EKODIESEL a check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daryooo
    Classic
    • 2011
    • 18

    EKODIESEL a check engine

    Zamieszczone przez tryton
    ... moc w skodzie chyba 120A . Czyli ma dość duży zapas mocy.
    W dieslu nawet 140A :szeroki_usmiech , ale samo ogrzewanie dodatkowe ( PTC ) "ciągnie" ok. 80-90A, wspomaganie kiery w porywach do 60A, do tego światła ok. 10A, wentylator dmuchawy nawiewu ( 5-10A ), Podgrzewanie tylnej szyby ( ok. 15A ), sterownik silnika, Centralna Elektryka, itd ... i na aku już może nie wystarczyć :roll:



    ... Przy obrotach silnika 2tyś alternator ma już 4tys... I dlatego zwiększanie obrotów w pewnym momencie i tak już nie ma wpływu na ładowanie
    Nawet nie wiem czy nie więcej ( trzeba by pomierzyć średnice kółek ), co nie zmienia faktu, że charakterystyka prędkościowa ( tak to się chyba zwało ) nie jest tam płaska, ale OK fakt, że nie zmienia się tak drastycznie jak przy wolnych obrotach, wiec załóżmy, że się "wypłaszcza" i wzrost obrotów ma mniejszy wpływ.



    ... Już nie wspomnę o takim drobiazgu jak regulator napięcia.
    Ten akurat powoduje tylko zmniejszenie wyjściowego prądu, bo priorytetem w aucie jest zachowanie odpowiedniej, nieprzekraczalnej wartości napięcia ( załóżmy ok. 14,5 V ).
  • mogrochal
    Drive
    • 2010
    • 53

    #2
    EKODIESEL a check engine

    Witam!
    Krótkie przypomnienie:
    Przy zakupie auta (miesiąc temu) VAG dał komunikat o przepływce - kontrolka nie świeciła, brak innych ojawów, błąd zresetowany.
    Tydzień później kontrolka check engine się zapaliła, moc auta bez zmian - VAG: przepływka - zresetowany.
    Tydzień przerwy i znów kontrolka się świeci. Brak innych ojawów.
    Tym razem jeździłem czekając co będzie dalej. I trafił się przejazd w miniony weekend 20km ze stałą prędkością 120-130km/h. Kontrolka po pewnym czasie zgasła ale jak tylko zwolniłem (koniec trasy) znów się zaświeciła.
    Przed wczoraj byłem na stacji i nie mając wyboru zatankowałem ekodiesel. Po przejechaniu 20km i postoju ponowne odpalenie silnika i szok: kontrolka tak jak powinna zgasła. :shock:
    Co Wy na to? EKO przeczyściło układ czy co? A może zawarte w EKO dodatki dają na tyle inny odczyt jakości spalin, że komputerowi to pasuje?
    Teraz wlałem zwykłego diesla (chyba) i zobaczymy co będzie.

    Komentarz

    • pleban
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 580

      #3
      przypadek
      jak niby EKO miałoby przeczyścić?
      była O1 1,6 102 KM
      była O1 1,9 TDI 90 KM
      była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
      był Citroen Berlingo 1,6 HDI
      jest Ford Tourneo Courier

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        Ekodiesel z Orlenu to to samo co zwykly diesel na stacjach. Tak, te zwykle diesle na stacjach tez maja dodatki BIO.
        EKO to nie BIO.
        A z ekologia nie wiele ma wspolnego
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • mogrochal
          Drive
          • 2010
          • 53

          #5
          Zamieszczone przez pleban
          przypadek
          jak niby EKO miałoby przeczyścić?
          EKO czy bio to paliwo z dodatkiem estrów roślinnych i z tego co się orientuję to jest to podobne do spirytusu a więc ma prawo czyścić. Tylko jaki mogłoby to mieć wpływ na kontrolkę. :roll:

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez mogrochal
            Zamieszczone przez pleban
            przypadek
            jak niby EKO miałoby przeczyścić?
            EKO czy bio to paliwo z dodatkiem estrów roślinnych i z tego co się orientuję to jest to podobne do spirytusu a więc ma prawo czyścić. Tylko jaki mogłoby to mieć wpływ na kontrolkę. :roll:
            nie ma prawa. bo orlenowski ekodiesel to najzwyklejsza ropa, nie mająca nic wspólnego, z żadnymi estrami ani rozpuszczalnikami używanymi w biodieslu, którego, nawiasem mówiąc, raczej Ci nie polecam, tak więc nic Ci to paliwo nie przeczyściło bardziej niż każda inna zwykła ropa.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • gregorianin
              Ambiente
              • 2008
              • 215
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Można wiedzieć dlaczego bioestra nie polecasz?
              www.DURASOFT.pl

              -Hamownia podwoziowa
              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
              -Diagnostyka
              -Filtry FAP/DPF

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                Wszystkie paliwa w Polsce mają dodatek bio (wszystkie poza chyba tylko tymi wbogacanymi) w wysokości ok 5%- wynika to z realizacji NCW- Narodowy Wskaźnik Celu.

