[O1] Krzywo ustawiony ster kierownicy po wymianie łożysk

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _Piotrek_
    Classic
    • 2010
    • 15

    [O1] Krzywo ustawiony ster kierownicy po wymianie łożysk

    Zamieszczone przez Mickul
    Mimo to nie zmienia to faktu, że manewr taki jest niebezpieczny.
    dokładnie. Nie zmienia to takze faktu, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i jeźeli prawy pas jest wolny to kierowca ma OBOWIĄZEK poruszania sie własnie nim.
    Gdyby nasza policja zainteresowała się poza prędkością także innymi wykroczeniami to taka jazda jak w tym przypadku (środkowym pasem gdy prawy jest wolny) kosztowała by kierowcę 200 zł i 2 pkt karne. Problem tylko w tym, że naszą drogówkę interesuje TYLKO prędkosc i nic więcej.
  • aras_
    Ambiente
    • 2008
    • 117
    • Octavia I combi (1U5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Krzywo ustawiony ster kierownicy po wymianie łożysk

    Mechanik wymieniał mi łożyska w przednich kołach, nie jest jakimś babrajaem, ma dobrą opinię, ponoć wie, o co chodzi, aby wymienić tak, aby nie trzeba było ustawiać potem zbieżności kół, filozofii tam chyba wielkiej nie ma, drążek kierowniczy odłącza się wybijając końcówkę a nie wykręcając, tak też ponoć było robione. Wracając do domu zauważyłem, że gdy jadę prosto to ster kierownicy jest przekrzywiony w prawo, auto przy tym nie ściąga, wszystko jest oki, tylko ten ster, wiecie, co się w takim razie stało, gdzie mechanik popełnił błąd?? Czy na stacjach diagnostycznych przy ustawianiu zbieżności kół mają jakieś mechanizmy do blokowania na prosto kierownicy przy ustawianiu zbieżności?? Czytałem gdzieś na forum, że ktoś miał podobny problem, kierownica była przekrzywiona w prawo, po naprawie była z kolei trochę w lewo, nie wyobrażam sobie, aby w taki sposób na zasadzie prób miał mi to ktoś robić aż się uda ustawić prosto, bądź, co gorzej prawie prosto, chciałbym mieć to zrobione idealnie tak jak było wcześniej.
    aras

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      aras_, przecież rozbierał zawiechę, więc mogło się troszkę skrzywić.

      Zamieszczone przez aras_
      Czy na stacjach diagnostycznych przy ustawianiu zbieżności kół mają jakieś mechanizmy do blokowania na prosto kierownicy przy ustawianiu zbieżności
      Tak, ustawiają prosto kierownicę.

      Zawsze po rozebraniu zawiechy oraz kontrolnie należy zbieżność robić. Przecież nasze drogi nie są doskonałe a dziur cała masa, to i samoistnie można stracić zbieżność.
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • pablo_doctor
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 791

        #4
        w razie jakby co to zdejmujesz poduszke, odkrecasz jedna kiere i ustawiasz sobie na wielowpscie. nie ma z tym wiele roboty ...
        pablo_doctor

        Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

        CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

        http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Zamieszczone przez pablo_doctor
          w razie jakby co to zdejmujesz poduszke, odkrecasz jedna kiere i ustawiasz sobie na wielowpscie. nie ma z tym wiele roboty ...
          Tak a później bardzo prawdopodobne, że opony do wymiany. W żadnym przypadku nie można tak poprawiać ustawienia kierownicy- tylko i wyłącznie przez zbieżność, bo przecież przez robotę przy zawiasie kierownica się skrzywiła. Leczymy przyczynę nie objawy.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • pablo_doctor
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 791

            #6
            koreta po zbieznosci - to chyba oczywite / czy nie??
            pablo_doctor

