[O1] Nie uruchamia sie wentylator chłodnicy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gorg
    Drive
    • 2010
    • 60

    [O1] Nie uruchamia sie wentylator chłodnicy.

    Zamieszczone przez arci9
    podepnę sie trochę, może pomożecie w temacie...

    Na jednym z kompów, gdzie jest jeden uzytkownik o prawach administratora, niektóre katalogi sa nie dostepne.Wyrzuca błąd-> Katalog nie dostępny.Odmowa dostępu.Nie wiem jak do nich sie dostac, próbowałem założyć inne konto admina ale to nic nie daje.
    Może są jakies programy które umożliwią do nich dostęp?
    jaki system ? Możesz sobie przydzielić prawa do tego folderu.

    Hotfix, strona po¶wiêcona problematyce komputerowej, od naprawy prostych problemów po z³o¿one porady. Strona zawiera porady komputerowe, artyku³y, newsy, forum, programy.
  • GreenArrow
    L&K
    • 2009
    • 1052

    #2
    [O1] Nie uruchamia sie wentylator chłodnicy.

    Witajcie.

    Nie dawno kupiłem nowy silnik dla mojej skody na chłodnice ten mały czyli jak sie nie mylę od klimatyzacji .

    Postanowiłem wogóle zobaczyć czy wentylator się załącza, wczoraj był ciepły dzień wiec postawiłem auto aby sie grzało na odpalonym silniku, z podpiętym komputerem pod VAG'a

    Temperaturę jaką uzyskał to 117 C i wentylator się nie załączył, wiec szybko załączyłem klimatyzacje i tak go ostudziłem ale co jest najciekawsze zamiast uruchomienia małego wiatraka uruchomiły się DWA :evil: w kostkach na pewno nie jest nic porobione ponieważ od wody jest inna kostka a od klimy inna kostka i tez sa inne gniazda .

    Mozę jakieś propozycje zanim oddam go do elektryka ?

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Jeśli po uruchomieniu klimy zaczęły pracować oba wentylatory,to prawidłowo.Tak ma być.
      Natomiast za włączenie wentylatora chłodnicy przy przekroczeniu zadanej temperatury odpowiada włącznik termiczny na chłodnicy.Zdejmij przewody z włącznika i połącz je na krótko(zewrzyj)Jeśli wentylator uruchomi się,oznaczać to będzie awarię termowłącznika.Jeśli nie ruszy,przyczyna może tkwić w skrzynce pod akumulatorem.Tam są sterowniki wentylatorów.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • koddi
        Rider
        • 2008
        • 405
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        jeśli można podpiąć się do tematu...
        u mnie wygląda to tak że auto trzymam na 2000 obr. przez około 10 min po 6 uzyskuje temp. 90oC nie mam możliwości podłączenia pod kompa wiec nie wiem na ile mnie oszukuje termometr w koło zegarów...w każdym bądź razie sprawdzałem czy załącza się ten większy wiatrak i " dupa" ani drgnie.... nie wiem czy tak powinno być czy szykuje się wymiana...
        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
        ...
        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

        Komentarz

        • GreenArrow
          L&K
          • 2009
          • 1052

          #5
          koddi, zobacz czy potrafisz nim normalnie zakręcić, jak się kreci to podepnij go na krotko .

          Komentarz

          • koddi
            Rider
            • 2008
            • 405
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            ręką mogę go zakręcić choć da się wyczuć lekki luz... jak podpiąć na krótko?..... ops:
            Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
            Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
            ...
            A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

            Komentarz

            • GreenArrow
              L&K
              • 2009
              • 1052

              #7
              koddi, odepnij go ; ) i pod akumulator podepnij

              Komentarz

              • koddi
                Rider
                • 2008
                • 405
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                hm no tak banalnie proste...strzeliłem klapsa zanim pomyślałem....

                niewielki luz... może być oznaką końca wiatraka?
                Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                ...
                A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                Komentarz

                • GreenArrow
                  L&K
                  • 2009
                  • 1052

                  #9
                  koddi, kreci na krotko ? sprawdź to ; )

                  Komentarz

                  • rkb
                    RS
                    • 2008
                    • 2152
                    • Rapid Spaceback (NH1)
                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                    #10
                    w jakiej temp powinny zalaczac sie wiatraki? sam kiedys mialem watpliwosci i kazalem sprawdzic w ASO czy prawidlowo dzialaja, zalaczyly sie dopiero przy temp cieczy 115/120 stopni. ich uzasadnieniem bylo to "ze temp cieczy i na glowicy to dwie inne historie i ze to nie zalezy od temp cieczy" ale blisko 120 stopni to juz kurde duzo....

                    ale jakbym mial uszkodzony termowlacznik to chyba w ogole nie powinny sie zalaczyc ?

                    auto juz dawno na gwarancji nie jest wiec nie mieli prawa klamac
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz

                    • koddi
                      Rider
                      • 2008
                      • 405
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez GreenArrow
                      koddi, kreci na krotko ? sprawdź to ; )
                      ta da....

                      wypiąłem wiatrak od chłodnicy oleju 390mm i klimatyzacji 330mm
                      podpiąłem pod akumulator wiatrak o średnicy 330mm "klimatyzacji" i zaczął się kręcić
                      podpiąłem wiatrak 390mm do chłodnicy oleju i.... ani drgną....

                      więc tak jak sądziłem koniec żywota?....
                      Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                      Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                      ...
                      A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                      Komentarz

                      • GreenArrow
                        L&K
                        • 2009
                        • 1052

                        #12
                        koddi, na to wygląda, jedz na najbliższy szrot, koszt nie więcej niż 100 zł !