                Zamieszczone przez gregorianin
                Można wiedzieć dlaczego bioestra nie polecasz?
                Troszkę może porozpuszczać uszczelki.
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • gregorianin
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 215
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez tomil
                  Troszkę może porozpuszczać uszczelki.
                  Tak, ale ten problem nie dotyczy omawianego silnika. Czy znacie jakieś inne przeciw? :-)
                  www.DURASOFT.pl

                  -Hamownia podwoziowa
                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                  -Diagnostyka
                  -Filtry FAP/DPF

                  Komentarz

                  • janusz35
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 143
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez tomil
                    Wszystkie paliwa w Polsce mają dodatek bio (wszystkie poza chyba tylko tymi wbogacanymi) w wysokości ok 5%- wynika to z realizacji NCW- Narodowy Wskaźnik Celu.

                    Zamieszczone przez gregorianin
                    Można wiedzieć dlaczego bioestra nie polecasz?
                    Troszkę może porozpuszczać uszczelki.
                    Tak jest wszystkie paliwa produkowane w Polsce maja dodatek biokomponentów, w przypadku ON jest to FAME (estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych). W przypadku dodatku do 5% jest to dalej zwykły olej napędowy i producent nawet nie wspomina o jego dadatku (nawet w świadectwach jakości wydawanych do każdwej cycterny która wyjeżdza z rafinerii czy bazy paliw).
                    EKODIESEL z orlenu to więc zwykłay ON ,który może ale wcale nie musi zawierać do 5% estrów. Podobnie EURODIESEL z LOTOS-u. Paliwa "premium " takie jak Verva Orlen czy Dynamic LOTOS lub BP Ultimate czt Statoil DieselGold też zawieraja w składzie bioestry poniewaz to sa te same ON tylko zostały dodane do nich rózne dodatki "uszlachetniające" przeważnie keropur. Chyba jedynym prawdziwym ON "premium "jest systetyczny ON Shella ale tez nie jestem pewien.
                    Co do biopaliw to są B20- biodiesel (ok.80% ON i 20% estrów)
                    B100 -bioester (prawie 100% estrów)
                    Estry sa bardzo silnymi rozpuszczalnikami wiec ich stosowanie w samochodach które nie sa do tego przystosowane może skończyć sie różnie. Mniej ryzykowne jest stosowanie B20 lat tu juz róznicz cenowa w stosunku do "zwykłego " ON jest mała.

                    Komentarz

                    • tomil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 1179

                      #11
                      Zamieszczone przez janusz35
                      EKODIESEL z orlenu to więc zwykłay ON ,który może ale wcale nie musi zawierać do 5% estrów.
                      Nie musi, ale w żeby zrealizować NCW trzeba go lać :cry:
                      It doesn't matter what we're losing
                      It only matters what we're going to find!

                      Komentarz

                      • mogrochal
                        Drive
                        • 2010
                        • 53

                        #12
                        No dobra, dobra! Chemię zostawmy :wink:
                        W takim razie wpływ paliwa na check engine mogę sobie darować?
                        Bo to akurat dziwny zbieg okoliczności, że po wlaniu tego paliwa kontrolka zgasła na dobre (choć wcześniej w trasie było "zwykłe" paliwo i też przygasła).

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          #13
                          Może to paliwo, które lałeś wcześniej nie było takie zwykłe.
                          Ja bym jednak obstawiał
                          Zamieszczone przez mogrochal
                          dziwny zbieg okoliczności
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez gregorianin
                            Tak, ale ten problem nie dotyczy omawianego silnika.
                            dlaczego nie dotyczy :?:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Hunter
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1655

                              #15
                              widziałem bak, który po laniu bio-szajsu stał się w środku czerwony, jakby faktycznie go coś zaczęło zżerać :shock: I żeby nie było - ON tankowany na stacji Orlen :idea:
                              ...nie ma to jak Octavia :drive:
                              >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Hunter
                                widziałem bak, który po laniu bio-szajsu stał się w środku czerwony, jakby faktycznie go coś zaczęło zżerać :shock: I żeby nie było - ON tankowany na stacji Orlen :idea:
                                a to nie po red bullu czasem :?: :wink:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Hunter
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1655

                                  #17
                                  szkoda, raczej nie :P Bo pojazd nie dostawał skrzydeł, a poszedł do remontu :?
                                  ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                  >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Hunter
                                    szkoda, raczej nie :P Bo pojazd nie dostawał skrzydeł, a poszedł do remontu :?
                                    mówiłem o opale gwoli jasności :idea:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • gregorianin
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 215
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      Zamieszczone przez gregorianin
                                      Tak, ale ten problem nie dotyczy omawianego silnika.
                                      dlaczego nie dotyczy :?:
                                      Ustawa z dnia 2 października 2003 roku o biopaliwach nakłada obowiązek dodawania biokomponentów do paliw ciekłych, pierwsza stacja z biopaliwem powstała w 1993 roku i mniej więcej od tamtej pory wprowadzane na rynek były samochody (a raczej uszczelnienia układu paliwowego) odporne na działanie estrów. Generalnie można przyjąć że próby stosowania w pojazdach przed 1992 rokiem mogą spowodować problemy z układem paliwowym. Przypuszczam też że doskonale wiesz od kiedy są produkowane ALH.