            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

            Komentarz

            • aras_
              Ambiente
              • 2008
              • 117
              • Octavia I combi (1U5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              tomil,
              Zamieszczone przez tomil
              Tak a później bardzo prawdopodobne, że opony do wymiany.
              Tutaj się z Tobą zgadzam w 100%,
              zdążyłem się już zorientować, że takie rzeczy się zdarzają przy wymianie łożysk, niektórzy mechanicy wspominają o tym przed wykonaniem usługi, że dopiero po robocie wiadomo, czy konieczna jest zbieżność, znalazłem w necie promocje wiosenną na ustawianie zbieżności w firmie feuvert jest dobra cena 60zł i chętnych tyle, że zapisy 10 dni do przodu, zastanawiam się czy szukać tam gdzie robią to laserowo, czy to znaczy, że będzie bardziej dokładnie czy nie mam to większego znaczenia?
              aras

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                Zamieszczone przez aras_
                zastanawiam się czy szukać tam gdzie robią to laserowo, czy to znaczy, że będzie bardziej dokładnie czy nie mam to większego znaczenia?
                Nie jestem specem od sprzętu do ustawiania zbieżności, ale chyba wszystkie są laserowe :roll:
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • romman
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 201

                  #9
                  Zamieszczone przez tomil
                  Zamieszczone przez pablo_doctor
                  w razie jakby co to zdejmujesz poduszke, odkrecasz jedna kiere i ustawiasz sobie na wielowpscie. nie ma z tym wiele roboty ...
                  Tak a później bardzo prawdopodobne, że opony do wymiany. W żadnym przypadku nie można tak poprawiać ustawienia kierownicy- tylko i wyłącznie przez zbieżność, bo przecież przez robotę przy zawiasie kierownica się skrzywiła. Leczymy przyczynę nie objawy.
                  Pewnie, że nie można - poza tym poprawne centralne położenie jest także istotne z punktu widzenia wspomagania. Przy małej odchyłce (ja tak miałem) samochód mi ściągał, bo przy jeździe na wprost kierownica lekko była przekrzywiona i wspomaganie próbowało ją ustawić prosto (mam O1 - więc nie jest to wspomaganie elektryczne). Teraz w końcu jest wszystko OK. Jak zaczniesz przestawiać kierownicę na wieloklinie, to potem będzie ciężko dojść, jak ma być ustawiona, żeby była na wprost.

                  Poza tym - po zimie chyba dobrze zrobić geometrię. Nie jest to majątek.

                  Komentarz

                  • magart
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 146

                    #10
                    A ja nie kumam co ma wymiana łożysk do zbieżności?
                    W zeszłym tygodniu wymieniałem łożysko prawe, a dzisiaj lewe. Nie ma problemów z kierownicą. Przecież nic się nie przestawia na drążkach, tak jak było napisane drążek jedynie trzeba odkręcić i wybić. Potem wyjąć piastę z półosi, odpiąć od amora i odkręcić od wahacza. Cała filozofia.
                    a jednak GOLF...

                    www.magaczewski.pl

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Kwestia jak demontuje sie swozen, czy odkreca sie jego jedna duza nakretke, czy te trzy male, jak te trzy male to potem mozna krzywo skrecic i jest problem.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Rekin Chlebojad
                        Rider
                        • 2010
                        • 474

                        #12
                        aras_ Jak byś mieszkał w Katowicach czy okolicach, to polecił bym ci warsztat Pana Czesława Duda---> jeden znajlepszych gości od geometrii i zawieszeń (może tiuningiem) sie nie zajmuje (chyba) ale do gościa ( sam widziałem) potrafia przyjechać z Wrocławia a raz jak byłem gadałem z typem co z Gdańska leciał (przy okazji interesow w Krakowie) człowiek starszy, używa prymitywnego sprzetu, ale jeden jedyny co zna sie na rzeczy.

