Powerflex i ich zamienniki. W Polsce sa tez takie firmy, tylko zadna nie ma jeszcze nic w ofercie
[O1] Diagnoza mechanika
Zwiń
X
-
[O1] Diagnoza mechanika
Cześć
Witam wszystkich forumowiczów.
Od niedawna jestem właścicielem octavii 1.9 tdi 90km combi. Od początku sprawiała trochę problemów ale dzisiaj się załamałem, werdykt mechanika po przejażdżce z kompem: wymiana koła dwu masowego, pompy wtryskowej i regeneracja turbiny. Czyli jednym słowem niewesoło a na pewno drogo
Objawy jakie ma to: rano i po dłuższym postoju nie pali od pierwszego razu i puszcza biała chmurę dymu, czasem nawet nie za wielką. W czasie jazdy przy około 2250 obr do 2500 obr turbina traci moc , faluje i słychać przy tym pyknięcia jakiegoś przekaźnika pod kierownicą (podobno ma tak być) powyżej tych obrotów znowu ciągnie. Turbina dosyć głośno gwiżdże podczas pracy. Mechanik mówił że kont wtrysku jest ok.
Koło dwu masowe myślę że raczej było słychać podczas pracy silnika z otwartą maską niż wyszło na kompie.
Wcześniej zauważyłem że paliwo (bąbelki powietrza) po zatrzymaniu silnika wracały w kierunku filtra i robił się kilkucentymetrowy bąbel w wężyku za filtrem, założył mi zaworek jednokierunkowy i teraz jest lepiej ale tak z centymetr powietrza dalej się pokazuje.
Mam więc takie pytanie do was: jakie są objawy uszkodzonego koła dwu masowego i awarii pompy wtryskowej i czym grozi jeżdżenie z tymi rzeczami.
Może napiszcie mi że to wszystko ma tak być jak jest to mnie pocieszycie....
-
-
konkretnie zużyte koło dwumasowe hałasuje i przekazuje drgania na całą budę, widać to nawet z zewnątrz gołym okiem na pracującym na jałowym biegu silniku, oczywiście drgania są też wyczuwalne podczas jazdy.
ogólnie diagnoza może być trochę na wyrost ale wcale nie musi, jaki jest wiek auta i przebieg (prawdziwy)?
[ Dodano: Czw 15 Kwi, 10 20:58 ]
Zamieszczone przez migralMoże napiszcie mi że to wszystko ma tak być jak jest to mnie pocieszycie....saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedź,
Octavia rocznik 2000, 30 listopad dokładnie, przebieg na liczniku 192 tyś km. Jak można sprawdzić oryginalny przebieg?
Żadnych super drgań nie odczuwam , jest tylko lekki hałas jakby drganie czegoś przy odpalaniu w okolicach paska rozrządu. Jest to mój nowy nabytek więc wydaje mi się że kultura jazdy jest ok. Budą nie rzuca, żoną nie trzęsie, nie jest wyczuwalne podczas jazdy.
Mi osobiście chociaż jestem amatorem to kolo dwu masowe wcale nie pasuje i myślę że zostawię je na później do wymiany.
Bardziej martwią mnie pozostałe awarie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek L.ten tym tak ma :lol:
Jakoś patrząc na inne posty z tym problemem mam wątpliwości, rzadko jest tam mowa o ww pompie...
A turbina myślisz de jednak do regeneracji? Mimo że po około dwukrotnym zafalowaniu przy tych obrotach ciągnie i gwiżdże dalej?
Komentarz
-
-
mój tez tak czasami kopci ale nic mi nie mówili o pompie :| jutro sobie podjade na vaga :P
a co do turbiny to czyszczenie jest tańsze niż regeneracja, a nastepnym razem jak ci się zawiesi tubo to stań wyłącz auto i zapal ponownie i jedz dalej wtedy się odwiesi (przynajmniej moje turbo tak miało :shock: )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez migralpo dłuższym postoju nie pali od pierwszego razu
Zamieszczone przez migralW czasie jazdy przy około 2250 obr do 2500 obr turbina traci moc , faluje i słychać przy tym pyknięcia jakiegoś przekaźnika pod kierownicą (podobno ma tak być)
Zamieszczone przez migralwymiana koła dwu masowego
Niby jest test na to czy dwumas jest ok.
