Przepływomierz - wymiana i jaki oryginał?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daryooo
    Classic
    • 2011
    • 18

    Przepływomierz - wymiana i jaki oryginał?

    Jak w temacie: ile może być wart taki zestaw?
  • mogrochal
    Drive
    • 2010
    • 53

    #2
    Przepływomierz - wymiana i jaki oryginał?

    Po raz trzeci zapaliła mi sie kontrolka spallin. Na diagnostyce wskazało na przepływomierz. Jeszcze mocy nie traci ale chyba lepiej nie czekać i wymienić.
    I teraz pytania:

    1. Czy można i opłaca się jedynie wyczyścić czujnik? Czy to pomaga a jeśli tak to na jak
    długo?
    2. Jakiej firmy montowane były oryginalnie w Octaviach 1.9 TDI silnik ALH 2004r?
    Na allegro widzę: BOSCH, PIERBURG, VW, FORD. Różne numery i różne ceny.
    3. Czy wymieniać całą rurę czy wystarczy sam czujnik?
    4. Czy samemu to nie sztuka czy lepiej warsztat?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Ale co pokazalo na diagnostyce, kontrolka spalin to wcale nie musi byc problem z przeplywomierzem. Byl wykonany test dynamiczny. Jak przeplywka jest do wymiany to auto juz pelnej mocy nie ma :!:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • mogrochal
        Drive
        • 2010
        • 53

        #4
        Pierwszy raz o przepływomierzu usłyszałem jak przy kupnie (23 marca) sprawdzałem na diagnostyce. Diagnosta powiedział, że komputer wykrył błąd (kontrolka sie nie swieciła) ale mogło to być spowodowane jakimś zanikiem napięcia albo przy myciu silnika. Błąd zresetował. Po tygodniu kontrolka się zapaliła. Pojechałem do swojego warsztu. Na diagnostyce komputerek wyświetlał, że to przepływomierz. Mechanik pokazywał mi, że jak dodaje gazu to jakaś tam wartość powinna się dynamicznie zmieniać a u mnie zmiana była niewielka i powolna. Dopiero przy wysokich obrotach było lepiej. Powiedział, ze przeplywomierz pada i nie wiadomo kiedy przejdzie w tryb awaryjny tzn jazda z małą mocą. Zresetował błąd i kazał pojeździć. Po tygdniu znów sie zapaliła ta sama kontrolka. Tym razem na diagnostyce nie byłem.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          A pokazal to na postoju jak mysle :lol:

          Tryb awaryjny z przeplywomierzem malo ma co wspolnego.

          Wydaje mi sie ze ktos chce cos zmienic, tylko nie bardzo wie jak to zdiagnozowac.

          Kodow bledow nie masz, wiec to tez taka loteria czy to zawsze ten sam blad. Moze jednak czas zaczac od normalnej diadnostyki z wykonaniem proby drogowej w pelnym zakresie obrotow i wtedy bedzie wiadomo co i jak, bo przeplywomierz jak jest padniety to w calym zakresie jest padniety a nie w gornym :twisted: Moze on diagnozowal turbine i cisnienie z dolu nie bylo regulowane, a na gorze juz bylo prawie ok :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • mogrochal
            Drive
            • 2010
            • 53

            #6
            No kodów nie znam. Diagnostyka robiona była na postoju. Na wyświetlaczu po polsku napisane było, że coś z przepływomierzem. A potem jak wszedł gdzieś w parametry odnalazł pomiar (nie wiem jakiej wielkości) dla przepływomierza i na wolnych obrotach było ~290, jak dodał gazu to po mału się zwiększało ale w niewielkim zakresie (jakby nie reagowało na wciśnięcie pedału) a przy wysokich obrotach wskakiwało na ~450.
            Tyle pamiętam :P

            Chyba jednak jeszcze raz podjadę na zresetowanie błędu to dokładnie zapiszę co pokazywał komputerek.

            Ale jeśli nie to to co?
            Kontrolka odpowiada za kontrolę spalin i nie mruga co ponoć wskazywałoby na sondę lambda.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              No to tak jak mowie, zeby cos robic to trzeba to potrafic.

              Dodam tylko ze dawka wymagana przez przeplywomierz podczas testu to 850mg/H.

              Sondy lambda nie ma w TDI
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • mogrochal
                Drive
                • 2010
                • 53

                #8
                Jak mam rozumieć z tą dawką?

                [ Dodano: Pią 09 Kwi, 10 21:58 ]
                OK. Ale odkładając wszelkie dywagacje co do fachowości diagnozy - czy może ktoś odpowiedzieć na pytania z początku tego wątku?

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Polecam ASO ktore udziela dwa lata gwarancji na towar lub serwis Bosha ktory robi tak samo, w dodatku jeszcze nie tak dawno byla znizka jak oddawalo sie stary i montowalo u nich nowy.

                  Wymieniasz taka puszke, rura zostaje. Z wymiana jak wyzej napisalem, w Boshu bylo tak, ze albo sam i tak jakby bez gwarancji, albo oni i gwarancja
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • jery57
                    Classic
                    • 2008
                    • 12

                    #10
                    Mój problem z przyspieszaniem wyglada tak;do 2000 obr.bez problemu ,przy ok 2500 odczuwam lekkie przyhamowanie,jak odpuszcam gaz to zaczyna przyspieszać.Czy to jest jakiś problem z przepływomierzem,czy może inna przyczyna.Przebieg 134tys.

                    Komentarz

                    Pracuję...