WSPOMAGANIE KIEROWNICY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tom007
    Rider
    • 2011
    • 536
    • Octavia III (5E3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    WSPOMAGANIE KIEROWNICY

    czyli jezeli komputery auta zbierają dane ze skrzyni biegów a tak jest to raczej nie powinna mojej taksówce zaszkodzic ta zmiana. teraz drugie pytanie co z miejscem w nadkolach. czy nie bedzie obcierało o blaszkę lub zawieszenie? :?

    [ Dodano: Pią 22 Paź, 10 20:51 ]
    witam

    jestem już bogatszy w doświadczenie z wymianą opon. sprawa ma się tak. rozmiar 225/50 na r17 niestety nie mieści się w nadkolach przy obciążeniu na tylnej kanapie 3 dorosłymi faciami. według słów szefa serwisu już na małych wybojach słychać było i widać obcieranie opon o rant nadkoli. teraz popróbuje z 215/55 r17. możne coś z tego będzie. pozdrawiam i jak sie czegoś dowiem dam zanc. aha czy może ktoś zna parametr ET z felg aluminiowych SCOUTA przed liftingiem?

    [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 12:12 ]
    jak się dłużej zastanawiam to nie za bardzo chce mi się wierzyć w tą informację z aso. chyba sam sobie spróbuję założyć jakie laczki 225/50 na felgi i sprawdzę. a może ktoś z okolic Krakowa ma wolne opony 225/50 r 17 dosłownie na parę godzin pożyczyć? albo może jesteście w stanie polecić jakaś wulkanizacje w okolicach Krakowa gdzie mają używane opony i są elastyczni na próby trakcyjne?

    [ Dodano: Pią 08 Kwi, 11 17:48 ]
    odświeżam temat gdyż właśnie» założyłem Micheliny 225/50 r17 primacy hp i jak na razie nic nie szoruje. postaram się jakoś obciążyć maszynę i zobaczymy. Et w moich felgach wynosu 54.
    Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
    Octavia 2 Elegance 1.8TSI
  • radan0
    Drive
    • 2010
    • 81

    #2
    WSPOMAGANIE KIEROWNICY

    proszę o pomoc dziwnie działa wspomaganie ciężko obraca się kierownica, pompa wspomagania nie jęczy, nie ma wycieków płynu oraz nie strzelają charakterystycznie łożyska przy skręcaniu. Po prostu jest pewien duży opór podczas skręcania. Dwa tygodnie temu z tego powodu wymieniłem płyn do wspomagania i dalej tak samo.

    Komentarz

    • se@l
      Ambiente
      • 2009
      • 169

      #3
      może głupie ale czy opony mają odpowiednią ilość powietrza?
      pompę słychać w ogóle czy cisza?
      czy jest tak jakby w ogóle nie było wspomagania czy raczej tak jakby było słabe?
      pozdrawiam Krzysztof

      Komentarz

      • radan0
        Drive
        • 2010
        • 81

        #4
        popę słychać ale bez większych jęków, opony nawet troszkę więcej niż norma załadowane ciśnieniem. Wspomaganie na pewno działa bojednak jest dużo lżej kręcić przy odpalonym silniku, ale tak jakby częściowo zdechło, szczególnie kręcąc częściej (z rana jakby normalnie, ale też z większy oporem)

        Komentarz

        • tazunio
          Ambiente
          • 2010
          • 125

          #5
          czasami nie zmieniles z np. zimowek na kola letnie o wiekszej szerokosci opony?
          *Moje aukcje Allegro:
          https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
          **©kodníkus Ocktábiánus:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
          *** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
          Info na PW i e-mail.

          Komentarz

          • radan0
            Drive
            • 2010
            • 81

            #6
            letnie są szersze 195/65/15, ale i na zimówkach z oporem działało tak jakby wspomaganie nie wspomagało do końca, może jak ceramizer wleję to coś pomoże???? jak myślicie.
            Pamiętam że jak na zimówkach kręciłem na lodzie to było super ale to jest efekt chyba naturalny nawet przy sprawnie działającym wspomaganiu, a na asfalcie i betonie zawsze ciężko , teraz nieraz jak chcę obrócić kierownicę podczas jazdy jedna ręką to muszę sobie pomóc drugą bo chodzi zbyt ciężko, POMOCY

            Komentarz

            • tazunio
              Ambiente
              • 2010
              • 125

              #7
              a olej do wspomagania w jakim stanie masz??
              stan licznika jaki??
              *Moje aukcje Allegro:
              https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
              **©kodníkus Ocktábiánus:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
              *** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
              Info na PW i e-mail.