Na rozgrzanym motorze w czasie jazdy na 5 biegu, utrzymujesz 2000rpm i w tedy gaz w podłogę, jeśli poczujesz duże wibrację tzn., że koło może być do wymiany, ale podobne wibrację wytwarza też przegub wewnętrzny. W tedy musisz ten sam test powtórzyć na odłączonym przepływomierzu.
Zamieszczone przez migralregeneracja turbiny
Zamieszczone przez migralokoło 2250 obr do 2500 obr turbina traci moc
Zamieszczone przez migralWcześniej zauważyłem że paliwo (bąbelki powietrza) po zatrzymaniu silnika wracały w kierunku filtra i robił się kilkucentymetrowy bąbel w wężyku za filtrem, założył mi zaworek jednokierunkowy i teraz jest lepiej ale tak z centymetr powietrza dalej się pokazuje.Zamieszczone przez migraljest tylko lekki hałas jakby drganie czegoś przy odpalaniu w okolicach paska rozrządu.
Zamieszczone przez krzysiek L.to może jedź do innego mechanika i zobaczysz co ci powieW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek L.a nastepnym razem jak ci się zawiesi tubo to stań wyłącz auto i zapal ponownie i jedz dalej wtedy się odwiesi
Świece sprawdzili - jedną wymienili, aku jest sprawdzony ok.
Zamieszczone przez UdeskyGdy zacznie przypominać dźwiękiem karetkę pogotowia, zacznie ci ubywać oleju ponad normę lub zaobserwujesz niebieski dym z rury, to w tedy zaczął byś się tym martwić.
Filtr paliwa wymieniony na jakiś raczej noname za nim zaworek jednokierunkowy, chyba rzeczywiście zainwestuje w jakiś porządny bo to powietrze nie daje mi spokoju.
Macie racje jutro umówię się do innego mechanika niech potwierdzi t ą diagnozę.
Komentarz
-
-
Filtr paliwa wymieniony na jakiś raczej noname za nim zaworek jednokierunkowy, chyba rzeczywiście zainwestuje w jakiś porządny bo to powietrze nie daje mi spokoju.
A przy okazji wymień ten mały oring, który dostaję się z filtrem paliwa.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Co to turbiny to sprawdź jak wygląda EGR - może być zasyfiony.
A jak turbo się delikatnie przywiesza to może to być efekt PSJ.
Pojeździj sobie troszkę na sportowo - 1,2,3,4 i but w podłogę do 4k obrotów.
Ja tak się pobawiłem i obeszło się bez czyszczenia turbiny a wcześniej regularnie notlauf.
Dodam że PSJ to pewnie u poprzednich właścicieli auta - bo przecież diesel mało pali to się go nie ciśnie :diabelski_usmiech
Przegonić go przez kilka dni i może mu przejdzie. U mnie podziałało i tylko czyszczenie EGRa było konieczne.
Komentarz
-
-
Na początku proponuję podjechać na diagnostykę komputerową (nawet do Gdańska np. http://www.tune-up.pl/kontakt.php). Nikt nie jest wróżką.
Falowanie mocy- może przepływomierz świrować, katalizator trzeba wyciąć lub przynajmniej przedmuchać :twisted:
Z kołem zamachowym nie ma co panikować, na 99,9% oryginalnie jest dwumas.
Z pancerną turbiną to samo, obserwować stan oleju i bezpośrednio czy oleju nie puszcza.
Na filtrach nie warto oszczędzać, i warto po kupnie auta je wymienić gdyż niektórzy za bardzo biorą do serca długie interwały między wymianami. Mann albo Knecht (oleju, powietrza co 15 tys., paliwa co 45 tys.)
a takich "mechaników" co by na dobry początek pół auta wymienili to :zastrzelic
Komentarz
-
-
Dzięki za informację
Dzisiaj umawiam się do jakiegoś innego mechanika a w weekend czyszczę egr, był tu na forum jakiś opis więc mam nadzieję że dam radę. Chętnie bym go zaślepił ale nie bardzo wiem jak... poszukam. Potem na autostradę i rura... Nie wiem co z tą pompą wtryskową, muszę jeszcze poszperać na forum.
