LPG - działanie kontrolki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BartoszzG
    Classic
    • 2011
    • 8

    LPG - działanie kontrolki

    Wysłany: Dzisiaj 13:54




    Witam, czy ktoś ze śląska ma może możliwość sprawdzenia lakieru? Tzn czy ma do dyspozycji czujnik grubości?

    Nie chodzi o pożyczenie, podjechałbym i chciałbym coś sprawdzić...
    _________________
    służe pomocą , tylko sie przypomnij :-)
    jeśli ci sie nie śpieszy to moge zabrac czujnik pod arosa za tydzień :-)


    [ Dodano: Pon 18 Paź, 10 22:35 ]
    Andrev3, już na stałe w zabrzu ??
  • milosz.k
    Ambiente
    • 2010
    • 127

    #2
    LPG - działanie kontrolki

    Witam

    Od 3 tygodni jestem posiadaczem Octavii Tour 1,6 +LPG.
    Jako że zarówno Octavia jak i LPG to dla mnie nowość mam kilka pytań do osób posiadających taką lub podobną konfigurację.
    W przyszły czwartek wybieram się na przegląd instalacji po pierwszych 1000 km i chciałbym być lepiej przygotowany do rozmowy.
    Moje aktualne obserwacje:
    - auto jak dotychczas nie przełączyło się samoistnie 4 razy z benzyny na gaz nawet po osiągnięciu temperatury pracy silnika czyli ok 90 stopni. Za każdym razem pomogło zatrzymanie auta, wyłączenie i ponowne odpalenie. Po tych zabiegach po paru sekundach auto przełączało się już samoistnie. Przy czym występowanie tej sytuacji jest dość nieregularne.
    - dzisiaj zdażyło mi się że auto nie przełączyło się na gaz a dojeżdzając do świateł zgasło samoistnie zupełnie, po puszczeniu sprzęgła odpaliło i po 5 sekundach pracy silnika przełączyło się na gaz.

    Czy ktoś z was może spotkał się z taką sytuacją? Jakieś sugestie? Jak rozwiązano sprawę w serwisie? Czy problem ustąpił?

    Jak w ogóle powinna zachowywać się kontrolka od Gazu Landi Omegas.
    U mnie po odpaleniu pali się stale pomarańczowa kontrolka od zasilania benzyną i mruga z częstotliwością ok 1 s kontrolka żółta od Gazu. Po przełączeniu się na gaz gaśnie kontrolka pomarańczowa i żółta świeci na stałe.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Miłosz
    Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      milosz.k, miałem kiedys podobną sytuacje tylko ze z instalacja BRC okazalo sie ze gdzies jakis kabelek sie ukrecil. Taka sytuacja jak narazie sie nie powtorzyla. Najlepiej jedz do jakiegos dobrego gazownika podlaczy kompa i bedzie wiedzial wszystko co nie tak, teraz bez tego ciezko zlokalizowac usterke.

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      • romman
        Ambiente
        • 2009
        • 201

        #4
        Re: LPG - działanie kontrolki

        - auto jak dotychczas nie przełączyło się samoistnie 4 razy z benzyny na gaz nawet po osiągnięciu temperatury pracy silnika czyli ok 90 stopni. Za każdym razem pomogło zatrzymanie auta, wyłączenie i ponowne odpalenie. Po tych zabiegach po paru sekundach auto przełączało się już samoistnie. Przy czym występowanie tej sytuacji jest dość nieregularne.

        Powinno być tak - wchodzisz do auta, uruchamiasz, na centralce miga dioda, co oznacza, że jesteś w fazie rozruchu/rozgrzewania na benzynie. Przejście na gaz wystąpi jak spełnione będą dwa warunki:

        - silnik osiągnie temperaturę pozwalającą na przełączenie (ok 30 stopni - wskazówka temperatury jeszcze nie będzie reagowała)
        - na chwilę silnik wejdzie na obroty ok. 2000

        W prakyce wygląda to tak, że jak silnik jest ciepły, to wystarczy lekko przegazować i przejdzie na LPG.
        Jakiekolwiek inne zachowania są powodem do reklamacji.


        - dzisiaj zdażyło mi się że auto nie przełączyło się na gaz a dojeżdzając do świateł zgasło samoistnie zupełnie, po puszczeniu sprzęgła odpaliło i po 5 sekundach pracy silnika przełączyło się na gaz.

        Nie rozumiem - auto nie powinno gasnąć, Sprzęgło nie ma nic do tego o ile nie zdusiłeś auta. Przełączył Ci się na gaz bez przegazowania?