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9942
                • Ford

                #8
                A może TTTM? Ja mam zdecydowanie lepsze (mocniejsze) wspomaganie w Octavii 1.6i z 2004 roku, niż miałem w O1 z roku 2000.
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • radan0
                  Drive
                  • 2010
                  • 81

                  #9
                  no właśnie olej wymieniony tydzień temu i dalej tak samo. A zapytam o co chodzi z tym TTTM????

                  Komentarz

                  • Piratka
                    L&K
                    • 2009
                    • 1016

                    #10
                    Zamieszczone przez radan0
                    no właśnie olej wymieniony tydzień temu i dalej tak samo. A zapytam o co chodzi z tym TTTM????
                    podpinamy się pod temat i problem.

                    Po zimie znacznie zwiększył się opór obrotu kierownicy, tak jakby wspomaganie chodziło w połowie :?
                    :twisted: mała czarna :twisted:

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9942
                      • Ford

                      #11
                      TTTM=ten typ tak ma...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • radan0
                        Drive
                        • 2010
                        • 81

                        #12
                        jeżdzę służbowym escortem, connectem z 2008, t5, fabią i octavią II i żaden z tych samochodów nie wymaga od moich rąt takiej siły przy kierowaniu, ciekawe.....

                        [ Dodano: Sob 17 Kwi, 10 15:00 ]
                        no właśnie w pierwszej fazie idzie świetnie a potem tak jakby kierownicę coś przyblokowało

                        Komentarz

                        • pawilos
                          Classic
                          • 2006
                          • 20

                          #13
                          .

                          mam podobne objawy w swojej skodzie, rano jak wsiadam do auta odpalam i jadę wspomaganie działa bez żadnych problemów, lecz po chwili przy skręcaniu w prawo czuć jakby coś blokowało kierownicę, natomiast w kręcąc w lewo nie jest to odczuwalne, na parkingu kręcąc kierownicą w obie strony wspomaganie działa normalnie tylko podczas jazdy przy skręcaniu w prawo odczuwalny jest jakby jakiś opór, wymieniałem już przekładnie dwa razy i dalej to samo

                          Komentarz

                          • alagie
                            Classic
                            • 2010
                            • 13

                            #14
                            No i co?! Każdy powiedział co go boli, a rozwiązania brak Mam ten sam problem. Na rondzie muszę używać dwóch rąk. Pomocy!!!!

                            Komentarz

                            • lukaszp1981
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 140
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Może łożyska oporowe na kolumnie Mc Persona?

                              Komentarz

                              • alagie
                                Classic
                                • 2010
                                • 13

                                #16
                                U mnie z kolei jest taki problem, że wspomaganie działa ale nie we wszystkich punktach obrotu kierownicy. Co to znaczy? A mianowicie. Jak kręcę kierownicą np w prawo do końca to w pewnych momentach kręci się lżej a w pewnych napotykam większy opór. Dziwna sprawa. Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.

                                Komentarz

                                • radan0
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 81

                                  #17
                                  ja mam prawie podobne objawy, od czasu pierwszego postu próbuję rozwiązać problem i dalej nic. Myślę również, że nikt nie potrafi udzielić właściwej odpowiedzi, może to jakaś żadka przypadłość.

                                  Komentarz

                                  • marco1
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 31

                                    #18
                                    Ostatnio w T4 miałem dokładnie ten sam problem wspomaganie znacznie osłabło, wymiana płynu też nic nie dała .
                                    Wymieniłem pompę wspomagania i po problemie.

                                    W twoim przypadku będzie to samo, przysiadła pompa, wytwarza zbyt niskie ciśnienie.

                                    Ciśnienie w kołach oraz szersza opona nie ma tu większego znaczenia. Różnica między oponą o szer. 205 a 195 jest nie do wyczucia oczywiście przy sprawny wspomaganiu.


                                    Jak to sprawdzić, najprościej to podmienić pompę i zobaczyć. W tym przypadku nie jest to żaden problem bo pompa jest praktycznie na wierzchu.

                                    Komentarz

                                    • alagie
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 13

                                      #19
                                      Mechanik ostatnio powiedział mi że to wina pompy. Najprawdopodobniej trzeba ją wymienić. Bo chyba nie da się tego naprawić.

                                      Komentarz

                                      • hugo40
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 22

                                        #20
                                        Witam
                                        Mam problem Kontrolka od wspomagania kierownicy zapala sie na żółto. I tak może przez godzinę ,potem gaśnie i jest tydzień dwa spokoju potem to się powtarza czy miał ktośtaki przypadek
                                        hugo

                                        Komentarz

                                        Pracuję...