EKODIESEL a check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hunter
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1655

    #26
    Zamieszczone przez szkoda
    opale
    Zamieszczone przez Maicroft
    A redbull to tzw olej opalowy
    domyśliłem się Kumpel jeździł Cytryną AX na opale i auto chodziło jak przecinak. Wiadomo - opał od opału sporo może się różnić w składzie i jakości.

    Zamieszczone przez Maicroft
    olej opalowy ktory jest normalnie czerwony lub jak go ktos przyprawi kwasem robi sie jasny i wyglada jak zwykly ON
    właśnie nie wiem czy to nie był właśnie taki mix, skoro stacja w pewnym momencie trafiła na czarną listę stacji paliw :roll:

    Czasami jak się jedzie za pojazdem zasilanym bio-paliwem, to ładnie pachnie frytkami :szeroki_usmiech

    A tak na podsumowanie - IMO - Diesel jak robił pierwszy silnik, to robił go z myślą o paliwie kopalnianym, a nie o rzepaku czy innych tego typu historiach. W związku z czym też trzymam się tej zasady i wynalazków nie tankuję :P
    ...nie ma to jak Octavia :drive:
    >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #27
      Zamieszczone przez Hunter
      A tak na podsumowanie - IMO - Diesel jak robił pierwszy silnik, to robił go z myślą o paliwie kopalnianym, a nie o rzepaku czy innych tego typu historiach. W związku z czym też trzymam się tej zasady i wynalazków nie tankuję
      Mylisz się kolego Hunter. Rudolf Diesel stworzył swój pierwszy silnik napędzany olejem arachidowym z orzeszków ziemnych. Nie miało to nic wspólnego z paliwem kopalnianym.

      Komentarz

      • mogrochal
        Drive
        • 2010
        • 53

        #28
        No super: chemię i historię mam już obcykaną. A co z moim autkiem?
        A tak na poważnie - wróciłem na "zwykły" ON i kontrolka się zapaliła. Oczywiście styl jazdy też się zmienił bo teraz więcej po mieście.

        Komentarz

        • janusz35
          Ambiente
          • 2007
          • 143
          • Octavia II (1Z3)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          No to odpowiedź masz prostą - tankuj na Orlenie. Firma posiada własny system kontroli jakości i sprawdza czy ajenci nie "chrzczą " ich paliwa. Małe stacje zaopatrują się w bazach paliw i innych hurtowniach więc ryzyko, że oprócz ON paliwo zawiera jeszcze jakieś dodatki, lub że jest to właśnie odbarwiont kwasem olej opałowy jest wieksze.
          A tak na marginesie -olej opałowy to jest zwykły olej napędowy z dodatkiem czerwonego barwnika oraz chemicznego znacznika(markera)który pozwala na identyfikacje tego paliwa (czy nie jest używane do napedu pojazdów). Jedyna różnica to wyższa zawartośc siarki. Ale to nie jest szkodliwe dla silnika -raczej odwrotnie.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez janusz35
            A tak na marginesie -olej opałowy to jest zwykły olej napędowy z dodatkiem czerwonego barwnika oraz chemicznego znacznika(markera)który pozwala na identyfikacje tego paliwa (czy nie jest używane do napedu pojazdów). Jedyna różnica to wyższa zawartośc siarki. Ale to nie jest szkodliwe dla silnika -raczej odwrotnie.
            dobry opał nie jest zły a nawet lepszy, tyle, że też chyba można trafic gorszy syf niż w dystrybutorze?
            nie wiem jak tam jest z normami?
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #31
              Zamieszczone przez janusz35
              Chyba jedynym prawdziwym ON "premium "jest systetyczny ON Shella ale tez nie jestem pewien.
              możesz napisać coś więcej na ten temat :?:
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • janusz35
                Ambiente
                • 2007
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Chodzi o olej napędowy GTL produkowany przez shell'a Ma on zastępować V-Power (nazwa V-Poewr GTL) Liczba cetanowa 75-80 (zwykły ON 48-56) Uzyskiwane jest w wyniku syntezy gazu ziemnego.
                więcej tu:

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #33
                  Zamieszczone przez janusz35
                  Liczba cetanowa 75-80 (zwykły ON 48-56)
                  Zamieszczone przez w artykule z powyższego posta
                  Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent.
                  Kilka procent to nie jest 75 vs 48, Proszę.................... :roll: :roll: :roll:

                  I pózniej ktoś wchodzi na inne forum i pisze że szelowski GTL ma LC 80 :roll:

                  Komentarz

                  • janusz35
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 143
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Nie wiem dokładnie jaką liczbe cetanową ma ten V-Pover GTL . Pewnie zalezy to od udziału GTL w paliwie, bo chyba shel nie sprzedaje czystego GTL. Jeszcze o GTL:

                    cytat:
                    "Technologia GTL

                    Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.

                    Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie – im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-56.

                    To unikatowe paliwo transportowe ma wiele zastosowań. Można je wykorzystywać samodzielnie lub mieszać z konwencjonalnym olejem napędowym. Uzyskuje się je z gazu ziemnego, dlatego stosując je, dywersyfikujemy źródła paliw transportowych i zmniejszamy zależność od produktów naftowch. "

                    Komentarz

                    • rafalis222
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 160

                      #35
                      Mam te same objawy i napewno nie maja one nic wspólnego z paliwem .Przepływka mierzy ilośc powietrza itd a nie spalin.

                      Komentarz

                      • Hunter
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1655

                        #36
                        Zamieszczone przez Dzida
                        Rudolf Diesel stworzył swój pierwszy silnik napędzany olejem arachidowym z orzeszków ziemnych
                        faktycznie :shock: To chyba mi się z Łukasiewiczem i lampą naftową pomyliło :P
                        ...nie ma to jak Octavia :drive:
                        >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                        Komentarz

                        • mogrochal
                          Drive
                          • 2010
                          • 53

                          #37
                          No i juz wiem, że kontrolak z paliwem ma niewiele wspólnego. Wczoraj w trasie znów mi zgasła (a olej zwykły) a potem sie zapaliła.
                          Swoją drogą to ciekaw teraz jestem od czego to zależy. Prędkości i stylu jazdy?
                          Ale czy to wskauje na uszkodzoną przepływkę?

                          Komentarz

                          • gregorianin
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 215
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            nie lepiej zrobić logi zamiast zgadywać?
                            www.DURASOFT.pl

                            -Hamownia podwoziowa
                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                            -Diagnostyka
                            -Filtry FAP/DPF

                            Komentarz

                            • mogrochal
                              Drive
                              • 2010
                              • 53

                              #39
                              Na diagnostyce byłem - przepływomierz. Tylko dlaczego raz się załącza a raz nie.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                bo jest zepsuty
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • gregorianin
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 215
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Zrób logi dynamiczne 003, jeśli jest niewielka odchyłka to często pomoże samo płukanie, jak jest odczyt i zaraz potem całkiem brak to problem z połączeniem. Sam odczyt błędów to za mało, ja nie mam daru jasnowidzenia
                                  www.DURASOFT.pl

                                  -Hamownia podwoziowa
                                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                  -Diagnostyka
                                  -Filtry FAP/DPF

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    :lol:
                                    Panie, bo to auto raz pali, a raz nie. Jak nie chce zapalic to taka kontrolka swieci zolta :twisted:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • gregorianin
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 215
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      :lol:
                                      Panie, bo to auto raz pali, a raz nie. Jak nie chce zapalic to taka kontrolka swieci zolta :twisted:
                                      Chyba pomyliłeś wątek :-)
                                      www.DURASOFT.pl

                                      -Hamownia podwoziowa
                                      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                      -Diagnostyka
                                      -Filtry FAP/DPF

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez gregorianin
                                        Nie było nawet słowa o tym że auto nie pali...
                                        no pewnie, ale tak jak pisałes wyżej, bez logów to możemy sobie jeszcze długo pogadać
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          To byla dygresja w sprawie wrozki :lol:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • gregorianin
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 215
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            ah.. bo ja też napisze a potem dopiero poprawiam :-)
                                            www.DURASOFT.pl

                                            -Hamownia podwoziowa
                                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                            -Diagnostyka
                                            -Filtry FAP/DPF

                                            Komentarz

                                            Pracuję...