        Czy ktoś z was może spotkał się z taką sytuacją? Jakieś sugestie? Jak rozwiązano sprawę w serwisie? Czy problem ustąpił?Jak w ogóle powinna zachowywać się kontrolka od Gazu Landi Omegas.
        U mnie po odpaleniu pali się stale pomarańczowa kontrolka od zasilania benzyną i mruga z częstotliwością ok 1 s kontrolka żółta od Gazu. Po przełączeniu się na gaz gaśnie kontrolka pomarańczowa i żółta świeci na stałe.[/i]

        A nie Landi Renzo? Sprawdź w instrukcji - będzie opisany stan kontrolek - u mnie pali się żółta na rozruchu (praca na noPB) i zielona na gazie.

        [ Dodano: Czw 22 Kwi, 10 10:38 ]
        ahmed799, Ma jechać do serwisu, bo auto jest na gwarancji.

        Instalacja nie działa poprawnie. Wszelkie gaśnięcia etc. dyskwalifikują ją.

        Komentarz

        • milosz.k
          Ambiente
          • 2010
          • 127

          #5
          romman

          Wydaje mi się że nie zadusiłem auta. Jechałem obserwując czy się przełączy w końcu na gaz, bo temperatura była już 90 stopni, musiałem się zatrzymać bo dojeżdżałem do stopu. Nagle zgasła kontrolka od gazu zupełnie potem spojrzałem na zegary i faktycznie auto zgasło, jako że się jeszcze toczyłem a światła zmieniły się na zielone puściłem sprzęgło i auto odpaliło a po jakiś kolejnych 5 sek zmieniło paliwo na gaz.

          Instalacja Landi Renzo (na fakturze było coś jeszcze z tym Omegas, na stronie Landi też tak to jest nazwane).



          Kontrolki mam dwie plus stan zbiornika. Pomarańczowa benzyna, żółta LPG.
          Po odpaleniu stale pali się pomarańczowa, a żółta mruga.
          Po przełączeniu się na gaz pomarańczowa gaśnie, zaś żółta zaczyna się palić stale.

          ahmed799
          Dzięki, faktycznie mam zaraz jechać do serwisu jak napisał romman, chciałem tylko być przygotowany żeby nikt mi kitu nie wciskał.

          dzięki
          Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

          Komentarz

          • PanPys
            Classic
            • 2009
            • 19

            #6
            Odnośnie nieprzełączania - to mnie się taki coś nie zdarza.

            Odnośnie zgaśnięcia - przeczytać poniższe i krzyczeć w ASO żeby „obroty przy pilotowaniu gazu w cutoff" aktywowali.

            Komentarz

            • Marx
              Elegance
              • 2009
              • 865

              #7
              gasniecie 1,6 na gazie przy hamowaniu silnikiem to niestety standard
              ASO w ktorm to zglosilem, stwierdzilo ze membrana parownika musi sie ulozyc i po regulacji bedzie ok. Na razie po regulacji faktycznie jest ok.
              Forumowicze twierdza jednak cos innego

              Komentarz

              • milosz.k
                Ambiente
                • 2010
                • 127

                #8
                PanPys Czytałem ten wątek ale on chyba dotyczy gazu a nie benzyny. U mnie w momencie odwalenia takiego numeru auto jechało na benzynie i jeszcze nie przełączyło się na gaz. Popraw mnie jeśli się mylę.
                Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                Komentarz

                • romman
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 201

                  #9
                  Marx, Gaśnięcie to żaden standard - u mnie od nowości nic takiego nie występuje. Próbowałem nawet sprawdzać cut-off i na 3 i 2 biegu hamowałem silnikiem aż do 1000 obr/min. Po wciśnięciu sprzęgła samochód natychmiast zareagował (był lekki spadek obrotów do około 900 i od razu znowu stabilne 1000 z kawałkiem.

                  To wysokiej klasy instalacja i ma być niezauważalna dla użytkownika. Tak jest w moim przypadku. Auto ma rok i około 12000 na gazie - żadnych problemów.

                  Tam się nie ma co układać. Za dawkowanie LPG odpowiadają wtryskiwacze. Nie dać się zrobć w jajo w ASO. Auto ma chodzić tak, jak na benzynie!

                  milosz.k, Mam nadzieję, że pomogłem. Na przeglądzie dostaniesz też najnowsze oprogramowanie (jeżeli wyszło).

                  Powodzenia !!!! Napisz jak się problem rozwiązał.

                  Acha - ja mam chyba taką pastylkę -->

                  Komentarz

                  • milosz.k
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 127

                    #10
                    romman
                    Dokładnie taka sama jest u mnie. Na środku przycisk [L] on/off instalacja i po przytrzymaniu uruchomienie wymuszone na gazie.
                    Dam znać co i jak.
                    Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                    Komentarz

                    • baca10
                      RS
                      • 2009
                      • 6225

                      #11
                      milosz.k, jak pojedziesz na przeglad to niech ci instalacje ustawia na pelnym obciazeniu.