                                      Dlaczego zatem odradzasz stosowanie B100?
                                      www.DURASOFT.pl

                                      -Hamownia podwoziowa
                                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                      -Diagnostyka
                                      -Filtry FAP/DPF

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gregorianin
                                        Dlaczego zatem odradzasz stosowanie B100?
                                        dlatego, że skoda zabrania w silniku BKD z 2005r i BXE z 2008 używania bio ON.

                                        IMO dodatki do tych 5% to jedna rzecz i to traktuję jako normalną ropę a biopaliwo 20%+ to inna sprawa i nadal nie rozumiem, dlaczego O2 nie może tych paliw uzywać, a O1 jak najbardziej :?: :shock: :roll:
                                        ale jeśli tak i oprócz teorii masz na ten temat jakieś info to chyba dobrze dla kolegów z O1, w końcu miały być to paliwa tańsze
                                        (oby nie tylko podczas tankowania)
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Bioester sprzedawany na stacji Bliska NIE Orlen, to paliwo ktore jest zolte a nie czerwone. Zbiorniki samochodow od dobrych kilku lat sa plastikowe, a nie metalowe, wiec rdza nie ma co zjadac.


                                          A redbull to tzw olej opalowy ktory jest normalnie czerwony lub jak go ktos przyprawi kwasem robi sie jasny i wyglada jak zwykly ON i taka mieszanka jak najbardziej bedzie zjadac nawet plastikowy bak :twisted: Popali przewody - kiedys byla fotorelacja na forum tdituning z naprawy takiego auta :idea: Na czystym redbulu OO smiga jednak troche aut po Polsce i jakos jezdza. Allegro to taka fajna strona gdzie ludzie wrzucaja zdjecia aut do sprzedazy, a Skoda tak przypadkiem ma przezroczyste przewody paliwowe. Jaka atrakcja jest zobaczyc cos czerwonego w tych przewodach nie musze pisac :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • bradley
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1465

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            dlatego, że skoda zabrania w silniku BKD z 2005r i BXE z 2008 używania bio ON.
                                            Dlatego bo to sa pompki A jeszcze Skoda mowi o paliwach BIO wg normy RME a w Polsce robi sie te paliwa wg FAME.

                                            Jakby to BIO bylo po 3zl to by sie i oplacalo a tak paliwo z mniejsza kalorycznoscia i spala sie go wiecej. Chociaz jakichs spadkow mocy nie zauwazylem, a podkapcal mniej.
                                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                            Komentarz

                                            • Damianjg
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 621

                                              #23
                                              Dziś na stacji PREMM znalazłem BioDiesel za 3,77. U nas ropa jest już w cenie 4,20-4,30 Tak się zastanawiam czy nie zatankować Bio. Bo różnica w cenie kolosalna

                                              Komentarz

                                              • gregorianin
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 215
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez gregorianin
                                                Dlaczego zatem odradzasz stosowanie B100?
                                                dlatego, że skoda zabrania w silniku BKD z 2005r i BXE z 2008 używania bio ON.

                                                IMO dodatki do tych 5% to jedna rzecz i to traktuję jako normalną ropę a biopaliwo 20%+ to inna sprawa i nadal nie rozumiem, dlaczego O2 nie może tych paliw uzywać, a O1 jak najbardziej :?: :shock: :roll:
                                                ale jeśli tak i oprócz teorii masz na ten temat jakieś info to chyba dobrze dla kolegów z O1, w końcu miały być to paliwa tańsze
                                                (oby nie tylko podczas tankowania)
                                                20% czy 100% bez znaczenia, estry i tak uszkodzą gumę jeśli ta nie jest na nie odporna. Przeczytaj co napisałem w poprzednim poście.

                                                PD tak samo dobrze akceptują B100 jak VP bo niby dlaczego nie? B100 ma lepsze właściwości smarne, wyższą liczbę cetanową aż o 3pkt, utrzymuje układ paliwowy w znakomitej czystości, nie zawiera siarki i podczas spalania nie wytraca się sadza co oznacza że nawet najbardziej zagorzali zwolennicy PSJ nie będą miec problemów z zabitymi kierownicami przez sadze. Do minusa można zaliczyć jedynie nieco mniejszą kaloryczność paliwa (na tyle że wielu nawet nie odczuje różnicy) a w układach CR może dojść niewielki problem z uwagi na większą gęstość paliwa, tam dozowanie odbywa się na podstawie czasu ale delikatna korekta programu rekompensuje utratę mocy z tym związaną. Drugi minus to stosunkowo szybkie starzenie (pleśnienie) paliwa, dlatego jak mało jeździmy to lepiej tankować zwykłe lub tankować B100 w niewielkich porcjach. Nie można też wykluczyć że na stacji długo zalega w zbiornikach i jest po prostu stare.
                                                www.DURASOFT.pl

                                                -Hamownia podwoziowa
                                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                -Diagnostyka
                                                -Filtry FAP/DPF

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez bradley
                                                  Dlatego bo to sa pompki
                                                  aaa, no chyba, ze tak
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...