[O2 FL] Kto jest Gwarantem Skody Octavii?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariusz1979
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O2 FL] Kto jest Gwarantem Skody Octavii?

    Zamieszczone przez Andrzej Z.
    Marcinooo,wyglada to paskudnie ale nawet przy korekcie mechanicznej nie zejdzie w 100%
    niestety albo lakier zaprawkowy i tak jak Maru 123 napisal pozniej zapolerowac,ale tez mechanicznie recznie sie chlopie zamachasz a efekt bedzie mizerny
    albo lakierowanie calego elementu np.na koszt sasiada :wink:
    F...ck :evil: Tylko weź mu to udowodnij....co najwyżej mogę zwrócić uwagę i tyle - co już zrobiłem u parkingowego, bo jest to parking strzeżony ehh Tylko, że takie rysy mam na błotniku i na lewych przednich i tylnych drzwiach... :evil:

    Z Meguiars'a nic nie pomoże? Żeby chociaż zrobić to tak, aby minimalnie była widoczna...
    Mariusz
  • krzysiek1974
    Rider
    • 2009
    • 323

    #2
    [O2 FL] Kto jest Gwarantem Skody Octavii?

    Mam pytanie - może nie najmądrzejsze - ale kto jest Gwarantem Skody Octavii?

    Dotychczas byłem przekonany, że jest nim przedstawiciel producenta w naszym pięknym kraju - Skoda Auto Polska S.A. z Poznania.

    Tymczasem w piśmie z SAP S.A., bedącym odpowiedzią na zgłaszane przeze mnie usterki (wady fabryczne) i wezwanie do niezwłocznego ich usunięcia, już na wstępie napisano, że Skoda Auto Polska S.A. nigdy nie była i nie jest Gwarantem mojego samochodu .

    No i zgłupiałem do reszty Faktycznie w książce serwisowej przewija się tylko Skoda Auto z Republiki Czeskiej. Czy powinienem zacząć uczyć się języka czeskiego?

    Opis części usterek znajduje się tu:

    Komentarz

    • Rekin Chlebojad
      Rider
      • 2010
      • 474

      #3
      krzysiek1974, czytałem cały watek z podanego linku, i co mi sie dziwne wydaje że jeśli cos nie działa od nowości czy sie posypalo po zakupie, to czemu tego nie naprawia?? Cos mi tu nie gra poprostu, może zmien ASO, nie mów nic o tym kto jest gwarantem itd? tylko że auto kupione w salonie na gwarancji, Poprostu przyjedz, i powiedz grzecznie , że nie działa lewy czy prawy corner i tyle. Bo az mi sie wieżyc nie chce żeby takie akcje sie działy.

      W "glupim Fiacie" jak miałem gwarancje i cokolwiek sie działo bez gadania , najmniejszego wszytsko co mi nie pasowalo robili WSZYSTKO a upierdliwy to ja jestem, i zaczołem kożystac , jak naprawiaja to czemu nie jezdzic i nie naprawiac. Nigdy nie odmowiono czy w Warszawyie czy Tarnowie w swietnym warsztacie Wal-Mot
      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

      Komentarz

      • ged
        Ambiente
        • 2009
        • 144

        #4
        krzysiek1974, imienniku - przeczytaj warunki gwarancji, których odebranie i zrozumienie potwierdziłeś własnoręcznym podpisem przy odbiorze auta na odpowiednim świstku. Mały hint - na pewno nie znajdziesz tam nic o Skoda Auto Polska S.A.

        No dobra - gwarantem jest sprzedawca, co powoduje pewne komplikacje, ale na Twoje szczęście nieziązane z tym tematem.

        Komentarz

        • jaca
          Drive
          • 2007
          • 92

          #5
          Zamieszczone przez krzysiek1974
          kto jest Gwarantem Skody Octavii?
          W moich "Ogólnych warunkach gwarancji" jest napisane wyraźnie "...Sprzedawca gwarantuje..." i niestety nie ma słowa o SAP. Jednocześnie w uwagach końcowych jest napisane "...Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową..."
          IMHO w naszym kraju gwarancja jest dobrowolna. Natomiast obowiązkowa zg. z "Ustawą o niezgodności..." jest rękojmia. Niestety nie jestem prawnikiem i sam poległem (poddałem się) w walce z Salonem Plichty w Gdańsku.

          Komentarz

          • krzysiek1974
            Rider
            • 2009
            • 323

            #6
            Dzięki za odpowiedź.

            Z gwarancją udzielaną przez sprzedawcę wiąże się problem w przypadku, gdy sprzedawca jest daleko lub gdy np. zbankrutuje. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale przy zakupie nastepnego auta brałbym to pod uwagę.

            ASO nie zmieniam - umówiłem się na spotkanie w Emidzie - obiecano sprawnie i szybko usterki pousuwać.

            A jeśli i tym razem się nie uda? Ile razy można jeździć do ASO z powodu występowania danejusterki?