                      Komentarz

                      • milosz.k
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 127

                        #12
                        baca10, podpowiem...
                        dzięki.
                        Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                        Komentarz

                        • baca10
                          RS
                          • 2009
                          • 6225

                          #13
                          milosz.k, Prosze bardzo, jak masz jakies jeszcze pytania to pisz, mialam troche problemow z ta instalacja wiec sluze pomoca

                          Komentarz

                          • milosz.k
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 127

                            #14
                            Zamieszczone przez baca10
                            mialam troche problemow z ta instalacja wiec sluze pomoca
                            hmmm. Czy czas przeszły w twoim poście oznacza że problemy ustąpiły...
                            Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                            Komentarz

                            • baca10
                              RS
                              • 2009
                              • 6225

                              #15
                              Zamieszczone przez milosz.k
                              Zamieszczone przez baca10
                              mialam troche problemow z ta instalacja wiec sluze pomoca
                              hmmm. Czy czas przeszły w twoim poście oznacza że problemy ustąpiły...
                              Tak choc kosztowalo mnie i meża duzo nerwow :x
                              ale za to czlowiek duzo sie dowiedzial, choc w ASO tylko jeden pracownik znal sie na rzeczy
                              i chawla mu za to

                              Komentarz

                              • romman
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 201

                                #16
                                baca10, z innej beczki - dziwi mnie (choć może nie powinno), że ASO mimo dokładnej instrukcji od Landi odnośnie instalacji i tak ma z tym problemy. Przecież teoretycznie nawet laik powinien to ustawić, mając tak dokładny opis.

                                Co to jest ustawienie instalacji na pełnym obciążeniu? :shock:

                                milosz.k, Ja myślę, że coś z elektroniki padło, pewnie jakaś bzdura. Głowa do góry - jeszcze się nacieszysz paliwem po 2zł/litr :lol:

                                Komentarz

                                • NorMan2
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 63

                                  #17
                                  Przyłączę się do tematu.
                                  Mam od 13 kwietnia Octavkę z LPG (tak jak romman i milosz.k). Przez pierwsze 1200 km wszystko chodziło cacy. Instalacja była "niewidoczna" dla kierowcy. Samochód jechał jak powinien.
                                  Wczoraj pojechałem na przegląd gazu po 1000 km (nieco się spóźniłem o 200 km). Po wyjechaniu od nich do dzisiaj rana 3 razy mi zgasł. Za każdym razem w tym samym momencie - hamuję silnikiem, wciskam sprzęgło i pach...silnik stoi. Ciężko mi tą sytuację powtórzyć - za każdym razem silnik był rozgrzany (90C wg wskazówki) i pracujący na LPG. Taka sytuacja w poprzednim aucie by mnie nie zdziwiła (tam miałem II gen która żyła własnym życiem i musiałem ją uszanować).

                                  Jak przez weekend będzie tak jeździć to w poniedziałek jadę reklamować ich usługę bo najwidoczniej coś grzebneli i popsuli :evil: :evil:

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #18
                                    romman, przez "gasniecie jako standard" rozumiem ze zdarza sie to dosyc czesto, a , nie ze tak powinno byc

                                    milosz.k to ciekawe: jak rozumiem aby zapalic wylacznie na gazie mam ten przycisk nacisnac i trzymac w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce?

                                    NorMan2, po prostu rozregulowali ci instalacje, jedz z reklamacja

                                    Komentarz

                                    • milosz.k
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 127

                                      #19
                                      Marx,

                                      Tak jest to opisane w instrukcji dołączanej do gazu, że gdyby zaszła konieczność odpalenia tylko na gazie to trzeba ten przycisk przytrzymać przez kila sec. czy coś... Szczerze przejrzałem tę instrukcję tylko raz i dość późno wieczorem będąc dość zmęczonym więc nie wiem czy pamiętam procedurę dokładnie. Sprawdzę w domu i dam znać.

                                      NorMan2,
                                      Ja swoją zrobiłem dopiero 700 km a w czwartek udaję się na przegląd.
                                      Jak dotąd 4 razy nie przełączył się sam na gaz. Ta sytuacja ze zgaśnięciem zdarzyła mi się na benzynie. Więc może "cutoff" mam ustawiony dobrze.