                        @ lata temu miałem w Fiacie Bravo (nowym) problem z geometria, w ASO i Warszawscy mechanicy nie dawali rady, a jak słyszałem zdanie ".... MOŻEMY SPRÓBOWAĆ przestawić kierownice na wieloklinie..." , pare razy zdażyło mi sie odpowiedzieć "...człowieku mózg sobie przestaw..." i to w ASO Fiata Pan Duda 2-3h i sprawa załatwiona, przez tel opowiedzial mi co musze zrobić, co sprawdzić, i mówi jak TWOI Warszawscy mechanicy nie dadza rady, przyjedz pan do Katowic

                        Po wymianie przedniej piasty zalecane jest sprawdzenie geometrii, może sie troszke zmienic zbieżnośc,PK,itd, ale nie musi.
                        Pozdrawiam.

                        Odpuśc sobie pseudo warsztaty typu AutoNora (czyt: Norauto) czy FeuVert, podzwon popytaj jak ktoś ci powie że robi na sprzecie GTO Laser czy też Beissbarth (bardzo dobry sprzet) to lec.
                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                        Komentarz

                        • Alberto
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 202

                          #13
                          czy kierownica w samochodzie powinna być ustawiona prosto (na prostych kołach) czy lekko przesunięta, że tak powiem w poziomie.

                          Komentarz

                          • Rekin Chlebojad
                            Rider
                            • 2010
                            • 474

                            #14
                            Alberto, Kierownice możesz sobie ustawic jak tylko chcesz, jak ci wygodniej jechac, ważna jest geometria a własciwie żbieżnośc, potem- kąt pochylen, wyprzedzenia itd.

                            A cieżko jest ustawic idealnie prosto kierownice, chodz by ze wzgledu, że każda droga jest minimalnie pochylona (taka budowa aby woda spływała) i kierownica może byc ciutke w lewko lub w prawo, jak trafisz na "lustro" droge bedziesz miał prosta (jak byla prosto ustawiona drażkami oczywiście), najwazniejsze aby auto przy np: 50 km czy 80 km/h po puszczeniu kierownicy nie sćiagało w któraś strone.
                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                            Komentarz

                            • aras_
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 117
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Rekin Chlebojad, A dlaczego masz takie złe zdanie np. o FeuVert, przecież, jeśli maja dobry sprzęt (a na zdjęciu z reklamy widać, że mają) to czy ustawienie tej zbieżności jest tak trudne, aby sobie z tym nie poradzili? Raczej tam pojadę, w sumie już się nawet umówiłem, jak będzie coś nie tak, to będę jeździł na poprawki tak długo aż w końcu zrobią to dobrze..

                              Zamieszczone przez Alberto
                              czy kierownica w samochodzie powinna być ustawiona prosto (na prostych kołach) czy lekko przesunięta, że tak powiem w poziomie.
                              Kierownica powinna być prosto, po co miałaby być krzywo?? w każdym samochodzie wyjeżdżającym z fabryki jest ustawiono prosto i tak się przecież najwygodniej jeździ.
                              aras

                              Komentarz

                              • Rekin Chlebojad
                                Rider
                                • 2010
                                • 474

                                #16
                                aras_, ojciec w ML woli miec troche w lewo, lepiej mu trzymac jedna reka jak trzyma łokiec na "półeczce" dzwi. Wszytsko zalezy jak co komu sie podoba, sprzet maja zapewne laserowy(marki HUNTER Made in U.S.A), wjezdzasz na podnosnik, zakładaja panele na koła, i taki jak by niepełny krzyz przed autem z migajaca podczerwienia.
                                problem w tym, że nim oddasz tam auto zapytaj sie kiedy było kalibrowane urzadzenie jak mi kiedys w AutoNorze powiedzieli, że niewiedza to podziekowałem.
                                Ale to twoje auto i ja sie wtracac nie bede pisze to co wiem. Jak raz byłem w Warszawie w VW na ustawieniu pełnej geometrii, i zobaczyłem ucznia co szedł z żaba/francuzem do koncówek mojego auta, powiedziałem raz a wyraznie "...opuśc gościu ten samochod.."
                                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                Komentarz

                                Pracuję...