Opóźniony wzrost obrotów silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zapotek
    Classic
    • 2011
    • 4

    Opóźniony wzrost obrotów silnika

    . miguello OII tylko tył + 4 znaczki w średnicy 61mm- wszystko BŁYSK
    2. mirek_p11 OII FL 3 komplety( 2 BŁYSK, 1 MAT)
    3. herman OI przód+tył+kierownica; BŁYSK
    4. skalar O1 przód+tył MAT
    5 biały104 O1 przód+tył Błysk
    6. piotrek_gdy O2FL 2 komplety błysk
    7. piramida OII przód 88mm, tył 78mm, kiera 44mm POŁYSK
    8. maciejjeremy O1 przód,tył błysk
    9. Łukasz23 O1 przód,tył,kierownica błysk
    10. Moza O1 przód,tył,kierownica błysk
    11. adamos12 01 przód + tył błysk
    12. xxxmikey O1 przód i tył w połysku poproszę
    13. marc!n - OII - przód 88mm, tył 78mm, kiera 44mm POŁYSK - wszystko x2
    14. Dobrzyl - OII - przód 88mm, tył 78mm, kiera 44mm POŁYSK - wszystko x 2
    a moze tak na kluczyk ?
  • thebruno
    Classic
    • 2010
    • 29

    #2
    Opóźniony wzrost obrotów silnika

    Witam wszystkich.

    Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Octavii I z 2000 roku, silnik 1.6 75KM (AEE). To jest mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość

    We wtorek zrobiłem kompletny przegląd auta z wymianą rozrządu.

    Silnik przed przeglądem miał problemy z wchodzeniem na obroty - na postoju przy rozgrzanym silniku pracującym na jałowych obrotach po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu obroty silnika najpierw nieznacznie spadały, był delikatny wstrząs nadwozia i dopiero tak po około 0.5s silnik się rozkręcał. Przy wyższych obrotach jest ok.

    Po przeglądzie (rozrząd, olej, filtry, świece, przeczyszczona przepustnica) myślę, że jest trochę lepiej ale problem dalej występuje. Te opóźnienie z "przymuleniem" jest trochę irytujące.
    Czy to normalne?

    Drugi problem, to przy gwałtowniejszym przyspieszaniu od około 3000 tyś. obrotów słychać takie delikatne stukanie - silnik chodzi głośniej, ostrzej, bardziej chropowato z takim miarowym stukiem? Czy tak powinno być?

    Pozdrawiam,
    Bruno

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      thebruno, z tym silnikiem szału nie będzie. Stukanie może oznaczać kłopociki, zależy jak jest intensywne i skąd dobiega.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • thebruno
        Classic
        • 2010
        • 29

        #4
        Może jasno tego nie powiedziałem - silnik tak się zachowuje na postoju, po szybkim naciśnięciu gazu, a nie podczas jazdy. Po prostu ma problemy z wchodzeniem na obrony nawet bez obciążenia.

        Komentarz

        • mkz
          Ambiente
          • 2008
          • 138

          #5
          Raczej na pewno tak być nie powinno - w każdym razie u mnie niczego takiego nie obserwuję - silnik normalnie wkręca się na obroty natychmiast po dodaniu gazu, żadnych stuków nie ma - po prostu ze zwiększaniem prędkości obrotowej staje się odpowiednio głośniejszy

          Komentarz

          • thebruno
            Classic
            • 2010
            • 29

            #6
            Dodam tylko, że ten odgłos brzmi trochę jak bzyczenie, brzęczenie, tak jakby coś wpadało w rezonans, ale nie wiem co to jest. Nie pozostaje mi nic jak tylko pojechać do warsztatu. Dzięki za odpowiedzi.

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              powiedz zeby przyjrzeli sie tez tlumikom. moga juz w srodku miec kupe rdzy i sie przytykac.
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • luks
                Ambiente
                • 2009
                • 240

                #8
                mam takie brzęczenie pochodzące z silnika przy ok 3 tys. obrotów. wiem, że to czujnik spalania stukowego - po wlaniu bezołowiowej 98 stukania nie było.
                skoda
                fuckyeah!

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  diesel na postoju nie wkreca sie tak szybko jak benzyna u mnie jak depne to tez nie ma szału z wejsciem na obroty, tz wchodzi płynnie ale nie tak szybko jak benzyna
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • thebruno
                    Classic
                    • 2010
                    • 29

                    #10
                    Byłem dzisiaj w zakładzie, który robił mi rozrząd. Okazało się, że pokrywa filtru powietrza na silniku nie była dobrze dokręcona i wpadała w rezonans wydając ten dziwny brzęcząco-stukający dźwięk powyżej 3000 tyś. obrotów.
                    Co do obrotów silnika, to mechanik powiedział, że ten silnik tak ma... Więc albo się z tym pogodzę albo może będę szukał dalej...

                    [ Dodano: Pią 02 Kwi, 10 13:43 ]
                    Mam jeszcze jeden objaw - pulsowanie pedału gazu. Na jałowych obrotach czuć, że pedał gazu się rusza i pulsuje. Co to może być i czy może mieć związek z problemem narastania obrotów?

                    Komentarz

                    Pracuję...