                                      Z pozostałych obserwacji to skrzynia biegów mogła by być trochę lepsza.
                                      Nie ma tragedii ale trzeba czasem 2 wziąć na dwa razy, czwórka bardzo rzadko ale wchodzi mniej miękko niż pozostałe. O problemach ze skrzynią niestety też dowiedziałem się już po zakupie z tego forum.
                                      W sumie to i tak bym chyba wybrał ten silnik nawet wiedząc to co wiem dzisiaj. Paliwo idzie w górę, ropa też. Przy tym koszcie za km to trudno narzekać na resztę. :roll:

                                      romman
                                      Pewnie masz rację. Oby tak było.
                                      Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                      Komentarz

                                      • baca10
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6225

                                        #20
                                        Zamieszczone przez romman

                                        Co to jest ustawienie instalacji na pełnym obciążeniu? :shock:
                                        Wiekszosc serwisantow ustawia/reguluje instalacje na wylonczonym aucie, a tak nie powino byc, auto ma pracowac na biegu jalowym, maja byc zalonczone swiatla itp.

                                        Komentarz

                                        • KolinWawa
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 278
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • APK 2.0 MPI 115 KM
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Re: LPG - działanie kontrolki

                                          Zamieszczone przez milosz.k
                                          Witam

                                          - auto jak dotychczas nie przełączyło się samoistnie 4 razy z benzyny na gaz nawet po osiągnięciu temperatury pracy silnika czyli ok 90 stopni. Za każdym razem pomogło zatrzymanie auta, wyłączenie i ponowne odpalenie. Po tych zabiegach po paru sekundach auto przełączało się już samoistnie. Przy czym występowanie tej sytuacji jest dość nieregularne.
                                          - dzisiaj zdażyło mi się że auto nie przełączyło się na gaz a dojeżdzając do świateł zgasło samoistnie zupełnie, po puszczeniu sprzęgła odpaliło i po 5 sekundach pracy silnika przełączyło się na gaz.
                                          Miłosz
                                          Wg. mnie :

                                          1. Czujnik temperatury
                                          2. Podejrzewam, że zgasł w czasie przełączania na gaz. Jeżeli na benzynie to wina kierowcy :P. Regulacja powinna pomóc. Pesymistyczna opcja to wtryski lub parownik ale przy tak małym przebiegu praktycznie nie możliwe, no chyba że wada fabryczna.

                                          Dziwi mnie w ogóle, że z tą"dedykowaną" instalacją są takie problemy. Może wina leży po stronie niewykwalifikowanego personelu...

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • milosz.k
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 127

                                            #22
                                            KolinWawa,
                                            Ale na benzynie? Tak jak napisałem nie jechało jeszcze na gazie. Chyba że coś nie kumam.
                                            Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                            Komentarz

                                            • NorMan2
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 63

                                              #23
                                              milosz.k, KolinWawa może mieć rację. Na ogół gaśnięcie jest w momencie kiedy przełączenie na gaz się nie uda - wtedy po takim zabiegu instalka i tak wraca na paliwo (bo ma zakodowane że ma odpalać zawsze na paliwie)

                                              Faktycznie można w jakiś tam sposób (dłużej trzymając przycisk przed odpaleniem) awaryjnie uruchomić auto na gazie ale pod warunkiem że jest tak opcja dozwolona w konfiguracji sterownika.

                                              Komentarz

                                              • KolinWawa
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 278
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • APK 2.0 MPI 115 KM
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                milosz.k,

                                                Jeżeli zgasł na benzynie to prawdopodobnie wina złego manewrowania obroty/bieg , gaz/sprzęgło. Jeżeli zgasł dokładnie w momencie przełączenia na gaz to wina instalacji. Napisz jeszcze na jakich odległościach zwykle jeździsz i jaką masz ustawioną temp. przełączania

                                                Komentarz

                                                • milosz.k
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 127

                                                  #25
                                                  KolinWawa,

                                                  Możliwe że zgasł w wyniku "zaduszenia". Nie stało się to podczas przełączania na gaz tylko wcześniej. Po ponownym odpaleniu (puszczeniu sprzęgła bo samochód się jeszcze toczył) samochód nadal był na benzynie a jakieś 5 sec później przełączył się samoistnie na gaz bo silnik w tym momencie miał odpowiednia temperaturę.

                                                  W tygodniu jeżdżę głównie do pracy na odcinku 15 km i ta sytuacja zdarzyła się w połowie drogi. Normalnie przełącza mi gdzieś po ok. 1km a tego dnia się nie przełączył samoistnie.
                                                  Temperaturę mam ustawioną chyba w okolicach 40 stopni (pierwsza kreska na wskaźniku temperatury).

                                                  Jeżeli sytuacja się do czwartku nie powtórzy to uznam że to ja go zadusiłem ops:

                                                  Swoją drogą mnie też dziwi że jest tyle problemów z "dedykowaną" instalacją.
                                                  Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...