[O1] jak ustawic kat wtrysku w 1.9 TDI AHF z pelnym kolem?
Obecnie kat wtrysku statyczny na goracym silniku wynosi ok 77 i lekko faluje 75-79. Znalazlem opis wykonania regulacji tego kata poprzez poluzowanie pompy i jej przesuniecie (opis byl dla Audi A4 i silnika AHF ale podluznie). Pomyslalem ze w Octavii bedzie tak samo. Zdjalem plastik i okazalo sie, ze nie ma tak latwo. Kolo od pompy wtryskowej jest pelne i nie ma mozliwosci odkrecenia pompy i jej regulacji. Natomiast na samym kole sa 3 sruby z podkladkami i otwory sa w ksztalcie łuku/łezki. Na chlopski rozum wystarczy te 3 sruby poluzowac i lekko przestawic kolo wzgledem pompy. Jesli dobrze mysle to jak to zrobic i w ktore strone obracac aby zmniejszyc/zwiekszyc kat?
W ksiazce Etzolda jest zaznaczone, iz sruby te nalezy tylko raz uzywac - po odkreceniu nalezy zastapic nowymi. Prawda to?
[ Dodano: Pon 12 Kwi, 10 00:53 ]
Wracajac do tematu napisze dla potomnych...
Po zmianie kata wtrysku z 77 do ok. 52-55:
NA PLUS:
auto zaczelo wyraznie ciszej pracowac na biegu jalowym, odglos w trakcie przyspieszania przy duzym/pelnym gazie ucichl, poprawilo sie odpalanie na cieplym silniku (tak o 20/30% krocej kreci), auto mniej kopci przy duzym obciazeniu
NA MINUS:
troszke jakby oslablo i wolniej przyspiesza (nie wbija tak w fotel i jakby z opoznieniem reaguje na wcisniecie pedalu gazu) jednak osiaga podobne predkosci max (jechalem przez chwilke na A4 ok. 210 licznikowe).
Komentarz