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez koddi
                          wypiąłem wiatrak od chłodnicy oleju 390mm
                          raczej od chłodnicy płynu chłodniczego. Takie sprostowanie.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • GreenArrow
                            L&K
                            • 2009
                            • 1052

                            #14
                            endryu, kij jak nazwiesz, nie kreci ;d
                            koddi, wez ten wykrec i wez go na wzor na szrocie .

                            Komentarz

                            • koddi
                              Rider
                              • 2008
                              • 405
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              ok ok... jutro zaczynam poszukiwania...
                              GreenArrow orientujesz się ile może kosztować oryginał??
                              Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                              Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                              ...
                              A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                              Komentarz

                              • GreenArrow
                                L&K
                                • 2009
                                • 1052

                                #16
                                koddi, nie mam zielonego pojęcia, spisz nr i dzwon do ASO

                                Komentarz

                                • koddi
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 405
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  840 zl ta da ....

                                  zaminnik znalazłem za 250zl

                                  pytanie jakie sa parametry takiego wiatraka albo nr mi potrzebny jest...


                                  rozebrałem i znalazłem przyczynę padniętego wiatraka...wszytko co "było" plastikowe się ładnie potopiło jednym słowem bagno... jutro wstawię foto kto był by ciekawy jak to wygląda
                                  Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
                                  Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
                                  ...
                                  A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

                                  Komentarz

                                  • Bialy
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 306

                                    #18
                                    Odgrzeję kotleta
                                    Po wymianie chłodnicy klimatyzacji i nabiciu klimy włącza się tylko wentylator od klimy, a powinny oba.
                                    Przed całym zdarzeniem (zwlekałem z wymianą chłodnicy parę miesięcy) wszystko działało jak należy. Odpiąłem wtyczki chciałem je zamienić ale się nie da bo są poodwracane. Jak włożyłem z powrotem wtyczkę od wentylatora klimy teraz żaden nie działa.

                                    Zauważyłem, że wtyki są zaśniedziałe. Czyściłem je trochę małym pilnikiem, ale boję się, że zrobię jakieś zwarcie bo nie odłączałem aku.
                                    I jeszcze jedno jak podłączyć na "krótko" ten duży wentylator (wiem że pod aku ale jak to zrobić bo od wtyczki idą 3 kable)
                                    Na elektryce się nie znam więc proszę o pomoc.

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Panowie - czy wymiana went. chłodnicy jest mocno skomplikowana w O1?
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • 13karolss
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 199

                                        #20
                                        nie niejest skomplikowana 3 srubki mocuja wentylator, kostka i to chyba wszysko na swiezym powietrzu przy piwku mozna zmienic wentylator
                                        karol - człowiek który zostal papierzem

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Ok Karolu. zrobie to przy piwku. wentyl padl po 80 tys km - to norma?
                                          w serwisie zaspiewali 850 zl :shock:
                                          Febi - ale ponoc robia w Chinach i jakosc nie jest dobra - koszt ok 200 zl. Valeo i Bosche sa troche drozsze. ktore brac?
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • 13karolss
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 199

                                            #22
                                            powiem tobie szczerze ze ja wyminialem 2 lata temu wentylator chlodnicy,szzczotki sie spalily stopily, orginal kosztowal 800 zl :shock: to mi az slabo sie zrobilo, zaklad mechaniczny w ktorym robie auto powiedzieli mi ze mogo zamontowac mi zamienik ale niedajo gwarancji :/ ja kupilem na allegro jakis chinski od firmy ktora sprzedaje na podkarpaciu. chmmm powiem tak 2 lata jezdze dziala, niepwoem tobie nazwy bo niepamientam oraz ze nieuzywam klimatyzacji codziennie wiec hmm niewiem kupilem zamiennik 2 lata dziala oby dzialal dluzej - niewiem kupisz orginal przejezdzisz 6 lat a jak kupisz 2 chinskie i 3 lata to i tak taniej wyjdzie to tylko wentylator :P w aucie sa wazniejsze zeczy ktore raczej chinszczyzno niepowinny byc zamieniane - taka jest moja opinia w tym temacie, ps moj wentylator padl po 200 tys i byl orginalny ze znaczkeim vw , zreszto ostantio mi wszyztko orginalne padalo - akumulator po 7 latach i przeplywomierz - ten ostatni to zamienilem na orginalny- koszt 530 zl :/
                                            karol - człowiek który zostal papierzem

                                            Komentarz

                                            • luks
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 240

                                              #23
                                              też jeżdżę na takim chińskim od klimy już rok i jest kiepsko wyważony bo czuć niewielkie wibracje przy włączonej klimie.
                                              skoda
                                              fuckyeah!

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                ja też kupuję chinszczyzne w takim razie - marki Hans Pries - jak padnie kupię nowy - 150 zl.

                                                [ Dodano: Pią 30 Wrz, 11 08:16 ]
                                                Kupione i zamontowane.
                                                Czy wentyl od chlodnicy ma sie krecici zawsze jak wlacze klimę wraz z malym wentylem?
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • ruwado
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 14885
                                                  • Octavia IV (NX3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  Ok Karolu. zrobie to przy piwku. wentyl padl po 80 tys km - to norma?
                                                  u mnie po 115.000 - chyba
                                                  pozdrawiam - Darek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...