Dzięki wielkie, stwierdzam że jest nadzieja dla mojej octavii.
Szkoda by mi było ją sprzedać bo krótko ją mam a już ją polubiłem.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Cześć ponownie,
Jak już zacząłem stanie mojego auta to będę pisał dalej, może jakieś sugestie do diagnozy kolejnych mech wam się nasuną.
A więc tak jak podpowiadał kolega Udesky do wymiany napinacz paska wielorowkowego (znalazłem na allegro za około 150 zł) , i "dalej posłuchamy co tam się dzieje bo prawdopodobnie jakieś łożysko" (może rolka od rozrządu lub pompa wody).
W środę odstawiam na ustawienie zapłonu (100 zł) i czegoś na pompie wtryskowej (też 100 zł) i za free do tego zaślepią mi egr.
Od wczoraj jeszcze mam jakiś hałas i opór przy skręcaniu (wspomaganie) pewnie następne wydatki.
No i potwierdziło się że dwu mas pomału mam mieć na uwadze - założę jedno mas - mam nadzieję że komfort jazdy się nie pogorszy.
Reasumując trochę zaniedbane to moje nowe auto ale mam nadzieję że jakoś da się je doprowadzić do porządku i polatać jakiś czas.
[ Dodano: Pon 19 Kwi, 10 14:11 ]
"Czegoś na pompie wtryskowe..." wstyd, amatorka ops: ale uczę się
Komentarz
-
-
Cześć
Wczoraj odebrałem auto od elektryków....
Ustawiony kąt wtrysku (był podobno bardzo zaniżony) i dawka paliwa , zaślepiony egr i połączone dwa kabelki idące od czujnika temperatury płynu chłodzącego (były przecięte i skręcone - ktoś mógł kombinować z jakimiś rezystorami)
Efekt... Auto pali od pierwszego kopa, bez żadnego dymka. Wskaźnik świec gaśnie tak jak powinien.
Sprawdze jeszcze spalanie bo podobno powinno być mniejsze.
Dzisiaj powinienem dostać kupiony kabelek obdII więc sprawdzę też kąt wtrysku itd...
No ale oczywiście nie mpoże być idealnie. Jest podobno rozrząd do wymiany bo pasek się "zsuwa" . Rozrząd był wymieniony w styczniu tego roku, dzisiaj jadę do tych majstrów niech obejrzą co tam nawywijali.
[ Dodano: Czw 22 Kwi, 10 09:50 ]
Sprawdzili i pasek jest przesunięty w stronę silnika ale podobno tak ma być, nie szura o obudowę. Także jest dobrze.
Mam pytanie jak sprawdzić czy mam dwu masę czy sztywne koło? Można to jakoś zobaczyć?
Komentarz
-
-
migral, po kolei :
1) sprawdz wartosci PODCZAS JAZDY z przeplywomierza.
2) Podmien zaworek podcisnienia - N71 bodajze.
3) Wyczysc EGR - gwarantuje, ze przeswit EGR'u to kolo 20%, reszta zasyfiona.
Jesli przeplywka niedomaga - wymien - circa 280 pln.
Podjedz do jakiegos kumatego tunera niech Ci sprawdzi katy wtrysku czy jak to sie tam zwie - wlasnie na cieplym silniku po korekcji tego auto odpala od kopa, bez problemu.
Dwumase sprawdz tak, jak Ci Udesku radzi. 2000 rpm, 5ty bieg i but ... nie rob tak czesto, tylko ten jeden jedyny raz
Drgania rowniez moga byc spowodowane uwalona poduszka silnika - ja tak mialem
Odnosnie dwumasy - suka strasznie halasuje przy gaszeniu, jak jest walnieta. Conajmniej, jakbys wrzucil z 20 srubek do skrzyni :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz