdzi i ma sie dobrze
Jak bys chciał to mogę ci odsprzedać po kojeżensku ale na własne rezyko
A jaką turbinę można wsadzić do BKD bez konieczności wymiany intercoolera, dolotu i podania oleju, tylko na zasadzie wyjąć starą, włożyć nową? Czy to w ogóle jest możliwe czy zawsze jest z tym jakaś dodatkowa zmiana związana?
Moja rada jest jedna. Jak chcesz wymieniac to nie wkladaj ponownie tego samego gowna z BKD, bo zacznie wyc za dwa miesiace, a wysra sie predzej czy pozniej. Tylko cos wiekszego odpowiedniego do tego silnika.
Jak masz cykora to wsadzic od kogos pewna uzywke, a docelowo wsadzic cos NORMALNEGO :diabelski_usmiech
Maicroft, ma rację
jesli wkładać to cos co wytrzyma serie i nie tylko serię
ja czekam aż moja padnie(ale na razie nie chce 8) )
a w garażu już dojrzewa BMN :szeroki_usmiech
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Jeden z chiptuningowców pisał mi że chip powyżej 170KM dla BKD wiąże się z wymianą turbiny, intercoolera i przebudową podania oleju żeby móc wsadzić większą turbinę. Wycenił mi to na 7300 za całość co nie ukrywam jest ceną dosyć zaporową. Dlatego szukam potwierdzenie/zaprzeczenia tej tezy, bo akurat miałem ostatnio ten sam błąd co Maru 123 bo 1h przejażdżce po autostradzie. Aktualnie przed wymianą wstrzymuje mnie jeszcze tylko zrobienie logów dynamicznych co mam nadzieję uda się pod koniec tygodnia. I jeżeli diagnoza wymiany turbo się potwierdzi, to właśnie rozważałem wymianę na większe + chip, ale jak mi rzucili ceną, to nie ukrywam że zacząłem jednak myśleć o wsadzeniu seryjnego turbo, które nowe mogę kupić za około 2600.
piotrek_gdy - konkretnie to pytałem o wymianę właśnie na BMNa o którym piszesz.
Komentarz