[O1] [O1] Zużycie oleju silnikowego, Tween Power

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kadilak
    Classic
    • 2011
    • 21

    [O1] [O1] Zużycie oleju silnikowego, Tween Power

    Średnie zużycie:
    1) z całego przebiegu 12.316 km
    LPG - 8,82
    noPb - 0,78
    w tym różnej długości jazdy na benzynce, w sumie ok 500 km, dokładnie nie liczyłem

    2) z przedostatniego przebiegu "wszystko do pełna" 2.227 km
    LPG - 8,87
    noPb - 0,44
    w tym ok 30 km jazdy na benzynce

    3) z ostatniego przebiegu "wszystko do pełna" 1.983 km
    LPG - 8,89
    noPb - 0,20 (udało się zatankować całe 3,9 litra :-)
    jazda tylko na LPG (nie licząc startu)
  • Kapelusz
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    [O1] [O1] Zużycie oleju silnikowego, Tween Power

    Mam problem, czy auto z przebiegiem 4300 km zasilane gazem, docierane na benzynie może zużyć ok 400 ml. oleju. Proszę o informacje od użytkowników 1,6 Tween Power.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      na dotarciu wiele tych silników chyba lubi łyknąć mniej więcej tyle, niezależnie od gaziora :idea:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • wofek
        Drive
        • 2007
        • 59

        #4
        Zazwyczaj auta przez pierwsze tysiace km zuzywaja wiecej oleju. Poczekaj do ok. 10000 km wtedy powinno sie uspokoic.

        Nie wiem czy planujesz ale czasem spotkac sie mozna z opinia, iz pierwsza wymiane oleju powinno sie przeprowadzic wczesniej (np. po 5000 km) - koszta niezbyt wielkie a podobno jest to dobre dla silnika w trakcie docierania (o ile wogole nowe auta nalezy docierac przez kilka tysiecy km).

        Komentarz

        • Kapelusz
          Classic
          • 2010
          • 10

          #5
          Tak zgadzam się , chociaż serwis w Lesznie twierdzi, że silniki są dotarte i można jeździć bez przesadnej ostrożności na benzynie i na gazie, który b. dobrze tolerują. Pierwsze 2000 km jak pisałem przejechałem na benzynie. Potem ostrożnie nie przekraczając 3800 obr/min nastepne 1000 km. Przy 4000 km wstawiłem jej zwiekszajac prędkość na krótkim odcinku na autostradzie ok. 5 km stopniowo do 150 a potem 180 km/godz. ,po tej predkosci osiągnieciu odpusciłem. Jestem ciekaw jakie mają doświadczenia użytkownicy silników benzynowych BFQ 1,6, może się niepokoję niepotrzebnie, może TTTM. Ciekaw jestem. Pozdrawiam

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez Kapelusz
            Tak zgadzam się , chociaż serwis w Lesznie twierdzi, że silniki są dotarte i można jeździć bez przesadnej ostrożności na benzynie i na gazie, który b. dobrze tolerują. Pierwsze 2000 km jak pisałem przejechałem na benzynie. Potem ostrożnie nie przekraczając 3800 obr/min nastepne 1000 km. Przy 4000 km wstawiłem jej zwiekszajac prędkość na krótkim odcinku na autostradzie ok. 5 km stopniowo do 150 a potem 180 km/godz. ,po tej predkosci osiągnieciu odpusciłem. Jestem ciekaw jakie mają doświadczenia użytkownicy silników benzynowych BFQ 1,6, może się niepokoję niepotrzebnie, może TTTM. Ciekaw jestem. Pozdrawiam
            silniki oczywiście nie są dotarte, gdyby tak było nikt eufemistycznie nie zalecałby ich "układania" ani, jak się niedawno doczytałem w innym wątku, nie stosował specjalnych olejów zalewanych na pierwszy okres użytkowania
            to wszystko stoi ze sobą w sprzeczności.
            natomiast to nie są już PF125 i "na dotarciu" IMO można i należy jeździć po prostu normalnie unikając zbędnych obciążeń.

            z doświadczenia benzyniaków wynika, że po dolewce\zmianie oleju, nie powinno być już problemów z jego ubywaniem.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            Pracuję...