            Emida nie jest sprzedawcą danego egzemplarza. Zresztą z punktu widzenia dealera najlepsze jest utworzenie dwóch spółek - jednej zajmującej się sprzedażą aut i drugiej zajmującej się ich serwisem. To znacznie wydłuży drogę dochodzenia praw przez kupujących.

            Niemniej mam nadzieję, że moje kłopoty zakończą się po najbliższych dwóch wizytach w Emidzie (bo wiem już, że muszą być dwie).

            Komentarz

            • baca10
              RS
              • 2009
              • 6225

              #7
              panowie wedlug mnie kazdy interpretuje warunki gwarancji jak mu pasuje, zwlaszcza sprzedawca, diler, itp. Ja poki co nie spotkalam sie na razie aby mi odmowili zrobienia czego kolwiek w ramach gwarancji, nawet jesli byla to pierdola

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #8
                No właśnie ta gwarancja to taka dziwna konstrukcja, gdyż jest to gwarancja sprzedawcy (a nie producenta) a w warunkach gwarancji jest zapis, że można zmienić salon w którym będzie wykonywana gwarancja.

                Komentarz

                • bzyq_74
                  RS
                  • 2008
                  • 3467
                  • Volkswagen
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  krzysiek1974, męcz Emide, a jak nic nie wskurasz to jak piszesz TVN i sąd w tym cywilny aby zapłacili za stracony czas/telefony/paliwo itp.
                  Oni muszą się nauczyć, że każdy kto sprzedaje towar/usługę powinien za nią ręczyć gwarancją/rekojmią itp.
                  POWODZENIA i pisz czy sprawa się ruszyła.

                  PS. Miałem zepsuty czujnik temp. zewn. - 3x musiałem się umawiać aby mi to naprawili.
                  Za 2-gim razem wymienili czujnik, ale to nie było to, dopiero za 3-cim powymieniali kabl/oporniki itp. Dokładnie nie wiem bo nie chcieli sie przyznać, ale auto stało u nich 2 dni.
                  MARCIN
                  Mój szkodnik

                  Komentarz

                  • krzysiek1974
                    Rider
                    • 2009
                    • 323

                    #10
                    Dzięki Kupowałem nowy samochód, by mieć gwarancję, że w przypadku wystąpienia usterki lub stwierdzenia wady zostanie ona usunięta. Sprawnie i skutecznie.

                    Dwie wizyty w sprawie f. Corner nie przyniosły skutku. Wiadomo już, że będzie trzecia i czwarta i... mam nadzieję, że na tym się sprawa zakończy. Tak czy inaczej obiecuję, że dam znać.

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Z tymi usterkami usuwanymi na gwarancji sprawnie i skutecznie przez aso to był bym ostrozny :szeroki_usmiech
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Gwarant = importer wg. mnie - Skoda Auto Polska (poprzez Dealera oczywiście)

                        Dealer = sprzedawca - możesz dochodzić z rękojmi jako osoba fizyczna z powodu niezgodności z umową.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          #13
                          Jedyne roszczenie jakie z mocy prawa przysługuje nabywcy to rękojmia (niezgodność towaru z umową).

                          Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem praducenta/sprzedawcy i może (ale nie musi) jej być.

                          Komentarz

                          • krzysiek1974
                            Rider
                            • 2009
                            • 323

                            #14
                            Na razie daję kolejną szansę ASO.

                            Tymczasem zastanawiam się nad jeszcze innym rozwiązaniem (gdyby ASO poległo na tej usterce lub gdyby zabrakło mi cierpliwości i czasu na kolejne wizyty poza najbliższymi dwoma):

                            Gwarancja obejmuje obszar także poza PL. Gdybym np. w najbliższym czasie zawitał do Frankfurtu n. Odrą i stwierdził awarię f. Corner, parowanie lamp i haczącą jedynkę - co jest wielce prawdopodobne - i zgłosił awarię np. tu: http://im.koehlmannhof.skoda-auto.de/index_haendler.php Może mają bogatsze dświadczenie? Może wolno im podmieniać elementy samochodu podejrzane za występowanie awarii f Corner, bo dla nas to koszt aż 1000zł, a dla nich TYLKO 250euro? Zajmą się tym czy odeślą do polskiej ASO?

                            Czy ktoś z Was korzystał z napraw serwisowych Skody poza PL? Czy naprawiają tylko to co niezbędne by dojechać do PL, czy zajmą się rzetelnie każdą usterką, nawet tą nie mającą dużego wpływu na bezpieczeństwo jazdy?

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              krzysiek1974, nie wiem jak to jest w przypadku Skody- pewnie działa. Czytałem gdzieś (tdiracing), gość miał problem z silnikiem w BMW, w Polsce dostał odmowę wymiany na gwarancji, wziął auto na lawetę i w Niemczech silnik wymienili bez gadania.
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • krzysiek1974
                                Rider
                                • 2009
                                • 323

                                #16
                                Dziś jadę do ASO. Zobaczymy co dalej.

                                A za niedługo odwiedzę Kostrzyn n. Odrą, pewnie pojadę przez Frankfurt n.Odrą

                                Komentarz

                                Pracuję...